Handel

Wielu osobom wkraczającym na rynek pracy, wydaje się, że w branży FMCG najłatwiej rozwinąć skrzydła. W końcu co może być prostszego od sprzedaży produktów, na które jest ogromne i codzienne zapotrzebowanie? Wystarczy przygotować ofertę, a potem cieszyć się sukcesami. To jednak tylko pozory. Jakie wyzwania czekają w tej branży?
Kraków, 12 grudnia 2018 r. – Według badań F-Secure, 9 na 10 prób zainfekowania użytkowników złośliwym oprogramowaniem to efekt rozsyłania spamu przez cyberprzestępców. W 69% przypadków wiadomości kierują odbiorców na strony internetowe zawierające szkodliwe treści, a pozostałe 31% zachęca do pobrania złośliwych załączników. W okresie świątecznym hakerzy aktywnie wysyłają fałszywe powiadomienia o nieudanej dostawie prezentu czy otrzymaniu faktury za zakupy. Na co powinniśmy uważać, aby nie paść ofiarą cyberprzestępców?
Ponad ¾ Polaków w wieku 18-64 lata deklaruje, że przynajmniej raz w życiu brało kredyt lub pożyczkę. 35 proc. przyznaje, że często korzysta z takich usług finansowych. Najczęściej zadłużamy się na sprzęt AGD i RTV, remont w domu oraz kupno samochodu. Niestety niemal co czwarty z nas nie ma w zwyczaju sprawdzać, czy będzie w stanie spłacić pożyczę. Bierzemy ją bowiem najczęściej pod wpływem impulsu – takie wnioski przynosi I część najnowszego badania „Dlaczego Polacy się zadłużają”, przeprowadzonego przez IMAS International w na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
Czasami zdarza się, że zakupiony przez konsumenta towar nie jest zgodny z umową, nie pokrywa się z obietnicami sprzedawcy czy producenta lub jest produktem wyraźnie wybrakowanym. Wiele wad ujawnia się dopiero po czasie, a ich niezwłoczne spostrzeżenie w trakcie zakupów jest właściwie niemożliwe. Choć mogłoby się wydawać, że skoro konsument miał możliwość obejrzenia towaru przed jego zakupem i z własnej woli dokonał za niego zapłaty, nie przysługują mu żadne środki prawne, to na szczęście kwestia ta wygląda zupełnie odmiennie.
Grudzień 2018 to ostatni miesiąc, w którym sklepy będą otwarte przez dwie niedziele. Od przyszłego roku liczba niedzieli handlowych zmniejszy się do tylko jednej w miesiącu. Jak kolejne ograniczenia odbiją się na rynku handlu w Polsce?
Spersonalizowane oferty stworzone na podstawie internetowych śladów, okulary do wirtualnej rzeczywistości i jeszcze większy nacisk na online – tak według specjalistów od marketingu już za kilkanaście lat może wyglądać proces zakupowy. Na jakie jeszcze zmiany powinni przygotować się przedstawiciele branży handlowej?
Konferencja, Warszawa
Błyskawiczny rozwój technologii i nowoczesne rozwiązania w branży retail, dzielą pracowników handlu detalicznego. Tam, gdzie jedni dopatrują się usprawnień pracy, inni widzą zagrożenie dla swojego zatrudnienia. Czy sklep przyszłości będzie całkowicie bezobsługowy? Najnowsze rozwiązania i produkty, wspierające tradycyjny handel, poznamy już 15. listopada na konferencji RetailShow, gdzie zostanie zaprezentowany Perfect Store – modelowy sklep, zaprojektowany wspólnie przez wiodących wytwórców z branży. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zobaczyć między innymi inteligentną półkę, którą na swoim stoisku pokaże międzynarodowy producent kompleksowego wyposażenia dla branży retail, Modern Expo.
Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności. W efekcie, sprzedaż stacjonarna pod wpływem trendów społecznych, coraz chętniej sięga po nowe technologie i środki właściwe dla e-commerce. Dzięki temu może lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów. Efektywna strategia musi więc uwzględniać synergię różnych kanałów sprzedaży.
Już 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje produkt, który określa jako zdrową żywność – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Jako miejsca zakupu respondenci wskazują przede wszystkim na: sklepy spożywcze (w tym dyskont, hipermarket), zakupy bezpośrednio od rolników, ...
W 2019 r. handlowa będzie tylko jedna niedziela w miesiącu. Między innymi z tego powodu upadnie ponad 5 tys. małych sklepów. Zakaz miał im pomóc, a wbił gwóźdź do trumny – komentuje portal Rp.pl.
Święta i Nowy Rok to czas wyjątkowy, czas kiedy możemy poświęcić się rodzinie i zapomnieć o troskach, ale czy na pewno? W tym okresie musimy pamiętać, że oszuści tylko czekają na nasz błąd. W szale zakupów prezentowych i noworocznych wyprzedaży nie dajmy się złowić złodziejom. Ekspert Maciej Kaczmarski z ODO 24 radzi, jak zminimalizować ryzyko kradzieży naszych cennych danych.
24 listopada wypada wyprzedażowy Black Firday, w grudniu czeka nas przedświąteczna gorączka zakupów, a po świętach znów wyprzedaże. Polacy kochają promocje, ale czasami przynoszą im one więcej szkody niż korzyści. Expander podpowiada na co uważać, aby nie skończyć z „zakupowym kacem”.
Od 1 stycznia 2019 roku przepisy ustawy ograniczającej handel w niedziele będą zaostrzone - handel będzie dozwolony w jedną niedzielę w miesiącu - informuje Onet.pl.
1
2
3
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.