Marketing interpelacyjny

Mianem marketingu interpelacyjnego określana jest aktywność (posła  lub radnego wszystkich szczebli samorządu terytorialnego: gmina, powiat, województwo), której zadaniem jest wystosowanie interpelacji do organu wykonawczego z intencją otrzymania odpowiedzi będącej niekorzystną dla odpowiadającego.


Jest to forma aktywności, w znaczącym stopniu wykorzystywana przez przedstawicieli opozycji, której celem jest publiczne napiętnowanie działań władz wykonawczych przy jednoczesnym kształtowaniu pozytywnego własnego wizerunku. Odpowiedzi na składane interpelacje są nagłaśniane medialnie i stanowią oręż w walce politycznej oraz komunikacji z elektoratem. Marketing interpelacyjny jest jednym z narzędzi marketingu politycznego, które wykorzystuje się do stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata wśród jego elektoratu i wypromowania jego osoby.

    

Piotr Żołądkowski

----------------------------
Piotr Żołądkowski - praktyk PR i promocji z dwudziestoletnim doświadczeniem. Doktorant Akademii Humanistycznej w Pułtusku. Wykładowca w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie, w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz były wykładowca public relations w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca PR na studiach MBA i podyplomowych. Trener Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Lublinie.

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
59%
41%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.