Świąteczny koszyk zakupowy tańszy dzięki promocjom

Aż 60% Polaków wydaje od 50 do 200 zł na świąteczne prezenty. Najczęściej obdarowują swoich najbliższych kosmetykami, słodyczami, perfumami, ubraniami, książkami oraz elektroniką – wynika z raportu Allegro.[1] W związku ze Świętami, sklepy przygotowują atrakcyjne akcje rabatowe, jak choćby w ramach Black Friday, których Polacy coraz częściej aktywnie szukają. Kupując sprzęt elektroniczny na korzystne oferty poluje aż 54% klientów, poszukując kosmetyków promocji wypatruje 52% Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51% - wynika z raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi. Dzięki promocjom świąteczny rachunek może być niższy nawet o kilkadziesiąt procent.

 

Święta Bożego Narodzenia i przygotowania do nich to czas wielu rytuałów. To okazja do spotkania się z najbliższymi osobami, przygotowania wyjątkowej kolacji, zakupu prezentów i obdarowania nimi najbliższych. Jednocześnie jest to też okres zwiększonych wydatków - coraz częściej uświadamiamy sobie, jak dużo w wymiarze materialnym kosztują nas święta. Żeby ten koszt lekko zmniejszyć, Polacy coraz aktywniej szukają okazji zakupowych – z roku na rok są coraz większymi promo huntersami. Dlatego też sklepy rozpoczynają specjalne akcje promocyjne dużo wcześniej niż było to jeszcze kilka lat temu i oferują rabaty pod różnego rodzaju formami. Informacji o nich możemy szukać w wielu miejscach. Z jednej strony, w prasie i TV, gazetkach promocyjnych, w Internecie, z drugiej zaś na bieżąco z ofertami promocyjnymi pozwalają być specjalne aplikacje mobilne takie jak MyShop.mobi. Dzięki nim świąteczny koszyk zakupowy może okazać się tańszy nawet o kilkadziesiąt procent.  – mówi Maciej Tygielski, CEO, MyShop.mobi.


Urodowi myśliwi

Kosmetyki i perfumy to jedne z najpopularniejszych pomysłów na prezent – kupuje je odpowiednio 35% i 29% Polaków („Od serca czy z głowy. Jak Polacy obdarowują się na święta?”, raport Allegro). Co ciekawe, z badania „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” wynika, że w przypadku kategorii, z jakiej pochodzą, czyli „Uroda”, tylko 7% Polaków nie korzysta z promocji. Realnie żywo zainteresowanych promocjami, korzystających z wyprzedaży i lubiących kupować „smart” jest natomiast w tej kategorii aż 52% osób.


Podejmując decyzję o zakupie kosmetyku czy perfum, Polacy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę, następnie na cenę. Niezwykle ważnym czynnikiem przy zakupach związanych z urodą okazało się też przyzwyczajenie, które zajęło trzecie miejsce. Niemal co piątego klienta przyciągają aktualne promocje. A jakie najczęściej? Są to czasowe wyprzedaże (32%), obniżki na zakup drugiego i kolejnych produktów (29%), a także gratisy do zakupów (28%).


Słodkie święta

Chyba nikt nie wyobraża sobie Świąt bez słodyczy, dlatego i one znalazły się w trójce najpopularniejszych prezentów. Nieco więcej niż połowa Polaków kupując produkty spożywcze, w tym słodycze, śledzi wyprzedaże, poszukuje promocji i chcą kupować sprytnie wykorzystując różne okazje. Jakie? Największe zainteresowanie jest czasowymi obniżkami cen produktów (35%) oraz korzyściami skali, czyli niższą ceną za więcej zakupionych sztuk (33%), a także większą pojemnością, tzw. wielopakami, XXL, oversize’ami, mega-, multi, super-pakami (31%). Co ciekawe, w odróżnieniu od urodowych produktów, w tej kategorii to cena ma największe znaczenie przy zakupie, a promocje pomagają podjąć finalną decyzję aż co czwartemu Polakowi


