Najlepsza rodzinna atrakcja w Europie jest w Legendii!

Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko w Chorzowie od dwóch sezonów nie przypomina już miejsca, które wielu Polaków, a zwłaszcza mieszkańców Śląska, pamięta z dzieciństwa. Chorzowski park rozrywki zmienił się nie do poznania, a nowości, które oferuje swoim gościom są doceniane przez branżę i, co najważniejsze, odwiedzających, którzy przyjeżdżają tutaj nie tylko z Polski. W ubiegłym roku triumfował Lech Coaster, zajmując 2 miejsce wśród nowych europejskich rollecoasterów. Rok 2018 należy do Bazyliszka, który otrzymał w sumie 3 nagrody w dwóch prestiżowych konkursach. Okazją do wręczenia laurów były międzynarodowe, największe w Europie targi branżowe Euro Attractions Show 2018 organizowane przez International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA), które w tym roku odbywały się w dniach 23-27 września w Amsterdamie.

 

Prestiżowe branżowe konkursy European Star Award (plebiscyt organizowany przez magazyn Kirmes & Park Revue, uznawany za „Oscary branży rozrywkowej w Europie”) oraz Park World Excellence Awards 2018 Europe, których gale finałowe odbywały się odpowiednio 24 i 26 września w Amsterdamie, okazały się być niezwykle obfitymi w sukcesy dla Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie. Najstarszy i największy tematyczny park rozrywki w Polsce triumfował podczas nich czterokrotnie, wyprzedzając bardzo mocną konkurencję.


gala_2000

 

Bazyliszek zdobył w sumie 3 nagrody: 1. miejsce w konkursie European Star Award w jednej z najważniejszych kategorii - Best New Ride 2018 oraz 1. miejsce w konkursie Park World Excellence Awards 2018 Europe w dwóch kategoriach: Family Ride of the Year oraz Best Use of Technology, za wykorzystanie przez firmę ETF pojazdów wyposażonych w nowoczesną technologię trackless ride. Triumfował również Lech Coaster, który w ubiegłym roku podczas European Star Award zajął 2 miejsce w kategorii Best New Coaster 2017, natomiast w tym roku został uznany piątym najlepszym rollercoasterem, ze wszystkich dotychczas wybudowanych na naszym kontynencie.


- Śląskie Wesołe Miasteczko po rebrandingu cały czas przechodzi metamorfozę i jest coraz bardziej znane nie tylko w Polsce, ale również w Europie i na świecie. Tylko w tym roku goście zagraniczni stanowili blisko 10% wszystkich odwiedzających Legendię. To dla nas ogromny zaszczyt, iż kolejna z naszych dużych inwestycji została dostrzeżona i doceniona przez ekspertów branży i fanów parków rozrywki, zaś możliwość ubiegania się o nagrody na równi z takimi uznanymi parkami, jak Europa-Park, Liseberg, Park Aventura, czy Phantasialand to dodatkowa nobilitacja i wyróżnienie – mówi Paweł Cebula, dyrektor Legendii.


gala-2_2000

Foto: Paweł Cebula, dyrektor "Legendii"


Zdobyte nagrody to ogromna radość nie tylko dla inwestora, ale również projektantów i twórców Bazyliszka. Za atrakcją, jej projektem i realizacją, stoją trzy czołowe firmy, będące światowymi liderami w swojej branży: ETF, Alterface oraz Jora Vision. – Bazyliszek to przykład wysokiej jakości urządzenia wykonanego w przystępnym budżecie, wyposażonego we wszystkie konieczne elementy, pozwalające stworzyć nowoczesne interaktywne doświadczenie. Praca nad tym projektem i z zespołem Legendii była dla nas ogromną przyjemnością – podkreśla Benoit Cornet, założyciel i dyrektor generalny firmy Alterface. - Nagrody dla Bazyliszka wyraźnie wskazują, że interaktywne atrakcje multimedialne, oferujące niezwykle wciągające wrażenia, to przyszłość branży rozrywkowej. Jesteśmy bardzo dumni z naszego projektu opracowanego w ścisłej współpracy z naszym klientem i partnerami, dzięki czemu wszystkie elementy przejażdżki są idealnie zsynchronizowane z dynamiczną i fascynującą grą – dodaje Cornet.


Każdy kto jeszcze nie miał możliwości wypróbowania Bazyliszka, cały czas może to zrobić. Sezon w Legendii trwa bowiem do 28 października (park otwarty jest w soboty i w niedziele). To jednak nie wszystko, gdyż po sezonie Jama Bazyliszka, czyli wielofunkcyjny budynek, w którym znaleźć można samo urządzenie, rurapark dla dzieci oraz punkt gastronomiczny, również będzie tętnić życiem. – W tym roku część Legendii otwarta będzie również w sezonie jesienno-zimowym. Naszym gościom zamierzamy oddać do dyspozycji Jamę Bazyliszka. Wiemy, że nasza atrakcja zyskała sobie wielu młodych fanów, dlatego chcemy dać im możliwość cieszenia się Bazyliszkiem i Gajem Urwisów również po sezonie. Więcej szczegółów podamy już niebawem na naszej stronie www.legendia.pl – zapowiada Izabela Kieliś, brand manager Legendii.

 

 bazyliszek_foto_3948_03

 Foto: "Bazyliszek"

Bazyliszek - jedyna taka rodzinna atrakcja w Polsce, a przy tym pierwszy na świecie Interactive Dark Ride, w którym połączono aż trzy zaawansowane technologie: interakcję poprzez projekcje na multimedialnych ekranach, możliwość oddawania strzałów do fizycznych celów oraz możliwość celowania do obiektów tworzonych w technice video mappingu. Cały storyline oraz koncepcja atrakcji stworzone zostały w oparciu o dobrze znaną legendę o Bazyliszku, która w różnych odmianach pojawia się w folklorze i mitologii w różnych częściach Polski.


Uczestnicy zabawy przejeżdżają 6-osobowymi wagonikami przez magiczny świat Bazyliszka, który składa się z 7 specjalnie zaprojektowanych i wyprodukowanych dla Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka scen zawierających oryginalną fabułę i postaci. Goście zostają wyposażeni w broń strzelającą wiązkami laserowymi (podobnie, jak w laserowym paintballu), a ich zadaniem jest pokonanie potworów i przeszkód, które pojawią się na ich trasie utrudniając im dotarcie do legowiska samego Bazyliszka. Zabawa zawiera elementy rywalizacji, ponieważ przejażdżka jest punktowana, a wyniki można zobaczyć na multimedialnej tablicy.


Za projekt i realizację odpowiadają trzy firmy będące światowymi liderami w swojej branży: ETF, Alterface oraz Jora Vision. Bazyliszek jest atrakcją typu indoor, a więc rozgrywającą się w zamkniętym budynku, dzięki czemu może ona być uruchomiona nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Co ważne jest to atrakcja rodzinna, bez limitu wieku i wzrostu.

 

Bazyliszek w liczbach:

 

  • 1000 m2 powierzchni, na której usytuowany jest Bazyliszek

 

  • 10 zaawansowanych technologicznie pojazdów, każdy mieszczący 6 osób

 

  • 1500 osób/h – maksymalna przepustowość atrakcji

 

  • 3 zaawansowane technologie połączone w jednej atrakcji

 

  • tego typu Interactive Dark Ride na świecie

 

  • 4,5 minuty – czas przejazdu

 

legendia-slaskie-wesole-miastczko_1_886 

 

Bazyliszek na kanale You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=pYEymsHjLwQ

https://www.youtube.com/watch?v=PNA1fxcZ5Dc

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
53%
47%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.