Ekspansja rosyjskiego dyskontera

W Polsce jeszcze w tym roku ma pojawić się nowa sieć dyskontów pod szyldem Mere. Wejście na nasz rynek planuje rosyjska firma Svetofor, prowadząca obecnie około 800 sklepów w Rosji i sąsiednich krajach – podaje portal Wiadomoscihandlowe.pl.

 

Jak podał serwis Wiadomoscihandlowe.pl, rosyjska sieć zamierza otworzyć w Polsce 105 sklepów, w tym osiem ma ruszyć jeszcze w tym roku. Firma chce uruchamiać sklepy w średnich i dużych miastach lub w ich pobliżu oraz przy trasach o dużym natężeniu ruchu. Przy większych placówkach zbudowane zostaną parkingi na co najmniej 30-40 samochodów.


Sieć ma być rozwijana przez zarejestrowaną w Krakowie spółkę Torgservice PL, której współudziałowcami są właściciele Svetofora. Firma planuje wkrótce rozpocząć rekrutację kierowników sklepów oraz sprzedawców – podano w informacji.


Svetofor to spółka, która ma centralę na Syberii. Obecnie posiada ok. 600 dyskontów w samej Rosji. Sklepy Svetofora znajdziemy też na Białorusi, w Kazachstanie czy w Azerbejdżanie. Poza Polską sieć planuje też rozpoczęcie działalności w Rumunii - na koniec roku chce mieć tam 16 sklepów, pierwszy ma zostać otwarty we wrześniu br. - wyjaśnia portal.


O 20 proc. niższe ceny niż u konkurencji

 

Co znajdziemy w sklepach Mere? Asortyment obejmie głównie żywność, ale pojawią się w nich także produkty przemysłowe. Sieć stawia przede wszystkim na niskie ceny. Towary mają kosztować o 20 proc. mniej niż średnio na rynku. Firma uzyskuje je dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży. Produkty będą sprzedawane wprost z palet, a ich wybór ma być mocno ograniczony - nie będzie produktów z wyższej półki czy towarów szybko psujących się – informuje portal Wiadomoscihandlowe.pl.

 

Mere będzie zatem tzw. hard dyskontem. Dotąd jednak ten model w Polsce specjalnie się nie przyjął. Obecnie  większość dyskontów stawia nie tylko na niskie ceny, ale także na jakość produktów, wprowadzając do oferty coraz więcej towarów z wyższej półki oraz poprawiając wygląd sklepów i ekspozycję produktów. Dyskonty stały się nawet konkurencją dla sieci delikatesów, które jedna po drugiej zaczęły znikać z polskiego rynku – czytamy dalej.


Polski rynek jest mocno konkurencyjny

Wyzwaniem dla rosyjskiej sieci będzie też fakt, że Polska to mocno konkurencyjny rynek, jeśli chodzi o handel żywnością. Nad Wisłą działa wiele sieci dyskontów, super- i hipermarketów. Największa firmą posiadająca dyskonty jest portugalska Biedronka, która ma już ok. 2830 sklepów. Na drugim miejscu jest niemiecki Lidl, z liczbą ok. 650 placówek, a trzecie jest duńskie Netto (ok. 360 sklepów) – podaje portal. (jmk)

 

Źródło i czytaj więcej: Wiadomoscihandlowe.pl

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.