Praca

Praca na podstawie umowy o pracę niesie za sobą regularne wynagrodzenie, ubezpieczenie zdrowotne, czasem benefity pozapłacowe. Wymarzony etat zaczyna jednak uwierać, gdy nagle okazuje się, że na koncie mamy zaledwie kilka dni urlopu a trzeba pójść do urzędu, do szkoły czy do lekarza po wyniki. Jak pracę na etacie godzić z codziennymi obowiązkami w życiu prywatnym?
Temat pozornie oczywisty. Każdy przecież wie, że w pracy nie powinno się przeszkadzać innym. Kłopot w tym, że to, co jednym przeszkadza, dla innych jest normą.
Komputer, na którym przetwarzane są dane osobowe oraz znajdują się informacje mogące stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa ulega uszkodzeniu – tak sytuacja może zdarzyć w każdej organizacji i każdemu pracownikowi. Czy naprawą sprzętu może zająć się firmowy informatyk? Co zrobić, jeśli komputer musi trafić do serwisu zewnętrznego? Jak uniknąć niemiłych niespodzianek?
Poszukując nowej pracy, chcąc nie chcąc, porównujemy ją do obecnej lub do tej, którą wspominamy najlepiej na dotychczasowej ścieżce zawodowej. Korzystniej jednak będzie, jeśli będziemy ją dostosowywać do naszej aktualnej sytuacji życiowej.
Polki chcą więcej zarabiać i rozwijać się zawodowo to główne powody, dla których najczęściej szukają nowej pracy. Dla 17% kobiet decyzja ta jest podyktowana chęcią zmiany szefa, a dla 13% potrzebą pracy bliżej domu. Takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez portal Praca.pl.
Nieobecności w pracy, usprawiedliwione czy nie, dezorganizują grafik i redukują rzeczywisty czas pracy. Ma to, rzecz jasna, negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy. Jednym z rozwiązań tego problemu są dedykowane biznesowi szkolenia w zakresie radzenia sobie ze zwolnieniami chorobowymi. W ich trakcie przedstawiciele kadry zarządzającej i działów HR przedsiębiorstw dowiadują się, jakie wnioski płyną z badań dotyczących absencji zgromadzonych w ogólnopolskim indeksie absencji chorobowej oraz z doświadczeń innych firm na rynku.
Rynek pracownika jest w pełnym rozkwicie. Po raz pierwszy od 7 lat Polska znalazła się w europejskiej czołówce pod względem zadowolenia pracowników z wykonywanej pracy. Dodatkowo wróciliśmy na 1. miejsce na kontynencie pod względem ruchliwości na rynku pracy – aż 27% badanych przyznało, że w ciągu ostatniego półrocza zmieniało pracę lub stanowisko u aktualnego pracodawcy. W opinii aż 86% badanych Polaków podjęcie pracy nie stanowi wyzwania. Badanie „Monitor Rynku Pracy”, prowadzone przez firmę doradztwa personalnego Randstad, pokazuje jednak, że nie wszystkie wskaźniki świadczą o tym, że jest to rynek zdrowy i bezpieczny dla pracowników.
Myślisz o zatrudnianiu młodych osób? Szykuj się na pokolenie Z – otwarte, wychowane na nowych technologiach i chcące zmieniać świat.
Skuteczne poszukiwanie pracy wymaga konsekwencji, zaangażowania czasowego, a przede wszystkim dobrze przygotowanego CV. Jakie informacje powinny się w nim znaleźć? Jakie zdjęcie będzie najlepsze? Warto spojrzeć na swoje CV oczami rekrutera, gdyż nie zawsze to, co dla nas jest ciekawe i kreatywne, będzie takim dla pracowników działów HR. Talent Acquisition Team Leader w Pracuj.pl Konstancja Zyzik radzi, jak przygotować studenckie CV.
Pracodawca gromadząc w czasie trwania procesu rekrutacyjnego aplikacje kandydatów staje się administratorem danych osobowych. Zanim z nich skorzysta, musi wypełnić szereg obowiązków informacyjnych. Te reguluje ustawa o ochronie danych osobowych z 1997 roku, która w obecnym kształcie będzie obowiązywać jeszcze tylko rok. 25 maja 2018 roku zastąpi ją Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE, stanowiące największą w historii zmianę regulacji w tym obszarze. Nowe przepisy wpłyną na wiele aspektów procesów rekrutacyjnych, w tym na te, w których firmy pozyskują kandydatów przez polecenia rekrutacyjne.
1
2
3
4
5
6
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.