Biznes inspirowany naturą

Wysoka jakość za rozsądną cenę, skuteczność stale potwierdzana przez rosnącą liczbę klientów, wyszukany design produktów, wyraźnie odróżniający się „w tłumie” innych marek, a wszystko to wpisane w jasno określoną misję firmy, którą brzmi: „Dostarczamy piękno płynące z natury”. Te znaki rozpoznawcze Resibo, młodego polskiego producenta kosmetyków naturalnych, przyniosły mu już po roku działalności Złote Godło Quality International. Jak rodziła się ta marka?

 

Naturalne, zdrowe kosmetyki

 

Kobiety na całym świecie, także w Polsce, coraz bardziej interesują się kosmetykami naturalnymi. Świdnicka firma Resibo powstała z pasji i potrzeby wprowadzania lepszych zmian. Firmę założyła Ewelina Kwit-Betlej z mężem Piotrem – młodzi ludzie z zapałem do działania. Firma zadebiutowała w grudniu 2014 r. i od tamtego czasu przebojem zdobywa rynek polski, śmiało wkraczając także na rynki zagraniczne. Wszystkie produkowane kosmetyki od początku testowała na sobie w pierwszej kolejności sama właścicielka. To właśnie od jednego z nich – olejku do demakijażu, który zrobiła sama dla siebie, zaczęła się jej przygoda z biznesem. Olejek, sprzedawany ze specjalną ściereczką, stał się nie tylko kosmetycznym odkryciem jej życia, ale wkrótce – pierwszym bestsellerem firmy Resibo. – Chcemy stosować kosmetyki, które naprawdę działają, a że nie możemy ich znaleźć na rynku, robimy je sami – podkreśla Ewelina Kwit-Betlej.

 

dsc_3881_1080_01

 

Produkty okazały się wielkim sukcesem – szybko dostrzegły je kobiece pisma, takie jak „Claudia” i „Twój Styl”. Ten ostatni wyróżnił krem odżywczy Resibo w Plebiscycie Doskonałość Roku 2015. – Od początku naszej działalności koncentrujemy się na jakości. Nasze kosmetyki są cruelty free i przeznaczone dla wegan oraz wegetarian, co już trzykrotnie zostało potwierdzone znakiem jakości „Viva!”, przyznawanym przez „Fundację na Rzecz Zwierząt Viva!”. Podczas testów przeprowadzanych zanim wprowadzimy produkt na rynek, eliminujemy każdą najdrobniejszą niedogodność, jaka może się pojawić w procesie ich użytkowania. Dotyczy to zarówno konsystencji, efektów po zastosowaniu produktu, jak również opakowań, ich wyglądu, ale też użyteczności, np. w zakresie możliwości całkowitego zużycia produktu. Często na rynku spotykamy się z niewygodnymi tubkami, w których pozostaje pewna dawka kosmetyku niemożliwa do wyciśnięcia. My to eliminujemy – mówi Ewelina Kwit-Betlej i dodaje: – W naszych produktach wykluczamy wszystko to, co mogłoby być męczące dla konsumentów. Ważną kwestią jest dla nas także wygląd zewnętrzny opakowania. To zdecydowanie wyróżnia nas na rynku. Jak się przekonaliśmy podczas tegorocznych targów kosmetycznych Cosmoprof Bolonia, obok opakowań Resibo nie sposób przejść obojętnie. Nasze stoisko zrobiło prawdziwą furorę.

 

Życiowe inspiracje

 

Inspiracją do założenia firmy były... problemy z niedoskonałościami własnej cery Eweliny Kwit-Betlej. Tradycyjne kosmetyki nie były skuteczne, a rynek kosmetyków naturalnych w Polsce dopiero się rozwijał. Pani Ewelina sama zaczęła więc analizować składy produktów, aż postawiła na właściwości roślin. Tak właśnie powstał wspomniany olejek do demakijażu. Po testach na sobie i wśród bliskich znajomych okazało się, że jest dokładnie tym, czego szukała.

 

  dsc_6392s_1080

 

Dziś kosmetyki Resibo powstają w profesjonalnym laboratorium. Receptury ustalane są z zespołem technologów. Powstała już jedna seria siedmiu kosmetyków do pielęgnacji twarzy – każdy o nieco innym składzie (zawierają m.in. wyciąg z korzenia rabarbaru, olejek manuka, ekstrakt z liści szałwii, nasion dyni i skórki cytryny, a także bardziej zaawansowane pro-składniki, pozyskiwane z roślin za pomocą nowoczesnych technologii). Poszczególne kosmetyki przeznaczone są dla wszystkich rodzajów cery, nie tylko dla kobiet, ale także dla mężczyzn. – W Resibo nie rozróżniamy skóry według wieku ani płci. Cera zawsze ma te same potrzeby – dokładne oczyszczenie, porządne odżywienie i gruntowne nawilżenie. Jeśli idzie to w parze z odpowiednią dietą i zdrowym stylem życia, to poza indywidualnymi przypadkami alergii czy chorób nie potrzeba nic więcej – zapewnia Ewelina Kwit-Betlej.

