Jak zoptymalizować procesy produkcyjne i sprzedażowe w branży odzieżowej?

PRETTY GIRL SA (Łódź) to dynamicznie rozwijająca się firma zajmująca się produkcją i sprzedażą modnej i wygodnej odzieży kobiecej. Posiada ponad 40 salonów na terenie całej Polski, ale oferuje też sprzedaż internetową i szybko reaguje na zmieniające się potrzeby klientów.

   

Jakość asortymentu

 

Staramy się dostarczać naszym klientkom taką odzież, w której poczują się nie tylko atrakcyjnie, ale i komfortowo, bez narażania ich na wysokie koszty zakupów – podkreśla Tomasz Lewandowski, dyrektor handlowy Pretty Girl. Pracując nad jakością produktów udoskonalamy je z każdą nową kolekcją, co wiąże się z ustalonymi obowiązkami, jak projektowanie nowych fasonów czy wielokrotne testy nowych materiałów.

 

Marka  Pretty Girl proponuje bogaty wybór odzieży damskiej, począwszy od modeli biznesowych, poprzez niezobowiązujące stroje dzienne, aż po linie wieczorowe. Prawie 50 proc. produktów stanowią sukienki w imponującej gamie fasonów i kolorów, wykonane z różnorodnych materiałów oraz we wszystkich numeracjach rozmiarowych. – Dział projektowania przede wszystkim skupia swoje siły właśnie na sukienkach, ale staramy się jednak, by klientka, wchodząc do naszego sklepu, potrafiła się u nas ubrać niemalże kompletnie – zaznacza Tomasz Lewandowski. – Stąd proponujemy też szeroką gamę akcesoriów dodatkowych, jak torebki, szale, czy biżuteria, które pozwalają ciekawie zaakcentować i wzbogacić nasze kolekcje.

 

  img_7767_980

 

Pretty Girl jest w firmą z kapitałem polskim, stawiającą na stały rozwój produktów, odnotowującą systematyczny wzrost sprzedaży. Każda następna kolekcja różni się od poprzedniej jeszcze większą jakością wykonania, lepszym doborem materiału, nowymi wzorami, które jeszcze bardziej spełniają zapotrzebowanie rynku. – Bierzemy w 100 proc. odpowiedzialność za nasz towar w salonach, gdyż to my jesteśmy od  początku do końca zaangażowani w proces produkcyjny. Jest to też naszą siłą, gdyż pozwala nam szybko reagować na dynamicznie zmieniające się trendy na rynku odzieżowym – podkreśla dyr. T. Lewandowski. Dzięki temu już w okresie 3 tygodni od dostarczenia surowców do fabryki, najnowsze kolekcje są dostępne w sklepach Pretty Girl.

 

Sieć sprzedaży

 

Od 2012 r. firma skupia się głównie na budowaniu własnej marki produkcyjnej i sprzedażowej „Pretty Girl” poprzez sieć salonów o tej samej nazwie, zlokalizowanych w całej Polsce. Obecnie działa  50  takich sklepów. Punkty otwierane są głównie w największych centrach handlowych. W marcu tego roku nastąpiło otwarcie pięciu kolejnych, m.in. w Galerii Copernicus w Toruniu oraz w Galerii Ogrody w Elblągu. – Zgodnie z naszymi założeniami  podczas wprowadzania każdej kolejnej kolekcji równocześnie otwieramy do 4-5 nowych salonów – mówi T. Lewandowski. – Do połowy tego roku powinno działać ponad 50 takich punktów sprzedażowych Pretty Girl, do końca roku – 55, a do czerwca 2016 r. – 60, także w centrach handlowych w Polsce, które dopiero są w fazie realizacji inwestycyjnej. Sklepy Pretty Girl zazwyczaj zajmują powierzchnię od 70 do 120 m2, w zależności od potencjału handlowego danego miasta. Tylko tak duże powierzchnie gwarantują możliwość pełnej prezentacji kolekcji, przy właściwej rotacji produktów. Aranżacja towaru jest tak zaplanowana, żeby była „cichym sprzedawcą”, który jest w stanie tak ,,poprowadzić” klienta, aby miał możliwość  zapoznania się z produktem.

 

Standardy sieci obligują personel do pełnej pomocy klientom, w tym udzielania fachowych porad w zakresie doboru ubioru do sylwetki czy karnacji.  Stąd w zakresie personalnym stawia się tu na osoby komunikatywne, otwarte na potrzeby kupujących, interesujące się branżą. To zapewnia satysfakcję klientów i stanowi o połowie sukcesu marki.

 

 img_7769_980

 

Pretty Girl  dywersyfikuje formy sprzedaży poprzez model franczyzowy. Powstało już 7 takich salonów, a zarząd firmy jest otwarty na dalszą współpracę w takim kształcie, oferując kontrahentom, nie tylko swoje produkty, ale także wsparcie w postaci know-how. Ponadto, istnieje też internetowy kanał sprzedaży (przy zakupie powyżej 150 zł przesyłka jest bezkosztowa). W celu optymalizacji sprzedaży, firma postawiła także na interaktywne formy kontaktu z klientami, poprzez  program Zostań przyjaciółką Pretty Girl, do którego klientka może zgłosić swój akces poprzez internet lub w punkcie sprzedażowym. Dzięki temu otrzyma w formie mailowej informacje o nowościach w salonach oraz aktualnych rabatach.

 

W kolejnych latach stawiamy sobie jako priorytet zarówno utrzymanie naszych stałych klientów, jak i zwiększenie ich liczby. Chcemy też wprowadzić karty podarunkowe, jako środek płatności. Planujemy też stworzenie nowego brandu, pod którym klientki będą mogły znaleźć coś logo_wb_906wyjątkowego dla siebie, z przeznaczeniem na specjalne okazje – informuje dyrektor Lewandowski. – Wychodząc naprzeciw sugestiom i życzeniom naszych klientek, chcemy tej wiosny  zaskoczyć, nie tylko oferując nową kolekcję odzieżową, ale również inaugurując sklepy w zupełnie nowej odsłonie, z nowymi rozwiązaniami użytkowymi.


Beata Sekuła

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.