Wszystko co najlepsze ze Szwecji

W klasie wyższej wielka trójca od Audi, BMW i Mercedesa wielu zdążyła się już znudzić. Ale wielkiego wyboru nie było, więc klient z "bólem serca" wyciągał portfel, zaciskał zęby i decydował się na to co niemieckie. Aż do teraz. Ponieważ na salony wkracza Szwedzka arystokracja herbu Volvo i mocno miesza w skostniałym towarzystwie.

 

192805_volvo_v90_r_design_location_910



Przede mną stoi V90. Najnowsza propozycja Volvo w segmencie luksusowych kombi. Tak, Volvo i kombi są tak nie rozłączne jak dwa paluszki Twixa. Po prostu jedno bez drugiego nie może istnieć i nie ma co nad tym dyskutować. Luksusowe kombi to część szerokiej ofensywy modelowej marki, która w ciągu kilku lat zamierza odmłodzić swoje portfolio i skutecznie zwiększyć swoją sprzedaż.

 

193437_zlatan_ibrahimovi_says_goodbye_to_swedish_national_football_team_in_new_1081



Powiedzmy sobie szczerze, V90 to obecnie najładniejsza propozycja w segmencie luksusowych kombi. Audi i BMW są do bólu nudne, Mercedes eksperymentuje ze swoją stylistyką, co budzi mieszane odczucia, a Volvo wybiera sprawdzoną drogę. Szwedzki minimalizm doprawiony kilkoma delikatnymi i wysmakowanymi detalami, plus 20-calowe alufelgi i oto mamy gotowy przepis na skandynawskie piękno. Co ważne patrząc na kombi Volvo od razu wiesz, że masz do czynienia z autem luksusowym, ale jego aparycja nie narzuca się Tobie w sposób nachalny. Raczej subtelnie uwodzi i sprawia, że nie czujesz zawiści do jego właściciela, co u wielu  konkurentów krzykliwie manifestujących swój status, jest aż nadto odczuwalne.

 

191761_new_volvo_v90_location_driving_886



Wnętrze również nie zawodzi. Skóra, drewno, aluminium, to podstawa w tym segmencie i nawet jeśli spotykamy w środku plastik jest on miękki w dotyku. Wielkie brawa za design deski rozdzielczej. To chyba w tej chwili najładniejszy projekt we współczesnej motoryzacji. Kierowca ma przed oczyma wyświetlacz, który zastępują tradycyjne zegary, ale do jego czytelności i ergonomii nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń. W wyższych wersjach wyposażeniowych możemy także liczyć na wyświetlacz head-up. Wszystkimi funkcjami samochodu sterujemy z poziomu 9-calowego wyświetlacza, który umieszczono na konsoli centralnej. Jego obsługa jest banalnie prosta, zwłaszcza jeśli na co dzień korzystamy ze smartfonów, czy też tabletów. Niektóre funkcje zostały sprytnie ukryte, co może irytować, gdy w trakcie jazdy chcemy zmienić jakiś parametr.

 

170101_interior_blond_volvo_s90_v90_800



Osobny akapit należy się zestawowi audio firmowanemu przez Bowers & Wilkins. Z pewnością jest to w tej chwili najlepszy samochodowy system grający na świecie. Czystość, brzmienie uwodzą i zapewniają doznania, których nie powstydziły by się najlepsze sale koncertowe świata. Zresztą system wyposażono w odwzorowanie akustyki sali koncertowej w Goteburgu. Po takim spektaklu, wasze nagłośnienie w samochodzie wyda się Wam sztuczne, niedopracowane, prezentujące fatalną jakość. Ja do teraz nie umiem przeboleć mojego i już zbieram środki na coś lepszego.

 

170134_interior_bowers_and_wilkins_door_speakers_volvo_s90_1_800



W środku bez problemu podróżować będą cztery osoby, piąta może mieć problem ze względu na wysoko poprowadzony tunel środkowy. Bagażnik oferuje sensowne w tej klasie 560 l pojemności, a po złożeniu siedzeń - 1526 l. Problemem i to dużym jest za to ładowność, która wynosi tylko 450 kg. Szkoda, bo akurat Volvo od zawsze kojarzyło się z przysłowiowym wołem roboczym.

 

147105_the_all_new_volvo_xc90_1020



Pod maską naszego egzemplarza znajdował się 2-litrowy, 4-cylindrowy diesel o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Nie będziemy tutaj wchodzić w polemikę, czy taka ilość cylindrów w tej klasie to nieporozumienie, czy też nie. Kwestia indywidualnego gustu. Faktem jest, że silnik żwawo zabiera się do pracy, oferując dobre osiągi i przyzwoite spalanie (niecałe 8 l/100 km to nie tak wiele jak na auto ważące ponad 1 800 kg). Masa daje znać o sobie podczas ruszania i dynamicznego przyspieszania. Wtedy czuć wyraźnie, że motor trochę się męczy i przydałoby się parę "koni" więcej. Wydaje się, że lepszym wyborem będzie wersja D5 o mocy 235 KM.