Moda na promocje

Z raportu Allegro wynika, że więcej niż co czwarty Polak jako prezent kupuje część garderoby.  I tutaj klienci polują na promocje, a dokładnie do takich aktywności jak aktywne śledzenie wyprzedaży, poszukiwanie promocji i zamiłowanie do sprytnych okazyjnych zakupów przyznaje się 48% Polaków. I podobnie jak w przypadku artykułów spożywczych, cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym (37% wskazań). Na drugim miejscu znalazła się jakość, a na trzecim marka. Co czwarty klient kupuje pod wpływem aktualnych promocji. Jakich?  Najczęściej są to wyprzedaże sezonowe, korzyści skali, czyli obniżki w przypadku zakupienia więcej niż jednej sztuki produktu oraz zniżki w ramach programu lojalnościowego.


Elektroniczne święta

22% Polaków obdarowuje swoich najbliższych sprzętem elektronicznym lub RTV. Częściej na taki prezent decydują się panowie niż panie. Co ciekawe, z raportu „Promo Hunters” wynika, że każdy Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z promocji w tej kategorii. Natomiast realnie zainteresowanych i śledzących promocje jest 54% klientów. Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podejmują finalną decyzję o tym, czy kupić wybrany sprzęt czy nie, najważniejszym czynnikiem jest cena (33% wskazań).


Maciej Tygielski z MyShop.mobi podkreśla, że Święta Bożego Narodzenia to najgorętszy okres dla sprzedawców.

Nigdy w ciągu roku tyle nie kupujemy i wydajemy, co właśnie teraz. Dlatego, żeby przyciągnąć klienta, coraz bardziej świadomego i wiedzącego, czego chce, sprzedawcy muszą wznieść się na wyżyny marketingowej góry. Bo sama oferta produktowa i cena to już teraz zdecydowanie za mało. Ze względu na wzrost wymagań konsumentów mechanizmy promocji muszą zostać zmodyfikowane zgodnie z obowiązującymi trendami. Firmy, które nie korzystają z rosnącej popularności kanału mobile, tracą na konkurencyjności. Przewagę uzyskują ci, którzy nie tylko wprowadzają swoją sieć w świat technologii, ale również analizują to, kim są ich klienci, w jaki sposób wyszukują informacji o promocjach, z jakich źródeł korzystają – podkreśla Maciej Tygielski z MyShop.mobi.


Metodologia badania:

Raport „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie MyShop.mobi. Liczba respondentów wyniosła n=1801 Polaków. Badanie zostało zrealizowane metodą responsywnych ankiet CAWI w okresie 22 - 27 maja 2016 roku. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.


***

MyShop.mobi to nowoczesna i prosta w obsłudze aplikacja, która skutecznie łączy sklepy i klientów. Z jednej strony, technologia jest skierowana do sklepów, lokali gastronomicznych oraz punktów handlowo-usługowych, działających pojedynczo, jak i w małych oraz dużych sieciach. Multibrandowa platforma umożliwia firmom bezpośredni kontakt ze smartfonami ich klientów, informowanie ich o aktualnych promocjach i rabatach czy prowadzenie programów lojalnościowych. Dla konsumentów natomiast MyShop.mobi dostępny jest w formie bezpłatnej aplikacji mobilnej do pobrania na system IOS oraz Android. Dzięki niej użytkownicy są na bieżąco informowani o kodach rabatowych w interesujących ich sklepach, a za pomocą opcji geolokalizacji znajdą interesujące ich miejsca.

W aplikacji, która została już pobrana przez 400 tys. użytkowników, znajduje się ponad 10 tys. punktów handlowych.

 


[1] „Od serca czy z głowy. Jak Polacy obdarowują się na święta?”, raport Allegro przygotowany przez Mobile Institute; n=1715 respondentów; grudzień 2015

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.