APTEO NATURA NAGRODZONA

APTEO NATURA, należąca do producenta farmaceutycznego Synoptis Pharma, otrzymała certyfikat Dobra Marka 2017. To doskonały przykład na to, jak dzięki uczciwej misji, wizji i konsekwentnemu dążeniu do celu można odnieść sukces i zyskać lojalność klientów oraz satysfakcję konsumentów.

 
W skład marki wchodzą produkty ziołowe i roślinne: herbatki w torebkach, suszone liście ziół i nasiona. W ofercie znajdują się tak popularne rośliny jak mięta, szałwia, pokrzywa czy rumianek, a także specjalistyczne mieszanki ziołowe (m.in. Herbatka dla diabetyków, Herbatka dla kobiet karmiących, Herbatka na cholesterol).


wiz_1_herbatki_850_01

 

Jakość przede wszystkim

Wszystkie produkty składają się w 100 proc. z naturalnych składników, nie zawierają barwników, konserwantów czy wzmacniaczy smaku. Ich skład jest opracowywany przez specjalistów, którzy sięgają po najlepsze możliwe rozwiązania – np. herbatka owocowa Żurawina APTEO NATURA jest jedną z niewielu dostępnych na rynku o największej zawartości owoców. Producent korzysta również ze wsparcia Rady Ekspertów, której członkami są czynni zawodowo farmaceuci. Ich doświadczenie i opinia pomagają tworzyć jeszcze lepsze produkty.
Seria NATURA to część marki APTEO należącej do Synoptis Pharma. Wszystkie produkty APTEO są dostępne tylko w aptekach.

 

Polski producent o europejskich standardach

Synoptis Pharma jest polskim producentem farmaceutycznym, działającym w ramach grupy kapitałowej NEUCA SA od 2009 roku. W ofercie firmy znajduje się ponad 450 produktów, w tym leki Rx, leki OTC, suplementy diety, kosmetyki, sprzęt diagnostyczny i wyroby medyczne.
W Synoptis Pharma obowiązują liczne procedury kontroli jakości stworzone w oparciu o wymagania systemu ISO i GMP, którym poddawane są wszystkie produkty. Warunkiem współpracy APTEO z podwykonawcami jest obowiązkowe wdrożenie systemu jakości zgodnego z wymaganiami dla określonej kategorii produktu. Synoptis Pharma regularnie prowadzi audyty jakościowe u wszystkich swoich wytwórców kontraktowych.

 

Historia marki zaczyna się... w aptece

Dzięki działalności w Grupie NEUCA wiz_2_zielnik_380Synoptis Pharma zyskuje cenne doświadczenie, a także stały dostęp do opinii z rynku. Przedstawiciele handlowi Grupy wizytują tysiące aptek w całej Polsce. Firma bardzo dba o relacje z klientami, bo dzięki stałemu kontaktowi może szybko reagować na ich potrzeby i problemy. Mniej więcej od 2009 roku w firmie coraz częściej mówiło się o problemie braku dostępności podstawowych preparatów. Na rynku dominowały znane marki w „markowych” cenach. Pacjenci szukający alternatywy nie mieli w czym wybierać.
Marki farmaceutyczne zajmują szczególne miejsce w świadomości pacjentów. Te najbardziej reklamowane produkty są postrzegane jako najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze. Pacjenci przychodzą po nie do apteki, ale ze względu na wysoką cenę często rezygnują z zakupu. Farmaceuci skarżyli się, że nie mają jak pomóc pacjentom. „Najgorsze jest to, że pacjent przychodzi po pomoc, a wychodzi z niczym, bo stać go jedynie na niezbędne leki”, mówili.
To były czasy, gdy w Polsce zaczynał się popyt na marki własne. Wszystkie wielkie sieci po kolei wprowadzały swoje produkty w prostych, ekonomicznych opakowaniach w niższej cenie. Niestety, często ze szkodą dla jakości. To była najważniejsza lekcja dla twórców marki APTEO, która weszła na rynek w 2011 roku.

 

Marka polecana przez specjalistów

Największym wyzwaniem było stworzenie takich produktów, które będą miały jak najlepszy skład w atrakcyjnej cenie zarówno dla aptek, jak i dla pacjentów. Dlatego marka APTEO nie była reklamowana w kanale ATL, skupiając się jedynie na celowanym dotarciu do farmaceutów za pomocą specjalistycznych czasopism. Ponieważ podstawową grupą odbiorców byli aptekarze, to ich rekomendacja miała być najlepszą reklamą produktów.
Ponadto producent Synoptis Pharma przygotował szereg materiałów edukacyjnych kierowanych do właścicieli aptek i farmaceutów pierwszego stołu. Dzięki temu marka szybko zyskała ich zaufanie, zaczęła być postrzegana jako specjalistyczna i utożsamiana z wysoką jakością. Farmaceuci chętnie proponowali produkty APTEO jako zamienniki popularnych preparatów, o które pytali pacjenci. Dzięki ograniczeniu kosztów reklamy zyskali wszyscy: właściciele, bo mogli sprzedawać wysokomarżowe produkty, farmaceuci pierwszego stołu, ponieważ mogli wspierać także niezamożnych pacjentów, wreszcie sami pacjenci, którzy mogli kupić dobre produkty i w pełni realizować zalecenia lekarzy.
Do dziś marka APTEO jest dostępna jedynie w aptekach, ponieważ tylko apteka zapewnia właściwe warunki przechowywania farmaceutyków. To celowe działanie wynikające z troski o bezpieczeństwo pacjentów. W portfolio marki są już 334 produkty. Ta liczba będzie zapewne rosnąć, ponieważ Synoptis Pharma wciąż poszukuje nowych rozwiązań, by stworzyć najbardziej kompleksową ofertę na rynku zdrowia.


wiz_3_mikroskop_850_02

 

 

 

 

 

 

 

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
68%
32%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.