Polka a finanse

Jak do finansów podchodzą polskie kobiety? Czy obiegowa opinia o rozrzutności płci pięknej ma swoje uzasadnienie? Z badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy wynika, że niekoniecznie …

 

POLKA PLANUJE

Badanie „Postawy Polaków wobec oszczędzania” przeprowadzane corocznie przez Fundację Kronenberga dowodzi, że aż 45% polskich kobiet planuje swoje większe, regularne wydatki w perspektywie miesiąca. Trudno się temu dziwić. Statystyczna Polka jest osobą bardzo zajętą.
Z danych międzynarodowej Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju* wynika, że polskie kobiety poświęcają średnio około 5 godzin dziennie na prace domowe, często łącząc je z obowiązkami zawodowymi. Opieka nad dziećmi, domem, rozwój własnej kariery (polskie kobiety ustawicznie dążą do samodoskonalenia się), nadzór nad domowymi finansami, wymagają od nich doskonałych zdolności organizacyjnych, zorientowania na cel i jak największą efektywność wykonywanych obowiązków. Dla porównania, panowie, chociaż więcej pracują to jednak w kwestii planowania wydatków zdecydowanie ustępują swoim żonom i partnerkom. Co trzeci z nich nie planuje żadnych, regularnych wydatków w dłuższej perspektywie.

POLKA KONTROLUJE WYDATKI

A jak jest z kontrolowaniem wydawania pieniędzy? Płeć piękna podobno, jak głosi powszechna opinia,  ma z tym duży problem. Czy rzeczywiście tak jest? Zajęta pani domu, będąca jednocześnie kobietą pracującą zazwyczaj nie może sobie pozwolić na rozrzutność. Owszem, zdarza się jej kupić coś pod wpływem impulsu, jednak zazwyczaj bez uszczerbku dla domowego budżetu. Jednoznacznie potwierdzają to dane wynikające z badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy: tylko co dziesiąta Polka przyznaje, że nie kontroluje swoich wydatków, a aż 40% twierdzi, że panuje nawet nad najdrobniejszymi. A co na to Panowie? W porównaniu z paniami, odsetek mężczyzn, przyznających się do braku kontroli nad własnymi wydatkami jest dwukrotnie wyższy (22%).

POLKA JEST ODPOWIEDZIALNA

I Polki, i Polacy mają wysokie poczucie odpowiedzialności, jeśli chodzi o spłatę swoich zobowiązań. Dwie trzecie kobiet i ponad połowa mężczyzn terminowo reguluje swoje zobowiązania. Podobnie przedstawia się sytuacja, jeśli chodzi o samo podejście do oszczędzania: zarówno panie, jak i panowie twierdzą, że oszczędzać nie tylko trzeba, ale i warto. Jednak już w kwestii tego, jak powinno się gromadzić środki ich zdania są rozbieżne. Według mężczyzn, najlepszym sposobem zarządzania nadwyżkami finansowymi jest trzymanie gotówki w domu. Kobiety z kolei ulokowałyby ją na lokacie terminowej. Panowie też bardziej ufają sobie jeśli chodzi o inwestycje (39%), natomiast panie sugerują się opinią rodziny i znajomych. Jeśli chodzi o samo oszczędzanie – regularnie odkłada pieniądze co dziesiąty mężczyzna i co dziesiąta kobieta.

Dane z  badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy „Postawy Polaków wobec oszczędzania”:

* 45% ankietowanych kobiet planuje swoje regularne  wydatki w perspektywie miesiąca,
* 31% mężczyzn nie planuje żadnych regularnych wydatków w perspektywie miesiąca,
* 13 % przyznaje, że nie panuje nad swoimi wydatkami, podobnie twierdzi 22% mężczyzn,
* 40% kobiet kontroluje nawet najmniejsze, codzienne wydatki,
* 60% kobiet i 55% mężczyzn przyznaje, że reguluje swoje zobowiązania terminowo,
* 19% mężczyzn twierdzi, że najlepszym sposobem zarządzania nadwyżkami finansowymi jest trzymanie gotówki w domu, tak też uważa 12% kobiet.



*http://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/work-life-balance/


źródło:citihandlowy.pl

Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.

Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 20 tys. klientów korporacyjnych i 869 000 klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 88 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach na całym świecie.

Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citihandlowy.pl


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.