Firma

Masz pomysł na ciekawe przedsięwzięcie, ale nie masz na to funduszy? Sponsor lub kredyt nie są rozwiązaniami dla Ciebie? Jest jeszcze jeden sposób, który w ostatnich latach zyskał ogromną popularność – crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe. O crowdfundingu i jego zaletach opowiada Marcin Maliszewski, prezes marki blinkee.city, która jako pierwsza będzie w Polsce zbierać kapitał za pomocą platformy FundedByMe oraz Maciej Gajewski, CEO FundedByMe, czyli platformy crowdfundingu udziałowego o szwedzkich korzeniach, która od niedawna działa w Polsce.
Optymalizacja działań w firmie to jeden z kluczowych celów, do jakich dążą współczesne przedsiębiorstwa. Najczęściej, dotyczy ona zmniejszenia kosztów oraz skrócenia czasu, tak aby spełniając odpowiednie kryteria, udało się zaoszczędzić lub poprawić wydajność. Optymalizacja zazwyczaj jest konieczna, jednak często myśli się o niej za późno. Najwyższy czas to zmienić!
Od 20 sierpnia urzędy skarbowe mogą wzywać średnich, małych oraz mikroprzedsiębiorców do przedstawienia na żądanie odpowiednich struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). W ten sposób na wezwanie organu skarbowego przedsiębiorcy będą przedstawiać np. dane z wyciągów bankowych czy ksiąg rachunkowych. Brak odpowiedzi na wezwanie skarbówki może skutkować nałożeniem kary porządkowej.
RODO narobiło sporo zamieszania. Pierwotnym celem unijnego rozporządzenia było odzyskanie przez obywateli Unii Europejskiej kontroli nad tym, co dzieje się z ich danymi. Jednak przepisy te spowodowały również wiele wątpliwości. W treści ustawy pojawiły się zapisy dotyczące ukształtowania nowego stanowiska – inspektora ochrony danych (IOD). Czyli jednostki organizacyjnej, organu lub samodzielnego podmiotu decydującego o celach i środkach przetwarzania danych osobowych. Wraz z wprowadzeniem tej funkcji, wśród wielu przedsiębiorców zrodziło się pytanie czy muszę oni powołać IOD-a w swojej organizacji?
Badania potwierdzają, że osobowość prezesa wpływa na wynik finansowy firmy na poziomie 17-24 procent. Przedstawiamy listę cech, które dominują wśród polskich managerów oraz jakie ma to konsekwencje dla firmy.
Zalegając z opłatami za rachunek telefoniczny czy telewizję kablową, spodziewamy się, że o pieniądze upomni się firma, z którą podpisaliśmy umowę na te usługi. Tymczasem zdarza się, że jesteśmy zaskoczeni, bo pismo z wezwaniem do zapłaty wysłał nam inny przedsiębiorca. Może nim być tzw. fundusz sekurytyzacyjny bądź firma windykacyjna.
Zatory płatnicze to plaga polskich firm, która blokuje ich rozwój. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii pracuje nad przepisami, które mają temu zaradzić. W planach jest zakazanie wydłużania terminów zapłaty - informuje Rp.pl.
WARSZAWA – 21 SIERPNIA 2018 r.: Euler Hermes, wiodący globalny ubezpieczyciel należności handlowych, zbadał sytuację firm w Polsce pod względem niewypłacalności. W okresie styczeń–lipiec 2018 r. w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych i Gospodarczych) opublikowano informacje o 580 przypadkach niewypłacalności polskich przedsiębiorstw wobec 511 w analogicznym okresie ub. roku, co oznacza wzrost r/r o 14%. Najgorzej na tle wszystkich sektorów wypada branża transportowa – wzrost r/r liczby niewypłacalności wyniósł w niej 29%.
Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać.
Coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce boryka się z problemem niezapłaconych faktur. Do 16,2 proc. (z 13,5 proc.) wzrósł odsetek firm, u których zjawisko to narasta. Jednocześnie znacząco, bo z 15,1 proc. do 11,3 proc., zmniejszyło się grono firm, gdzie wcale nie występują takie perturbacje. W efekcie aż 89 proc. przedsiębiorców nie dostaje zapłaty na czas. Gwałtownie przybywa też pesymistów spodziewających się, że w najbliższych miesiącach zjawisko to będzie przybierać na sile. To wnioski z najnowszego badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”, prowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów we współpracy z Konferencją Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.
NFG przekazał najmniejszym polskim firmom już w sumie ponad 100 milionów złotych. Na tę kwotę sfinansowanych zostało ponad 22 tysiące faktur z odroczonym terminem płatności.
Przedsiębiorcy w Polsce mają największe od 2,5 roku problemy z odzyskiwaniem należności. Udział opóźnionych faktur w portfelach firm działających w Polsce sięga już ponad 22 procent. Wydłuża się także przeciętny okres oczekiwania na spłatę należności, który obecnie wynosi średnio aż 3 miesiące i 24 dni. Indeks Należności Przedsiębiorstw osiągnął poziom najniższy od połowy 2015 roku.
Zjawisko rosnącej absencji chorobowej w Polsce staje się coraz bardziej zauważalne, a jego skala kilkukrotnie przekracza średnią europejską. Przeciętna długość zwolnienia chorobowego wyniosła w ubiegłym roku 11,4 dnia, zaś na „L4” przebywał statystycznie co drugi Polak. Dla firm zaczynających odczuwać straty powodowane nieobecnością pracowników kluczowe staje się zidentyfikowanie rodzajów absencji chorobowej. Pozwala to odpowiednio dobrać narzędzia do właściwego radzenia sobie z sytuacją. Nowoczesne metody zarządzania absencją dają możliwość lepszego zrozumienia zagadnienia, co przekłada się na sprawniejszą pracę działów HR i zmniejszenie średniego poziomu absencji.
Rośnie liczba niewypłacalności w sektorze doświadczającym sprzedażowej „hossy”
Jak wynika z badań przeprowadzonych w lipcu 2018 r. na próbie 338 osób, ultras, ultramaratończyk górski najczęściej kojarzy się z szefem, właścicielem firmy i dyrektorem, dba o zdrowie i odpowiednie żywienie oraz nie nadużywa alkoholu. Zdecydowanie najrzadziej kojarzony jest z urzędnikiem, księgowym, politykiem i nauczycielem.
1
2
3
4
5
6
7
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.