Żyj Wygodniej!

„Żyj Wygodniej!” - to hasło, które przyświeca marce od początku jej istnienia, czyli od listopada 2000 roku. Jan Niezbędny na polskim rynku wyróżnił się nie tylko asortymentem, ale był także pierwszą spersonalizowaną marką w swej kategorii. Jan Niezbędny zerka z opakowań produktów, nawiązuje kontakt z Klientami i realizuje podstawową misję marki – ułatwia wszelkie prace domowe.

 

Oferta i wartości

 

Zaufanie, którym Klienci obdarzyli markę Jan Niezbędny, sprawiło, że w błyskawicznym tempie wywalczyła ona pozycję lidera na ryku produktów gospodarstwa domowego. W ofercie Jan Niezbędny posiada ponad 200 produktów, które od 15 lat ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków w domu czy ogrodzie. Są to: worki na śmieci, folie aluminiowe i do żywności, produkty śniadaniowe, akcesoria do pieczenia, naczynia jednorazowe, mopy, ścierki, zmywaki, rękawice i ściereczki nasączane, a ostatnio także pojemniki do przechowywania, zamrażania oraz gotowania na parze w mikrofalówce.

 

jn-sciereczki_811


W roku 2003 Jan Niezbędny rozszerzył działalność także poza granice Polski, gdzie działa Grupa Sarantis: w Czechach, Słowacji, Serbii, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. Tam produkty Jana Niezbędnego są identyczne, jak w swej rodzimej wersji, tyle tylko, że z powodów trudności z wymową, marka nosi nazwę Fino.

 

Innowacje i promocje

 

Nowoczesność i innowacyjność to cechy, które wyróżniają markę. Będąc liderem na rynku, Jan Niezbędny stara się wyprzedzać konkurencję i stale wzbogaca ofertę o atrakcyjne dla Klientów produkty. Ulepsza także stosowane już rozwiązania. Wiele obecnie dostępnych na rynku popularnych produktów to unikatowe pomysły Jana Niezbędnego – przykładem mogą być worki na śmieci z taśmą czy gruba folia aluminiowa. Jan Niezbędny stara się zawsze być pół kroku przed konkurencją i konsumenci to doceniają.

 

jn_mop_z_wymiennymi_ciereczkami_787


Kontekst rynkowy

 

Jan Niezbędny funkcjonuje na bardzo konkurencyjnym rynku, na którym oprócz międzynarodowych graczy operują liczne marki własne oraz wielu lokalnych producentów. Dzięki innowacyjnym i dobrej jakości produktom, atrakcyjnej szacie graficznej i wyróżniającej się, szerokiej i silnej komunikacji marketingowej Jan Niezbędny utrzymuje niekwestionowaną pozycję lidera rynkowego.

 

Osiągnięcia i perspektywy na przyszłość

 

Jan Niezbędny troszczy się o naturalne środowisko - to prawdziwie ekologiczna marka, dbająca o naturę na różnych płaszczyznach. Przede wszystkim tworzy przyjazne środowisku, proekologiczne produkty – ścierki z mikrofibry, magiczne gąbki niewymagające używania detergentów czy degradowalne worki na śmieci Eko Natura, które rozkładają się na wysypisku.


To jednak nie wszystko – Jan Niezbędny nie ogranicza się tylko do produktowych, oczywistych działań. Chętnie angażuje się w projekty oczyszczania przestrzeni wokół nas i różne inne akcje ekologiczne. Jesienią 2011 roku, w ramach internetowej akcji Tu Jest Brudno, Niezbędna Ekipa Jana usunęła dwie tony śmieci ze Skarpy Ursynowskiej w Warszawie, a następnie wysprzątała park miejski i dzikie wysypisko śmieci w Łodzi. Rok później Jan Niezbędny sprawdził się w jeszcze większym wyzwaniu - wysprzątał Tatry, będąc głównym sponsorem największej akcji sprzątania polskich gór. Specjalnie z okazji „Czystych Tatr” Jan Niezbędny zaprojektował plecaki do zbierania i bezpiecznego transportowania śmieci oraz kilka tysięcy worków Eko Natura, które trafiły do ekip sprzątających wolontariuszy, wyposażonych w rękawice ochronne Jana Niezbędnego.

