Czy działania Public Relations kształtują wizerunek firmy?

W ostatnich latach na polskim rynku obserwujemy wzrost roli działań public relations podejmowanych w celu promowania i umacniania wizerunku firmy. Ale czy jest to dobry kierunek? Czy firmy powinny inwestować środki na szeroko rozumiany marketing i PR?

Wymagania Klientów i konkurencji, otoczenie rynkowe czy dynamiczny rozwój Internetu sprawiły iż większe znaczenie ma reklama i marka przedsiębiorstwa, a tym samym zwiększa się znaczenie opinii publicznej. Zyskują tu pozytywne relacje ze społecznościami lokalnymi, mediami czy inwestorami. Firma poprzez działania marketingowe zaczyna być traktowana jako partner społecznego dialogu. Według wielu badań PR zmierza do kreowania, utrwalania i rozszerzenia społecznego zaufania i pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

 

businessadvisors-logopodstawowe_siec_510



Pozytywny wizerunek firmy jest jednym z istotnych warunków wyróżniania się na rynku, a tym samym uzyskiwania pożądanej pozycji konkurencyjnej.

Jest to opinia, jaką o organizacji i jej działaniach ma otoczenie, jest obrazem przedsiębiorstwa w umysłach ludzi. Posiadanie pozytywnego wizerunku niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści dla przedsiębiorstwa:

– usuwa anonimowość między przedsiębiorstwem a jego otoczeniem,

– zjednuje opinię publiczną do przedsiębiorstwa i jego produktów,

– wzmacnia lojalność klientów wobec produktów i ułatwia wprowadzanie nowych,

– zapewnia przedsiębiorstwu większą stabilność działania i zmniejsza koszty pojawiających się kryzysów,

– zwiększa lojalność pracowników i ich motywację do pracy.

Dlatego też w 2016 roku Business Advisors wprowadziła nową usługę skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw – Business for Business (B4B). Idąc z duchem czasu skupiliśmy się na pomocy i doradztwie biznesowym dla firm które nie chcą/ nie mogą współpracować z dużymi domami mediowymi lub z dużymi firmami konsultingowymi. Nasze działania pomagają małym przedsiębiorstwom być zauważalnym w branży w której działają, pomagają zoptymalizować nieefektywne procesy. W większości firm naszych Klientów nie ma dedykowanych działów marketingu czy optymalizacji procesów, które my swoimi działaniami sprawnie zastępujemy.

 

new_business_676



Usługa B4B to usługa bez sztywnych procedur i szablonów działania. Każdy Klient jest traktowany bardzo indywidualnie, pracujemy z Klientem na zasadzie „zwinności” (agile). W krótkich odstępach czasu pokazujemy wyniki naszej pracy, tak aby Klient na bieżąco mógł decydować o finalnym jej efekcie.

Badania rynku w sektorze MSP pokazują, iż usługi dedykowane cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. W związku z tym podzieliliśmy B4B na trzy główne filary:

1. doradztwo biznesowe – w ramach tego filaru analizujemy organizacje i zgłoszony przez nią problem. Następnie opracowujemy strategię optymalizacji procesu poprzez pokazanie wad i zalet istniejących schematów działania i proponujemy efektywne zmiany w celu osiągnięcia maksymalizacji zysku według najlepszych wzorców. Posiadając wieloletnie doświadczenie w pracy w bankowości korporacyjnej dla niektórych klientów stajemy się pośrednikiem w kontaktach z bankami, co ogranicza ich bezpośrednie zaangażowanie oraz optymalizację kosztów bankowych. Współpracujemy bezpośrednio z European Payment Council, dzięki czemu posiadamy najnowsze informacje w ramach innowacji wdrażanych w Unii Europejskiej.

2. W ramach drugiego filaru B4B skupia się na promocji marki naszych Klientów. Chcemy tym samym dać możliwość tym mniejszym firmom być bardziej zauważalnym. Wymagania Klientów i konkurencji, otoczenie rynkowe czy dynamiczny rozwój Internetu sprawiły iż większe znaczenie ma reklama i marka przedsiębiorstwa, a tym samym zwiększa się znaczenie opinii publicznej. Zmienia się ona w skutek działań przedsiębiorstwa, zmian dotyczących odbiorców wizerunku, np. ich wiedzy o organizacji, doświadczeń z danym przedsiębiorstwem i jego konkurentami oraz pod wpływem zmian zachodzących w otoczeniu dalszym przedsiębiorstwa.

 

fotolia_121128525_subscription_monthly_m_656



Kształtowanie wizerunku organizacji jest procesem złożonym, nad którym tylko w części ma kontrolę przedsiębiorstwo. Ważne jest, aby działania podejmowane przez organizację miały oparcie w rzeczywistości oraz uwzględniały jej stan i zasoby. Przy kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa należy uwzględnić: deklarowane przez przedsiębiorstwo wartości i posiadane umiejętności, w szczególności misję przedsiębiorstwa, normy postępowania i inne elementy kultury organizacyjnej, strategie, koncepcje działania, asortyment produktów i marek, zasoby materialne i finansowe organizacji.

Przedsiębiorstwo może tworzyć wizerunek na podstawie różnych wyróżników, np. jakości swoich produktów, szybkości obsługi, stosowanych technologii, swego stosunku do ekologii, konkurencji, jako inwestor czy członek wspólnoty lokalnej. B4B pomaga przedsiębiorstwom pokazać że sa obecne na rynku z dobrymi produktami i mogą konkurować z największymi.

W ramach tego filaru organizujemy również konferencje branżowe o charakterze międzynarodowym. Innowacyjnym rozwiązaniem jest wymiana doświadczeń między krajami, pokazanie „od kuchni” rozwiązań biznesowych. Dzięki temu każdy z uczestników czerpie wiedzę i rozważa możliwość wdrożenia innowacyjnych rozwiązań do swojej firmy.

3. Ostatni filar B4B to pomoc w przygotowaniu powierzchni handlowych oraz ich komercjalizacja – usługi B4B to nie tylko doradztwo optymalizacji procesów, to również doradztwo w komercjalizacji powierzchni handlowych dla Klientów retail. Naszym klientom doradzamy w wyborze odpowiedniej lokalizacji sklepu/punktu sprzedaży/placówki. Przygotowujemy analizę zysków i strat dla inwestycji oraz kompleksową strategie rozwoju sieci sprzedaży. Jesteśmy przedstawicielem Klienta w negocjacjach warunku najmu. Co najważniejsze koordynujemy otwarcia sklepów, poprzez podpisanie umowy do prac budowlanych i finalnego odbioru sklepu. Do całości dokładamy szkolenia z zakresu Standarów obsługi klienta i używania wskaźników efektywności sprzedaży. Innowacyjne rozwiązania to powierzenie nam jedynie informacji co nasz Klient chce sprzedać i jaki ma budżet na rozwój swojej sieci. Resztą zajmujemy się w ramach usługi B4B my.

Podsumowując firma Business Advisors znalazła w postaci B4B „niche rynkową” pomagającą usprawnić działania marketingowe oraz wewnętrzne procedury w małych i średnich przedsiębiorstwach, przyczyniając się do wzrostów przychodów z prowadzonej działalności.

Zapraszamy do współpracy na www.businessadvisors.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
48%
52%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.