MoneyGram rośnie w Polsce

Serce globalnego gracza rynku przekazów pieniężnych bije w Warszawie. Stąd realizowanych jest 46 procesów biznesowych, a wiele z nich zostało przeniesionych do Polski z centrali MoneyGram w USA oraz biur w Londynie i Rzymie. Amerykańska firma znalazła w naszym kraju nie tylko przyjazny klimat dla biznesu, ale przede wszystkim świetnie wykształconych pracowników.

 

moneygram_logo_1179


Kiedy w styczniu 2015 roku uroczyście otwierano warszawskie biuro MoneyGram pracowało w nim około 300 osób. Drugie urodziny Global Business Center świętowało już 767 pracowników. „Stanowią oni ponad 25% wszystkich zatrudnionych w MoneyGram. Kiedy na koniec przyszłego roku ich liczba wzrośnie do 900, staniemy się największym biurem firmy na świecie” – powiedział Andrzej Wilk, szef warszawskiego biura MoneyGram.

Jedna trzecia zatrudnionych w Warszawie to obcokrajowcy reprezentujący 55 narodowości, a naliczniejszą grupę stanowią Hindusi, Hiszpanie oraz Włosi. Obsługują oni klientów i agentów MoneyGram w 24 językach roboczych, we wszystkich strefach czasowych, 24 godziny na dobę. „To właśnie pracownicy warszawskiego biura w dużej części odpowiadają za to, aby przekazy pieniężne trafiały od nadawcy do odbiorcy w 10 minut w ponad 200 krajach świata” – dodaje Andrzej Wilk.

 

moneygram_900


Światowy potentat nie tylko ulokował w Polsce swoje centrum biznesowe, ale również stale zwiększa swoją obecność na polskim rynku przekazów pienieżnych. Usługi MoneyGram są obecnie dostępne w ponad 5200 lokalizacji poprzez sieć agentów, do których należą między innymi Poczta Polska, Bank Pocztowy, Bank BPS oraz wybrane placówki Banków Spółdzielczych. Na początku roku usługa została uruchomiona również w sieci Tesco, dzięki czemu klienci mogą przesyłać oraz odbierać środki od rodziny i przyjaciół w trakcie codziennych zakupów. Obecnie przekazy pieniężne MoneyGram są dostepne w 73 największych hipermarketach Tesco, a do końca października liczba wzrośnie do 160 sklepów w całej Polsce.

Warszawskie centrum zajmuje się również innowacjami, które zmieniają rynek przekazów pieniężnych. W pierwszym kwartale 2016 roku, udział kanałów samoobsługowych w MoneyGram (np. platformy online) wyniósł 13%. Celem firmy jest zwiększenie go do 15-20% na koniec przyszłego roku. „W dobie coraz wiekszej dostępności i rozwoju nowoczesnych technologii, pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym będziemy mogli zaoferować klientom różne sposoby korzystania z naszych usług, by mogli wybrać ten najwygodniejszy dla siebie: w samoobsługowym kiosku, przez smartfona, stronę www czy lokalnym sklepie” – dodaje Andrzej Wilk.

Globalny rynek przekazów pieniężnych rozwija się wraz ze wzrostem migracji. Według danych Banku Światowego, liczba migrantów na świecie w tym roku przekroczy 270 milionów. Z roku na rok rośnie również kwota, którą przesyłają oni swoim bliskim w kraju – w 2015 roku było to już 601 miliarów USD. Biorąc pod uwagę, że około 2 miliardy ludzi na świecie nie ma dostępu do usług bankowych, znaczącą część tej sumy stanowią przekazy pieniężne, które można nadawać i odbierać w gotówce w lokalnych sklepach czy urzędach pocztowych. MoneyGram ma na całym świecie 350 000 takich punktów.

 

 

 

 

 

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
54%
46%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.