Drzwi, które tworzą nową definicję wnętrz

Rozmowa z Ryszardem Roczniakiem, Właścicielem firmy Voster (Zarzecze, woj. podkarpackie), specjalizującej się w produkcji drzwi ramowych z różnych surowców oraz akcesoriów dodatkowych do drzwi.

 

Czym charakteryzuje się skrzydło drzwiowe ramowe Davos, za które otrzymali Państwo tytuł Laureata oraz  Godło QI 2015 w kategorii QI Product?

 davos_10_dab_oregon_883

Skrzydło drzwiowe ramowe Davos, opłaszczowane folią dąb oregon powstało, przy ścisłej współpracy Leroy Merlin, producenta folii dekoracyjnej Schattdecor oraz Voster, jako producenta skrzydeł drzwiowych i jest odpowiedzią na trendy, które panują obecnie w projektowaniu wnętrz, a zarazem w pewnym sensie kreuje także kierunki wystroju. Davos posiada nie tylko interesujące wzornictwo i kolorystykę, ale także zastosowana folia ma dużą odporność na zarysowania, a konstrukcja skrzydła wykazuje się dużą sztywnością i wytrzymałością.

 

Jakie są Państwa pierwsze odczucia związane z przyznaniem nagrody za jakość? Jak zamierzają Państwo wykorzystać tę nagrodę?

 

Fakt przyznania przez Kapitułę konkursu naszej firmie tytułu Laureata oraz Godła QI 2015, był dla nas olbrzymim zaskoczeniem, a zarazem radością, że środowisko opiniotwórcze dostrzegło naszą pracę i nasze wyroby pośród wielu znakomitych produktów, które zostały wprowadzone na rynek polski w ostatnim roku. Ma dla nas także duże znaczenie psychologiczne, ponieważ oznacza to, że nasza praca jest dobrze postrzegana nie tylko przez klienta, który ma bardzo zróżnicowany gust, ale jego oczekiwania co do jakości produktu są takie same, jak Kapituły, a więc osób doskonale znających kryteria jakościowe i na co dzień zajmujących się ich analizą w różnych obszarach gospodarki. Fakt ten potwierdza także, że nasza firma wykazuje się w równym stopniu kreatywnością, jak i dbałością o jakość produktu.

Otrzymana nagroda jest zwieńczeniem naszej pracy i naszych starań o zadowolenie klienta i zarazem stanowi bodziec do dalszej pracy nad ciągłym polepszeniem naszego produktu. Zamierzamy fakt otrzymania nagrody użyć w kampaniach marketingowych.

 

Jak Pan ocenia obecną pozycję firmy na rynku pod względem wielkości produkcji, zatrudnienia czy dynamiki  wzrostu?

 

davos_70_dab_oregon_883Voster przykładając dużą wagę do podążania za nowoczesnymi trendami i kładąc duży nacisk na jakość, odnotowuje ciągły wzrost zainteresowania klientów swoimi wyrobami, co ma bezpośrednie przełożenia na wzrost sprzedaży (r/r = 29 proc.) i wzrost zatrudnienia  o 38 proc. w 2014 wobec 2013. Jest dla nas niezwykle ważne, że działając na rynku, gdzie spotykamy renomowanych konkurentów, którzy produkują wyroby o wysokiej jakości, jest doceniana przez konsumentów nasza praca, którą wkładamy w rozwój naszej oferty sprzedażowej.

 

Jak kształtuje się dalsza polityka i kierunki rozwoju firmy? Na co położą Państwo największy nacisk?  Czy np. na zwiększanie asortymentu, czy też może na ekspansję na nowe rynki?

 

Mamy nadzieję, że w dalszym ciągu uda nam się zaspakajać oczekiwania klientów, a nawet nieznacznie wyprzedzać, czyli kształtować kierunki rozwoju produktu. O tym zakresie  naszego działania na razie nie chcę więcej mówić, ponieważ byłoby to swego rodzaju odkrywanie naszych planów. Mam nadzieję, że znowu trafimy w gust konsumenta.

Co do rozwoju firmy, jesteśmy na etapie przygotowywania dalszych etapów rozbudowy zakładu i zakupu nowego parku maszynowego. Inwestycja ma na celu zwiększenie wydajności, ale także wprowadzenie nowych produktów, których obecnie nie możemy wytwarzać ze względu na ograniczenia technologiczne. Ale już wkrótce się to zmieni!

 

Jak kształtuje się zaangażowanie firmy w przedsięwzięcia związane z podnoszeniem jakości produktów?

 

O jakość  dbamy już na samym początku procesu produkcyjnego. Surowce są pozyskiwane  tylko od sprawdzonych dostawców, którzy oferują może nie najtańszy wyrób, ale dający nam  pewność, że ich jakość będzie spełniać przyjęte standardy. Na każdym etapie wytwarzania produkty podlegają kontroli, także wyrywkowej pod względem odchyłek wymiarowych. W efekcie końcowym otrzymujemy produkt o niskim współczynniku reklamacyjności (mniej niż 0,5 proc.). Firma jest zarządzana zgodnie z prostą koncepcją, która jest ukierunkowana na potrzeby i życzenia klientów. Spłaszczone struktury firmy pozwalają na szybszą wymianę doświadczeń oraz informacji na linii podwładny-przełożony, co skutkuje szybszą reakcją na zmiany zachodzące na rynku.

 

voster_davos_-_aranacja_800

 

Jakie są, Pana zdaniem, największe atuty przedsiębiorstwa?

 

To przede wszystkim otwartość na dynamicznie zachodzące zmiany na rynku, zarówno w sferze wzornictwa, jak i technik sprzedaży i kanałów dystrybucyjnych. Naszą zaletą są także szybkie procesy decyzyjne. Także strategiczne decyzje zapadają u nas nie na bazie skomplikowanych wyliczeń, które i tak są oparte na mniej lub bardziej optymistycznych założeniach, ale w oparciu o analizy marketingowe i intuicję biznesową. Kwestię tę uzupełnia bardzo dobra komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami, która pozwala nam na szybką reakcję na potrzeby konsumenta, ale także na zewnętrzne zagrożenia.

Ponadto, mimo ciągłego wzrostu rynku pracy w naszym regionie, nie mamy problemów z pracownikami. Nie zauważamy odpływu wykwalifikowanych specjalistów do innych lokalnych zakładów lub emigracji zarobkowej. Mamy wspaniałą i lojalną kadrę.

Wreszcie naszym najważniejszym atutem pozostaje bezkompromisowe podejście do zagadnień jakościowych. Wprawdzie odnotowujemy niewielki odsetek zgłoszeń reklamacyjnych, ale wynika on z uszkodzeń powstałych w trakcie transportu pomiędzy zakładem produkcyjnym, a odbiorcą.

 

Rozmawiała Magdalena Tułecka, oprac. JM

 

 

Znaczące  osiągnięcia, nagrody i wyróżnienia dla firmy Voster

NAJWYŻSZA JAKOŚĆ QUALITY INTERNATIONAL 2015, 2011, DIAMENTY FORBESA 2015, PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2014, 2012, PODKARPACKA NAGRODA GOSPODARCZA 2014, 2013, 2012,voster_nowa_definicja_drzwi_logo_976

GAZELE BIZNESU 2012, 2011

ZŁOTA STATUETKA PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2012,

EURO PARTNER 2012,

KRAJOWI LIDERZY INNOWACJI I ROZWOJU 2009.


Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.