Bielizna jako element mody i tożsamości

Marka Atlantic 20 lat temu przełamała w Polsce schemat czysto użytkowego znaczenia bielizny, wprowadzając na nasz rynek pierwszą kolorową kolekcję. Tym samym stała się pionierem trendu traktowania bielizny jako elementu mody i tożsamości.

 

atlantic_logo_500 

 

Od początku cieszy się niezmiennym zaufaniem klientów ze względu na to, że produkty, choć przeznaczone do szerokiej dystrybucji, są znakomite jakościowo i przez całe lata użytkowania nie tracą jakości, koloru ani fasonu. To ewenement na skalę naszego rynku, a to dzięki wysokim standardom jakościowym, jakie firma wyznaczyła dla marki w zakresie jakości, wykończeń, materiałów i konstrukcji. Pietyzm, z jakim firma podchodzi do detali i wykończeń to wyróżnik i najmocniejsza strona marki.

 

Założona w 1993 roku przez Wojciecha Morawskiego firma Atlantic początkowo zatrudniała tylko 8 pracowników. Dzięki konsekwentnie realizowanej przez lata strategii biznesowej, wyrosła na lidera polskiego rynku bielizny damskiej i męskiej. Od 1996 roku Atlantic działa również z sukcesem na rynkach zagranicznych, a główne obszary ekspansji to Rosja, Ukraina, Białoruś, Armenia i Republiki Bałtyckie. Obecnie produkty z logo marki znaleźć można na 16 rynkach. Aktualnie sieć sprzedaży marki to ponad 200 salonów monobrandowych w Polsce i na świecie. To jednak nie koniec aktywności spółki, która w kolejnych latach planuje rozszerzać swoją sieć o kolejne lokalizacje, zarówno w Polsce, jak i na pozostałych rynkach, również Europy Zachodniej. Uzupełnieniem sieci sklepów stacjonarnych jest działający od 2010 roku sklep internetowy, który obsługuje 3 rynki – polski, rosyjski i ukraiński.

 

atlantic_manufaktura1_567

 

W portfolio marki Atlantic znajduje się szeroka gama bielizny dziennej, bielizny nocnej i beachwearu dla kobiet oraz mężczyzn. Wiodące są sezonowe kolekcje fashion (aktualnie Spring/Summer 2014), w ramach których pojawiają się limitowane linie okazjonalne.

 

Wartości, na które marka kładzie od początku największy nacisk, są odzwierciedleniem rosnących oczekiwań klientów i źródłem sukcesu. Atlantic od początku adresuje swoje kolekcje do młodych, nowoczesnych ludzi, śledzących trendy w modzie, którzy ubraniem chcą wyrażać swoją osobowość oraz styl. Atlantic wypromował w Polsce ten trend także w odniesieniu bielizny. Od początku istnienia firmy, na każdy sezon wiosna-lato i jesień-zima, własna pracownia projektowa tworzy wzory bielizny, dla których inspiracją stają się najnowsze trendy w świecie mody, prezentowane na wybiegach światowych projektantów. Modowy charakter kolekcji i znakomite wyczucie trendów oraz potrzeb klientów, zapewniły marce rozpoznawalność i doskonały, nowoczesny wizerunek.

 

 

20131104_zb_atlantic_170867_548

Innowacyjność i rozwój know-how to kolejna wyróżniająca cecha marki. Atlantic nieustannie prowadzi badania i rozwija się, aby wyprzedzać i odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów oraz potrzeby rynku. Własny dział konstrukcyjny stale projektuje i wdraża nowe kroje i innowacyjne rozwiązania, takie jak np. biustonosz Magic Push-Up, powiększający biust o dwa rozmiary lub slipy Magic Pocket z wbudowaną wewnętrzną kieszonką. W portfolio marki znajduje się pełna paleta nowoczesnych i oryginalnych krojów bielizny damskiej i męskiej, adresowanych do wszystkich rodzajów sylwetek, różnych potrzeb, temperamentów, stylów życia i okazji oraz dającej się dopasować do każdego rodzaju ubrania.

 

Nawet najlepszy design i rozwiązania konstrukcyjne nie wystarczyłby jednak do utrzymania pozycji rynkowej, gdyby nie znakomita relacja jakości do ceny. Bielizna Atlantic znana jest z trwałości, bardzo starannych i solidnych wykończeń oraz materiałów jakości premium - o doskonałych parametrach użytkowych i wysokim komforcie noszenia. 

 

atlantic_zdjcie1_556

 

Standardy jakościowe Atlantic przy produkcji są bardzo rygorystyczne w porównaniu z powszechnymi standardami sieciowych firm odzieżowych. Standard AQL czyli tolerancja dopuszczalnych błędów na badaną próbkę (im niższy, tym wyższa jakość) wynosi w firmie 1,5 podczas gdy najczęściej spotykany jest 2,5. Fabryki, w których odbywa się produkcja,  są dostosowane do tych wysokich standardów. Każdy etap powstawania produktu jest kontrolowany równolegle przez wiele instancji w firmie: kupców, projektantów, konstruktorów, dział jakości. Produkcja nie rozpocznie się, dopóki wzory, krój, jakość materiałów i nadruków, wykończenia, nie zostaną potwierdzone wieloetapowo, w oparciu o wewnętrzne standardy kontroli. Produkt z błędami jakościowymi nie zostanie w ogóle dopuszczony do produkcji. Firma współpracuje tylko z  partnerami, posiadającymi certyfikaty Öko-Test (tkaniny nie zawierają szkodliwych substancji) oraz mającymi audyty i dbającymi o społeczną odpowiedzialność biznesu.

 

Atlantic jest laureatem wielu nagród i wyróżnień przyznanych zarówno produktom marki, jak i samej firmie, m.in. srebrne godło Laur Konsumenta (2005), Created in Poland Superbrands (2013), Superbrands (2013/2014). Ekskluzywny rosyjski magazyn branżowy Profashion przyznał marce w 2013 roku nagrodę dla najlepszego monobrandu w kategorii bielizna. W kwietniu 2014 Atlantic otrzymał prestiżową nominację do tytułu Najwyższa Jakość Quality International 2014.


Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.