Stres

Postęp nauki i techniki przyniósł ze sobą rozwój cywilizacyjny, a w ślad za nim pojawiły się zagrożenia i choroby, z którymi dzisiaj musimy się mierzyć. Jednym z głównych problemów jest stres, najsilniej występujący w krajach wysoko zurbanizowanych, a także w tych, w których nie ma odpowiedniej profilaktyki. Według corocznego raportu American Psychological Association, aż 61 proc. Amerykanów uważa, że jednym z głównych czynników stresogennych jest praca.[1] Podobnie jest w krajach europejskich. Potwierdza to badanie „The Workforce View in Europe 2017”, które obejmuje pracowników ośmiu państw, w tym również Polski. Wynika z niego, że jesteśmy najbardziej zestresowaną nacją w Europie. Niemal co 4 badany przyznał, że odczuwa stres w pracy każdego dnia.[2] Czy jesteśmy skazani na funkcjonowanie w ciągłym napięciu, które ma negatywny wpływ na naszą pracę? Niekoniecznie. Jednym ze sposobów może być wprowadzenie odpowiedniej strategii zarządzania stresem, a także urządzanie przestrzeni biurowych tak, by zapewniały komfort pracy.
„Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Ważne jednak, aby mieć je pod kontrolą i nie pozwolić, aby wzięły nad nami górę. Stres można opanować myśląc pozytywnie i nie porównując się do innych kandydatów” – radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu pracy MonsterPolska.pl.
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.