 

Dążenie do doskonałości

 

Filozofia Resibo odzwierciedla poglądy życiowe właścicielki, wśród których główną zasadą jest nieustanne dążenie do doskonałości. To także wiarygodność – Resibo bezwzględnie stawia na szczerość wobec klienta. Na opakowaniu każdego kosmetyku producent składa obietnicę, której dotrzymuje, a także podaje dokładną procentową zawartość składników naturalnych. Wreszcie – świadomość – Resibo promuje świadome decyzje konsumenckie, co realizowane jest np. poprzez prowadzony firmowy blog (http://blog.resibo.pl/), na którym promowane są zdrowy tryb życia, zamiłowanie do natury i działania proekologiczne. – To, że nasze kosmetyki są skuteczne, to jedno, ale równie wspaniałym uczuciem jest to, że coraz więcej osób stosuje naturalną pielęgnację. Przekonując klientów do naszych produktów mam szansę przekonać ich również do zmiany stylu życia na zdrowszy i to dopiero niesamowita radość – mówi Ewelina Kwit-Betlej.

 

dsc_5546_1080

  

Potwierdzają to same konsumentki na forach internetowych, blogach i w serwisach społecznościowych: „Resibo autorskimi produktami przekonuje innych do tego, że naturalna pielęgnacja jest dokładnie tym, czego potrzebuje nasza skóra, by wyglądać zdrowo, świeżo i pięknie również (lub przede wszystkim!) bez makijażu”; „Nigdy wcześniej nie spotkałam tak dopracowanych produktów – świetnie opakowanych, z doskonałym, naturalnym składem, odpowiednią konsystencją i płynącym przekazem – że sposób, w jaki troszczymy się o siebie, ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, samopoczucie, a także zdrowie”;  „W produktach Resibo widzę bardzo dużą dbałość o każdy szczegół, co przekłada się na ich wysoką jakość i doskonałe właściwości. Długo czekałam na taką naturalną, kosmetyczną serię – która byłaby w stanie przekonać niezdecydowanych do tego, że siła natury tkwi w szczególe i że naturalność wcale nie musi oznaczać sięgania bo techniki kosmetyczne dostępne naszym babciom, ale może łączyć się też z nowoczesnością w najlepszym tego słowa znaczeniu”; „Miałam niebywałą radość z testowania dwóch kosmetyków tej marki, która zdołała zdobyć moje serce już samym, nietuzinkowym opakowaniem – a potem było już tylko lepiej. Dla mnie osobiście to kosmetyki, będące obietnicą doskonale odżywionej skóry, bez rozczarowań” – to tylko wybrane wpisy opinii konsumenckich.

 

Lwica Biznesu

 

W ubiegłym roku niespełna trzydziestoletnia Ewelina Kwit-Betlej została nominowana i zdobyła tytuł w kategorii „Zdrowie i uroda” w plebiscycie Polskie Lwice Biznesu, organizowanym przez magazyn „Law Business Quality”. Wśród nominowanych w różnych kategoriach, znalazły się tak znane Polki, jak Jolanta Kwaśniewska, Omenaa Mensah, Anna Mucha, Joanna Orleańska czy Jolanta Jabłczyńska. Świdniczanka w swojej kategorii, zdobywając blisko 68 proc. głosów, pokonała autorkę książek i telewizyjnych programów promujących aktywność fizyczną Mariolę Bojarską-Ferenc oraz Krystynę Arcabowicz – założycielkę formy Apis Natural Cosmetics. – Już sama nominacja w plebiscycie Polskie Lwice Biznesu była dla mnie ogromnym wyróżnieniem! Zwycięstwo w kategorii „Zdrowie i Uroda” przeszło moje najśmielsze oczekiwania, zwłaszcza że w ubiegłym. roku Resibo było obecne na rynku zaledwie od kilku miesięcy – mów Ewelina Kwit-Betlej, i dodaje: – Przygotowania do wejścia firmy na rynek zajęły mi ponad trzy lata. To był trudny, ale bardzo ważny dla mnie okres. Aby poświęcić się swoim marzeniom, zrezygnowałam z pracy, zainwestowałam własne pieniądze, ponosząc wielkie ryzyko. Ale udało się. Dziś już mogę z całą pewnością stwierdzić, że stworzyłam kosmetyki, które są uwielbiane przez klientów i z których ja sama jestem dumna.qi_2016_small_gold_137_01

  

 

Firma Resibo, debiutując w Programie Najwyższa Jakość Quality International, zdobyła prestiżowe wyróżnienie – Złote Godło QI 2016 za naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy!

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
47%
53%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.