Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka?

Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication.

 

Ponad połowa uczestników badania deklaruje, że ujawnienie kradzieży danych osobowych skłoni ich do odejścia z portalu społecznościowego Facebook. W ostatniej aferze związanej z wyciekiem danych z Facebooka do Cambridge Analytica poszkodowanych zostało około 60 tysięcy polskich userów. Również wprowadzenie unijnych regulacji RODO i obowiązek informacyjny wpływa na wzrost świadomości Polaków w kwestii przechowywania ich danych osobowych.

 

„W związku z najnowszymi regulacjami na Facebooku, wymuszonymi przez przepisy RODO, liczba aktywnych użytkowników serwisu w Europie spadła o 3 mln. Według raportu Procontent Communication, liczba osób, która jest gotowa na opuszczenie serwisu po ujawnieniu wycieku danych, mniej więcej pokrywa się z odsetkiem użytkowników, którzy twierdzą, że sprawdzają regulaminy prywatności mediów społecznościowych z których korzystają (55% badanych). To wciąż niewiele, biorąc pod uwagę jak istotne informacje przechowują serwisy takie jak Facebook – są to m.in.: historia płatności, rozmowy na platformie Messenger, czy miejsca naszego pobytu.” – mówi Aleksandra Młyńska, Specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication.

 

foto2018-07-27h_903 

 

Ponad 1/10 ankietowanych użytkowników serwisu Facebook odkryło również atak hakera na swoje konto. Oznacza to, że takie przypadki nie są odosobnione – w Polsce funkcjonuje aż 16 mln aktywnych użytkowników portalu, stanowiących atrakcyjny cel dla internetowych przestępców. Najczęściej „przejęte” konta użytkowników służą im do rozsyłania zainfekowanych linków i plików poprzez czat.

 

„Powszechność włamań na konta prywatne może wpływać na kwestię podejścia Polaków do ochrony danych osobowych na portalach społecznościowych. W tym momencie platformy Marka Zuckerberga, Facebook, Messenger i Instagram mają monopolistyczną pozycję na rynku mediów społecznościowych. Jak pokazują badania, to może łatwo się zmienić, ponieważ ponad połowa badanych twierdzi, że wyciek danych może przekonać ich do opuszczenia tych portali.” – komentuje Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

 

„Respondenci badania wyrazili się jasno w kwestii potencjalnych wycieków danych. Zdarzenia takie są zawsze dotkliwe - nie tylko z punktu widzenia prywatności, ale i bezpieczeństwa. Dane logowania do serwisów online i poufne informacje to dla współczesnych cyberprzestępców prawdziwa kopalnia złota. W tym kontekście warto zwracać uwagę na to, co publikujemy online. Lepiej zastanowić się dwa razy przed zamieszczeniem posta w myśl zasady, że to, co raz znajdzie się w internecie, zostanie tam na zawsze, a w wielu przypadkach może stać się publiczne.” – dodaje Piotr Kupczyk, ekspert Kaspersky Lab.

 

 foto2018-07-27g_903

 

Badanie zostało przeprowadzone przez ośrodek badania opinii publicznej SW Research na zlecenie Procontent Communication  w maju 2018 roku, na 1045 Polakach pow. 18 roku życia.

 

O Procontent Communication

 

Firma Procontent Communication została założona w odpowiedzi na dynamiczny rozwój potrzeb komunikacyjnych polskich przedsiębiorstw i organizacji otoczenia biznesu. Agencja realizuje działania z obszaru m.in.: audytów w dziedzinie komunikacji korporacyjnej, opracowania strategii komunikacji firmy, prowadzenia biura prasowego, szkoleń medialnych, media relations, a także organizacji konferencji prasowych oraz opracowania programów budowania relacji skierowanych do stakeholders, programów B2B  oraz programów, których celem jest dotarcie do kluczowych liderów opinii i influencerów. Procontent oferuje szeroki zakres usług w zakresie brand PR, CSR i Community Relations. Usługi świadczone przez firmę oparte są na blisko 20 letnim doświadczeniu członków zespołu w prowadzeniu projektów w zakresie doradztwa komunikacyjnego.
Firma dysponuje również doświadczeniem w zakresie budowania społeczności i programów prowadzonych za pośrednictwem social media


Procontent Communication jest zdobywcą m.in. Effie Awards, Stevie Awards, Magellan Awards, Burke Award, Spotlight Awards.

 

Więcej informacji na stronie www.procontent.pl i na profilu na Facebook’u: facebook.pl/Procontent

 

Tagi: Facebook,Raport,
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
54%
46%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.