Złote godło QI 2013 dla Ostrowca Świętokrzyskiego

Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego został nagrodzony w programie Najwyższa Jakość Quality International za realizację kompleksowej obsługi klientów za pośrednictwem Biura Obsługi Interesanta (BOI).

 

zlote_godlo_2013_small_336

  

W 2001 roku w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim utworzone zostało jedno z pierwszych w Polsce, w pełni profesjonalne Biuro Obsługi Interesanta, gdzie w jednym miejscu, w sposób kompleksowy załatwiane są wszystkie sprawy mieszkańców. Opracowano procedurę określającą zasady postępowania w tym zakresie oraz „Przewodnik Interesanta”, gdzie w czytelny sposób opisane zostały poszczególne etapy załatwiania każdej sprawy.

 

Interesanci obsługiwani są na siedząco, co daje możliwość swobodnej komunikacji. Obowiązuje zasada, że przyjmowanie, przekazywanie informacji i wyjaśnianie wszystkich kwestii klientom odbywa się bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta. Służy temu również zintegrowany system informatyczny, który umożliwia sprawdzenie na jakim etapie rozpatrywania jest dana sprawa.

 

Klienci nie są odsyłani do poszczególnych wydziałów, a w sytuacjach skomplikowanych to merytoryczni pracownicy poszczególnych komórek schodzą do BOI, celem wyjaśnienia sprawy. Istnieje również możliwość szybkiego uruchomienia dodatkowego stanowiska obsługi w sytuacjach związanych ze zwiększoną ilością interesantów, jak np. powszechna wymiana dowodów osobistych, czy ostatnio przyjmowane tzw. „deklaracje śmieciowe”.

 

ostowiec_prezydent_590

Jarosław Wilczyński,

Prezydent Ostrowca świętokrzyskiego

  

- Systematycznie badamy poziom zadowolenia klientów naszego urzędu ze świadczonych przez nas usług. Służą temu ankiety rozprowadzane corocznie poprzez BOI oraz stronę internetową, za pośrednictwem której także komunikujemy się z mieszkańcami poprzez  forum internetowe - mówi Jarosław Wilczyński, Prezydent Ostrowca świętokrzyskiego. Urząd dostosowuje się do oczekiwań mieszkańców, dlatego też m.in. wydłużono godziny pracy BOI w każdy piątek, a raz w miesiącu wprowadzono pracującą sobotę. Zgłaszane przez mieszkańców uwagi i spostrzeżenia służą doskonaleniu pracy Biura Obsługi Interesanta.

 

- Naszą wizją jest hasło „Urząd otwarty na Interesanta”, co ma swoje bezpośrednie przełożenie na misję, iż „Urząd winien spełniać oczekiwania wszystkich mieszkańców, stać się organizacją samodoskonalącą, przygotowaną do realizacji swoich zadań i celów w każdych warunkach” - podsumowuje prezydent J. Wilczyński.

 

 

ostrowiec_fot_4368

Panorama Ostrowca Świętokrzyskiego (fot. A. Łada)

 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
53%
47%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.