Operator pocztowy podnosi opłaty za usługi

Poczta Polska podnosi stawki za swoje usługi. Od jutra klienci zapłacą o 60 groszy więcej za nierejestrowany list ekonomiczny i o 70 groszy więcej za priorytetowy – informuje Bankier.pl

 

Zmiany cennika nie ominęły również przesyłek listowych polecanych oraz przesyłek z zadeklarowaną wartością - to tutaj będą najwyższe podwyżki. Nie zmienią się ceny usług paczkowych i listów wysyłanych za granicę.

 

– Naszą misją jest to, aby każdy Polak, niezależnie od miejsca zamieszkania, miał swobodny dostęp do usług pocztowych, dlatego nasza sieć placówek i skrzynek nadawczych, obsługiwana przez kilkadziesiąt tysięcy pracowników, jest obecna w każdym zakątku kraju. Zmiana cen listów zapewni nam środki na niezbędne inwestycje i dalszą poprawę jakości. Chcemy też służyć Polakom w nowy sposób, zapewniając dostęp do cyfrowych usług administracji państwowej – poinformował Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej w komunikacie. 

 

Podstawowe zmiany w cenniku dotyczą przesyłek listowych nierejestrowanych, poleconych i tych z zadeklarowaną wartością. Za zwykły list, do 350 gramów, zapłacimy o 60 groszy więcej, a uwzględniając priorytet - o 70 groszy więcej – podaje portal.


 foto2017-01-31_697

 

Największe zmiany klienci Poczty Polskiej odczują w przypadku wysyłki przesyłek z zadeklarowaną wartością, to tutaj zmiany sięgną do 7,90 złotych. Podwyżka będzie dotyczyć również tych, którzy będą chcieli skorzystać z usługi potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej - tutaj klienci zapłacą o 60 groszy więcej niż dotychczas - z 2 złotych cena wzrosła do 2,60 złotych – czytamy dalej. 

 

Jak Poczta Polska tłumaczy konieczność podniesienia opłat za podstawowe usługi? "Koszt wysyłki listu jest nieproporcjonalnie niski w stosunku do ceny innych usług publicznych. Przykładowo w Warszawie za najtańszy 20-minutowy bilet komunikacji miejskiej zapłacimy 3,40 zł, a za list do dowolnego miejsca w Polsce jedynie 2 zł. Planowane od lutego 2017 r. zmiany cen będą wahały się w granicach do kilkudziesięciu groszy. Dla statystycznego Polaka, który wysyła coraz mniej listów, będzie to oznaczało dodatkowy wydatek kilku złotych w skali roku. Jednak dla Poczty będzie to realny wzrost przychodu, który pozwoli na zapewnienie klientom odpowiedniego dostępu do usług" –  w podsumowaniu Bankier.pl powołuje się na  informację   Poczty Polskiej. (jmk)

 

Źródło i czytaj więcej: Bankier.pl

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.