Rekrutacja

Odpowiednie przygotowanie dokumentów aplikacyjnych to podstawa w szukaniu pracy. Z doświadczenia konsultantów HRK wynika, że odpowiednio przygotowane CV jest przepustką do dalszych rozmów z potencjalnym pracodawcą. Jednak w dobie mediów społecznościowych, jedno uniwersalne CV wysłane na kilkadziesiąt ofert pracy może być niewystarczające.
„Wysyłając CV do sześciu różnych firm, powinniśmy mieć sześć różnych wersji CV. Dokumenty mogą różnić się drobiazgami, ale to one mogą zaważyć o zatrudnieniu” – przekonuje Aleksandra Pocheć, ekspertka międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl.
Serwis rekrutacyjny MonsterPolska.pl przygotował listę 10 zdań, których warto użyć podczas pierwszego spotkania z pracodawcą bądź rekruterem, by pokazać się z jak najlepszej strony. Oto one:
Zrozumienie, kogo szuka pracodawca, pozwoli napisać CV, które wyróżni nas spośród innych kandydatów. Wiele można wyczytać z samej oferty pracy. Trzeba tylko odpowiednio zinterpretować informacje podane przez pracodawcę.
Czy ja i moje CV zrobiliśmy wystarczająco dobre wrażenie na rekruterze? – to główne pytanie, które kołacze się w głowie kandydata po wyjściu z rozmowy o pracę. By odpowiedź na to pytanie była twierdząca, przedstawiamy listę 7 sposobów na zwiększenie szans na zatrudnienie według serwisu rekrutacyjnego MosnterPolska.pl. Oto one:
„Największą pułapką, w jaką wpadają pracodawcy to fakt, że umniejszają wpływ, jaki na zespół ma nowa osoba przyjęta do pracy. Nowy pracownik może taki zespół wzmocnić, ale i sprawić, że dział zacznie się rozpadać” – mówi Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
Czy planuje pani dzieci? Na kogo pan głosował? Pali pan papierosy? To pytania, których pracodawca nie może zadać. Dlaczego? Bo łamie prawo.
Rozmowa kwalifikacyjna to moment, w którym kandydat poznaje firmę od środka i wyrabia sobie o niej opinię. Ale co w sytuacji, w której to nie dział HR prowadzi rekrutację tylko zewnętrzna agencja, która nie działa na co dzień w strukturach przedsiębiorstwa?
W 2017 roku co drugi specjalista lub menedżer odczuł poprawę swojej sytuacji zawodowej, ale 4 na 10 pracowników niestety nie – wynika z raportu Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy”. Jeśli znajdujesz się w tej drugiej grupie, warto w nowym roku pomyśleć o zmianie pracy. Tym bardziej, że wynagrodzenia proponowane podczas procesów rekrutacyjnych w 2017 roku wzrosły aż o 14% i ten trend utrzyma się również w 2018 roku. Świadome i przemyślane etapy procesu poszukiwania pracy nie tylko zwiększają szansę na sukces, ale również dodają pewności siebie oraz motywacji.
Jeszcze kilka lat temu rekruterzy przekonywali, że skuteczne CV musi być papierowe. Dziś nowocześni HR-owcy wiedzą, że dobry kandydat może wysłać link do CV, które znajduje się na profilu społecznościowym...i że warto w ten link kliknąć.
W Polsce przybywa miejsc pracy, w których kluczowa jest znajomość języków obcych. Jednym z głównych pracodawców w tym zakresie jest branża SSC/BPO. O nowej usłudze Monster Talent Sourcing Services, skrojonej pod największe wyzwania rynku pracy, jakimi są rekrutacje językowe i międzynarodowe – opowiada Aleksandra Pocheć, Talent Sourcing Specialist w Monster Polska. Wymaganie „znajomość języków obcych” jest obecne na rynku ofert pracy od lat. Dlaczego właśnie teraz rekrutacje językowe są tak ważne?
CV może być jednym z najskuteczniejszych narzędzi w drodze do wymarzonej pracy. To wizytówka, która ma zachęcić do kontaktu z nami. Ale i ono potrzebuje wiosennego przeglądu.
Kompetentny, wykształcony, z doświadczeniem – kandydat idealny. Tylko dlaczego aplikuje na posadę poniżej jego kwalifikacji? Zatrudnienie takiej osoby to ryzyko czy strzał w dziesiątkę?
Trzymanie się sztywno CV i listu motywacyjnego może przypominać przesłuchanie. Może więc lepiej czasem je odrzucić i skupić się na osobie, którą mamy przed sobą?
1
2
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.