 

czyste_tatry_840


W kolejnych latach akcja zyskała rangę międzynarodową, przez co osiągnęła jeszcze większą popularność. Liczba wolontariuszy sięgnęła aż 3 tysięcy, przy czym polscy ochotnicy sprzątali Tatry po stronie słowackiej, a słowaccy – po polskiej. Dodatkowo, dzięki specjalnym workom i stojakom Jana Niezbędnego, mogli posegregować śmieci w obozowisku. Kilka tysięcy ekologicznych worków zostało także przekazane schroniskom PTTK. Turyści, wychodząc ze schronisk, mogą zabierać ze sobą worek i przy okazji pozbierać napotkane śmieci. Obecnie specjalne podajniki z workami czekają w recepcjach ponad 60 schronisk i stanic wodnych na terenie całego kraju.

 

Powody do dumy

 

Od pojawienia się na rynku w listopadzie 2000 roku Jan Niezbędny zdobył nie tylko pozycję lidera w rankingach sprzedażowych, ale przede wszystkim sympatię konsumentów. Już 7 lat temu, w badaniu przeprowadzonym przez SMG/KRC, spontaniczna znajomość marki wyniosła 48%. Podobne badanie przeprowadzone w październiku 2013 roku przez Agencję Badań Rynku i Opinii Profit Holding pokazało, że spontaniczna świadomość marki wzrosła do poziomu 81%. Jan Niezbędny nie tylko znacząco poprawił swój wynik, ale zostawił całą konkurencję daleko w tyle (druga marka osiągnęła 54%, a  trzecia - 19%). Również w badaniu Top of mind bezdyskusyjnym numerem jeden okazał się Jan Niezbędny – aż 53,3% konsumentów wymieniło go jako pierwszą markę. Kolejny konkurent musiał się zadowolić wynikiem 11,8%, a trzeci - 7,8%.

 

produkty_827


Zaufanie i sympatia konsumentów przekładają się na liczne nagrody, które w ciągu ostatnich lat zdobył Jan Niezbędny. W 2014 roku otrzymał aż kilka prestiżowych nagród: Dobry Produkt 2013, Superbrands 2014, Konsumencki Lider Jakości 2014, Produkt Roku dla Ściereczek nasączanych oraz Top Marka 2014. To bardzo ważne i cenne wyróżnienia, ponieważ o ich przyznaniu decydują zarówno konsumenci, jak i eksperci w dziedzinie marketingu

 

Oś czasowa

 

- 2000 – marka Jan Niezbędny pojawia się na rynku z 28 produktami

- 2001 – pierwsza reklama telewizyjna

- 2003 – Jan Niezbędny w wersji Fino debiutuje w Czechach, Słowacji, Serbii, Bułgarii, Rumunii i                na Węgrzech

- 2009 – zmiana logo i repackaging marki

- 2011 – wprowadzenie nowej kategorii produktowej – Mopy

- 2012 – wprowadzenie nowej kategorii - Ściereczki nasączane

- 2014 - wprowadzenie nowej kategorii – Pojemniki silikonowe i szklane

- 2015 – w portfolio marki znajduje się ponad 230 produktów

 

 

To, czego nie wiedziałeś

 

-  Czy wiesz, że do usuwania łusek z pstrąga idealnie nadaje się zmywak kuchenny Jana Niezbędnego? Wystarczy pocierać rybę ostrą stroną zmywaka, a łuski zejdą bez problemu.

 
-  Worki na śmieci Eko Natura posiadają specjalny dodatek d2w, dzięki któremu ok. półtora roku – dwa lata na wysypisku śmieci rozpoczyna się proces degradacji (rozpadu) worków. Całkowity rozpad worków Eko Natura następuje po kilku latach, a zwykłych worków na śmieci nawet po ok. 400 latach.


- Jeżeli masz problem z uporczywymi plamami na ścianach, nie możesz doczyścić granitowego zlewu, kurz przykleił się do kleju na drewnianych listwach przypodłogowych, a szyba kominka jest zawsze osmolona – nie potrzebujesz kilkunastu różnych detergentów, wystarczy, że użyjesz Magicznej Gąbki Jana Niezbędnego. Namocz ją wodą i przetrzyj brudne miejsce. Gąbka wytrze zabrudzenia jak „gumka myszka”.

 

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.