 

170162_interior_detail_t8_orrefors_gearshift_800



Napęd przekazywany jest na przód poprzez 8-stopniowy automat, który dobrze wywiązuje się ze swej roli. Jedyni podczas ruszania bądź przyspieszania potrzebuje chwili, aby się zastanowić, czego właściwie od niego chcemy, a potem już wykonuje swoje zadania bez zarzutu. W odmianie Inscription, którą mieliśmy przyjemność testować, kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy. Eco - to propozycja dla tych, którzy kupili auto, a teraz muszą oszczędzać na czym się da, by spłacić swój nowy zakup. To także dobry tryb dla wszystkich tych fachowców, którzy lubią się chwalić, że moje to pali tylko 4 l/100 km. Pali tyle, bo w tym trybie auto nie jedzie, tylko się toczy.

 

170138_interior_gear_lever_volvo_s90_800



Do jazdy na co dzień mamy tryb Comfort. Tutaj wszystko tak zostało pomyślane, by dać kierowcy poczuć moc samochodu, jednocześnie mając na uwadze spalanie, a także komfort podróży. Jeśli masz w sobie żyłkę sportowca od razu przestaw przełącznik w tryb Dynamic. Tutaj cieszymy się pełnią mocy, szybką zmianą biegów i niczym nie skrępowaną radością z jazdy. Jeśli sam lubisz o wszystkim decydować wybierz tryb Individual i dowolnie skonfiguruj ustawienia samochodu. Jeśli chodzi o zawieszenie auta to konstruktorzy postawili tutaj zdecydowanie na komfort i wygodę jazdy. Nierówności wybierane są płynnie, samochód prowadzi się stabilnie, a układ kierowniczy precyzyjnie przekazuje informacje o tym, co się dzieje z przednimi kołami.

 

173868_volvo_v90_location_profile_900



Podsumowując nasze krótkie spotkanie z Volvo V90 możemy powiedzieć, że Szwedom udało się stworzyć wyjątkowy pojazd, który kontynuuje tradycję komfortowych, luksusowych kombi marki. Dzięki swoim walorom, może bez problemu stawać w szranki z niemieckimi rywalami i nie jest tutaj bynajmniej na straconej pozycji. Jednym słowem, jeśli szukasz nietuzinkowego, wyjątkowego samochodu segmentu E wybierz Volvo. Sąsiad cię nie znienawidzi (a są szanse, że pochwali), rodzina doceni, a Ty sam będziesz delektował się muzyką z najlepszego, samochodowego car audio świata. Czego chcieć więcej?

 


Tomasz Popławski

 

 

750x300_750

 

 

Jesteśmy świadkiem ogromnej wymiany modelowej samochodów Volvo.

Pierwszym modelem rozpoczynającym ten proceder było XC90 – luksusowy SUV. Następnie Szwedzi zaprezentowali modele samochodów, które idealnie wpisują się w środowisko biznesowe. Luksusowy sedan S90 skierowany do osób szukających luksusu, komfortu jazdy, a przede wszystkim bezpieczeństwa i niecodziennego designu. Równocześnie został zaprezentowany model V90, przestronne kombi. W ofercie znajduję się również samochód, który łączy w sobie dwa skrajne przeznaczenia, Volvo V90 Cross Country to pojazd którym możemy odbyć podróż na wystawne przyjęcie, koncert operowy lub inne ważne wydarzenie. Charakterystyka samochodu: napęd na 4 koła, prześwit ponad 21 cm, pozwala poruszać się po bezdrożach, leśnych drogach i w koleinach. Ogromnym wydarzeniem w tym roku była prezentacja zupełnie nowego XC60, lidera sprzedaży w swoim segmencie na naszym rynku.

Volvo wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przygotowało specjalne oferty dla klientów posiadających flotę samochodów w swoich przedsiębiorstwach, na  specjalne upusty mogą liczyć również grupy zawodowe, miedzy innymi: Lekarze, Prawnicy, Architekci, Geodeci.

Posiadamy atrakcyjne oferty finansowania samochodów drogą klasycznego leasingu, ale również możemy zaproponować wynajem długoterminowy.

W przypadku pytań o szczegóły, chęci odbycia jazdy testowej, proszę o kontakt:

Krzysztof Wejtko
T: 602 675 283
k.wejtko@autoboss.dealervolvo.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.