Media w finansowym kręgu zainteresowań premiera

Szef KPRM  rozesłał do spółek Skarbu Państwa pismo, w którym oczekuje przekazania informacji o ich wydatkach na cele marketingowe i promocyjne. Ile i którym mediom płacą – informuje portal Gazeta.pl.

 

Jesteśmy w posiadaniu kopii takiego pisma, które trafiło do jednej ze spółek Skarbu Państwa – napisał portal.

 

W piśmie tym czytamy: "Zwracam się z prośbą o przekazanie w terminie nie późniejszym niż 15 listopada 2018 r. szczegółowego zestawienia wydatków Spółki na cele marketingowe, komunikacyjne, wizerunkowe i sponsoringowe". Szef KPRM oczekuje od spółek takiej informacji za dwa okresy: rok 2017 i 2018. I mają to być informacje szczegółowe, dotyczące wszystkich spółek w ramach grup kapitałowych, ale także ich fundacji. Spółki mają poinformować, "na jakie cele zostały przeznaczone te środki i jakie firmy/organizacje/instytucje/osoby fizyczne były zleceniobiorcami/beneficjentami tych działań".

 

Co więcej, szef KPRM oczekuje też informacji, jakie konkretnie kwoty przekazano na takie kategorie jak: promocja produktów i usług, działania wizerunkowe, działania odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR), działania PR wraz z komunikacją korporacyjną oraz komunikacją produktową, komunikacja inwestorska, sponsoring, fundusz prewencyjny. I to z podziałem na typy mediów (od telewizji, przez internet po billboardy) – wskazano w tekście.


I dalej z pisma szefa KPRM: "Dla każdego typu wydatków proszę o informację, jakie dokładnie firmy/organizacje/instytucje/osoby fizyczne były zleceniobiorcami/beneficjentami tych działań i jakie kwoty zostały im wypłacone". W zestawieniu, którego oczekuje KPRM, należy też ująć projekty specjalne jak np. debaty i panele dyskusyjne realizowane "we współpracy z mediami bądź podmiotami powiązanymi kapitałowo z mediami" – przytacza portal.


Słowem: spółki Skarbu Państwa mają do dziś przekazać kancelarii premiera informację, którym mediom i ile płacą za promocję .

 - Wygląda to, jakby kancelaria premiera chciała mieć bezpośredni wpływ na to, gdzie się reklamujemy, a gdzie nie. Jesteśmy zdziwieni, że jako spółka giełdowa zmusza się nas do udzielania takich informacji jednemu akcjonariuszowi, a nie wszystkim. Wygląda to tak, jakby pan premier bardzo pilnował swojego wizerunku - mówi osoba pracująca w jednej ze spółek, do której wpłynęło to pismo.

 

Wysłaliśmy do KPRM pytanie o cel takiego pisma. Odpowiedzi jeszcze nie otrzymaliśmy – poinformował w podsumowaniu portal Gazeta.pl.  (jmk)

 

Źródło i czytaj wiece: Gazeta.pl



Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.