Handel

Czasami zdarza się, że zakupiony przez konsumenta towar nie jest zgodny z umową, nie pokrywa się z obietnicami sprzedawcy czy producenta lub jest produktem wyraźnie wybrakowanym. Wiele wad ujawnia się dopiero po czasie, a ich niezwłoczne spostrzeżenie w trakcie zakupów jest właściwie niemożliwe. Choć mogłoby się wydawać, że skoro konsument miał możliwość obejrzenia towaru przed jego zakupem i z własnej woli dokonał za niego zapłaty, nie przysługują mu żadne środki prawne, to na szczęście kwestia ta wygląda zupełnie odmiennie.
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Przez internet kupujemy niemal wszystko: ubrania, książki, płyty, buty. Okazuje się jednak, że nie w każdej dziedzinie się to sprawdza. Polacy nadal wolą robić zakupy spożywcze w tzw. realu niż w sieci.
Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jaki jest prawdziwy cel wydawanych w sklepach „kart stałego klienta”? Oczywiście jednym z głównych powodów tworzenia programów lojalnościowych jest przywiązanie klienta do danej marki. Jednak kryje się za tym coś więcej.
Relacje handlowe polsko-chińskie są coraz lepsze. Nie tylko Chińczycy decydują się na inwestycje w Polsce, ale i polskie firmy chętnie szukają możliwości współpracy.
Na skutek wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę w 2018 roku sklepy w Polsce będą otwarte łącznie o 39 dni krócej niż w roku ubiegłym. W kolejnym roku Polacy będą mieli jeszcze mniej okazji do odwiedzania sklepów.
Mimo wprowadzenia częściowego zakazu handlu w niedziele, w marcu sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 9,2 proc. Ostatnio tak silną zwyżkę zanotowano w styczniu ubiegłego roku, ale był to jedynie jednorazowy skok.
Konferencja, Warszawa
Święta i Nowy Rok to czas wyjątkowy, czas kiedy możemy poświęcić się rodzinie i zapomnieć o troskach, ale czy na pewno? W tym okresie musimy pamiętać, że oszuści tylko czekają na nasz błąd. W szale zakupów prezentowych i noworocznych wyprzedaży nie dajmy się złowić złodziejom. Ekspert Maciej Kaczmarski z ODO 24 radzi, jak zminimalizować ryzyko kradzieży naszych cennych danych.
6900 złotych brutto – takiej wysokości sięgają według danych Pracuj.pl średnie zarobki przedstawicieli handlowych w branży technologicznej. Aż 1/3 ogłoszeń opublikowanych na portalu w 2017 roku skierowana była właśnie do specjalistów ds. handlu i sprzedaży. Kto może liczyć na najwyższe wynagrodzenia i co decyduje o wysokości pensji – o tym można przeczytać w najnowszym raporcie Pracuj.pl „Kariera w sprzedaży”.
24 listopada wypada wyprzedażowy Black Firday, w grudniu czeka nas przedświąteczna gorączka zakupów, a po świętach znów wyprzedaże. Polacy kochają promocje, ale czasami przynoszą im one więcej szkody niż korzyści. Expander podpowiada na co uważać, aby nie skończyć z „zakupowym kacem”.
Kolejny raz handlowcom udało się uniknąć podatku, będą mieli jednak problem z wolnymi niedzielami. Po raz pierwszy nie otworzą sklepów 11 marca.
W Polsce jeszcze w tym roku ma pojawić się nowa sieć dyskontów pod szyldem Mere. Wejście na nasz rynek planuje rosyjska firma Svetofor, prowadząca obecnie około 800 sklepów w Rosji i sąsiednich krajach – podaje portal Wiadomoscihandlowe.pl.
Zakaz handlu w niedziele zabija małe sklepy. Ustawa miała pomóc tradycyjnym, rodzinnym placówkom, a jeszcze pogłębia ich problemy i wypycha je z rynku – informuje Rp.pl.
Różnorodność rynkowa w Polsce – jest źle, ale dzięki zmianie postaw konsumentów istnieje szansa na lepszą przyszłość Polski rynek handlu detalicznego jest coraz mniej różnorodny. Ekspansja dyskontów i wielkich sieci handlowych zwiększa się z roku na rok, dyktując ceny, które zabijają małych detalistów i sklepy wyspecjalizowane oraz obniżają jakość dostępnych na rynku produktów. Ta przykra rzeczywistość znacznie odbiega od potrzeb współczesnego konsumenta, tzw. Transaction Rexa. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opartego na wynikach badań przeprowadzonych przez platformę do opłacania i obniżania rachunków MAM, aż 50% Polaków uważa, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty producentów. Co więcej, dla 82% badanych właśnie jakość jest drugim najważniejszym kryterium wyboru sklepu stacjonarnego i decyzji zakupowej, a 69 % preferuje małe sklepy ze względu na zaufanie, jakim darzy pracujących w nich sprzedawców.
1
2
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.