Grupa Atlas świętuje swoje 25-lecie

logotypy_atlas_25_lat_2368

Gdy w 1991 r. Grzegorz Grzelak, Andrzej Walczak i Stanisław Ciupiński zakładali spółkę Atlas, nie przypuszczali, że w ciągu 25 lat stanie się ona niekwestionowanym liderem branży materiałów budowlanych w Polsce. Zaczynając od pracy na pożyczonej betoniarce, poprzez rozwój i systematyczne dążenie do doskonałości, mieli bezpośredni wpływ na tworzenie polskiej branży budowlanej. Dziś Grupa Atlas i jej produkty nadal kształtują rynek i wyznaczają trendy – nowocześnie i skutecznie.

Grupę Atlas tworzą 22 ściśle współpracujące ze sobą podmioty gospodarcze, wśród których znajdują się zarówno producenci materiałów budowlanych, jak też wytwórcy surowców służących do ich produkcji. W skład Grupy wchodzą również dostawcy usług: firma spedycyjna oraz spółka branży energetycznej, a także dwie aktywnie działające organizacje pożytku publicznego.

Atlas jest liderem na rynku polskim, ale z sukcesem działa poza granicami naszego kraju, eksportując swoje wyroby m. in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Rosji, Skandynawii, na Ukrainę, a nawet do Mołdawii, Kazachstanu czy Mongolii.

W ofercie Grupy Atlas znaleźć można najszerszy na rynku asortyment chemii budowlanej. Wśród kilkuset produktów, w tym również złożonych systemów technologicznych, znajdują się kleje do płytek, fugi, hydroizolacje, posadzki i podkłady podłogowe, grunty, zaprawy murarskie i tynkarskie, gładzie i szpachle gipsowe oraz systemy ociepleń. Oferta obejmująca produkty oparte na cemencie, gipsie naturalnym i syntetycznym, na surowcach bitumicznych oraz epoksydowych, tworzona jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem rynku i oczekiwaniami odbiorców.

Grupa Atlas skupia rozpoznawalne i cenione przez fachowców marki nowoczesnych materiałów budowlanych. W segmencie wyrobów na bazie cementu dominującą rolę pełni marka Atlas, z uzupełnieniem o markę WIM. W segmencie produktów na bazie gipsu, w Grupie skupione są takie marki jak: Gipsar, Atlas Gips oraz Dolina Nidy. Produkty na bazie surowców bitumicznych i epoksydowych, reprezentują w Grupie marki: Izohan, Izolmat i Nexler oraz Chemiks. Portfolio marek uzupełnia też marka z branży dekoracyjnej – Fox. Poza Polską, w Grupie Atlas znajdują się także marki Lux i Taifun Master na Białorusi oraz Cesal i Romcolor na rynku rumuńskim.

Dialog z rynkiem

Od 2008 r. Atlas, poprzez kompleksowy program współpracy, prowadzi fachowy dialog z profesjonalistami rynku budowlanego. Dla tej grupy odbiorców dedykowany jest program lojalnościowy oraz szeroka działalność szkoleniowa wraz z programem certyfikacji. Wspólnie z fachowcami firma tworzy także magazyn „Atlas Fachowca” i portal AtlasFachowca.pl. Są one miejscem integracji wykonawców wokół najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.

Filantrop XXI wieku

Niemal od pierwszych lat istnienia Atlasa napływały do firmy listy z prośbami o wsparcie. Właściciele firmy w miarę możliwości nie szczędzili pomocy, traktując to jako swoisty podatek obywatelski od szczęścia, które dopisało im nieco bardziej niż innym. Próśb przybywało i z czasem trzeba było tę pomoc usystematyzować. Dlatego w 1996 r. powołano do życia Fundację Dobroczynności Atlas. Wówczas mało kto wiedział, co to jest korporacyjna odpowiedzialność społeczna, o której tyle się dzisiaj mówi. Fundacja niesie pomoc głównie osobom indywidualnym, znajdującym się w trudnej sytuacji zdrowotnej i ekonomicznej. Co roku wsparcie Fundacji otrzymuje kilkaset polskich rodzin. Oprócz comiesięcznego skrupulatnego sprawdzania wszystkich próśb o pomoc i sprawiedliwego rozdzielania funduszu, Fundacja współpracuje również z kilkudziesięcioma instytucjami działającymi w sferze zadań publicznych w obszarze pomocy społecznej, zdrowotnej, szkolno-wychowawczej i charytatywnej. Kilka spośród tych instytucji znajduje się pod stałą opieką Fundacji. Od początku działalności Fundacja, posiadająca od 2004 r. status organizacji pożytku publicznego, przeznaczyła na cele społeczne kwotę przekraczającą 62 mln zł.

W 2012 r. firma dołączyła do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, będącej odpowiedzią na potrzebę zmiany w świadomości przedsiębiorców i ich pracowników, dotyczącej percepcji CSR. W 2013 r. Grupa Atlas, jako pierwsza na krajowym rynku, przygotowała raport polskiego producenta z branży wytwarzania materiałów chemii budowlanej, poświęcony społecznej odpowiedzialności biznesu.

Mecenas sztuki

Galeria Atlas Sztuki rozpoczęła swoją działalność 10 października 2003 r. wystawą prac Romana Opałki. Pomysłodawcą i założycielem tej galerii sztuki współczesnej jest Andrzej Walczak – współzałożyciel i współwłaściciel Atlasa. Galeria mieści się w odrestaurowanym zabytkowym budynku, w podwórzu posesji przy ulicy Piotrkowskiej 114/116 w Łodzi. W ciągu kilku lat Atlas Sztuki zapracował na miano jednego z najciekawszych miejsc wystawienniczych w kraju, zajmując kilkukrotnie pierwsze miejsce w rankingu polskich galerii prywatnych tygodnika Polityka. Gościli tu zarówno wybitni współcześni polscy twórcy, jak i reprezentanci czołówki światowej. Wiele wystaw zorganizowanych przez Atlas Sztuki prezentowano później w innych galeriach polskich i zagranicznych. Atlas Sztuki, który w 2006 r. uzyskał status organizacji pożytku publicznego, angażuje się także w różnego rodzaju przedsięwzięcia kulturalne, jak również prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci.

Zasłużenie doceniony

Atlas jest jedną z najbardziej utytułowanych oraz rozpoznawalnych polskich marek. Na przestrzeni lat firma zdobyła szereg nagród i wyróżnień – branżowych i biznesowych. Grupa Atlas jest również doskonałym przykładem firmy zaangażowanej społecznie, słuchającej potrzeb bliższego i dalszego otoczenia. Aktywnie i na wielu płaszczyznach podejmuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu.

Za swoją działalność społeczną, aktywność marketingową, a przede wszystkim ogromny wkład w polską gospodarkę, firma Atlas była wielokrotnie wyróżniana licznymi nagrodami. W 1993 r. otrzymała prestiżową nagrodę „Teraz Polska”, która w znaczący sposób przyczyniła się do rozwoju jej biznesu, a w 2002 r. Grupa otrzymała Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP.

Na szczególną uwagę zasługują godła i certyfikaty Quality International, przyznawane nie tylko za produkty, ale też sposób zarządzania biznesem oraz budowanie wizerunku marki. Ponadto od 2005 r. firma rokrocznie otrzymuje tytuły Superbrand i Budowlana Marka Roku, w tym roku świętując 10-lecie tego sukcesu. W tych konkursach wielokrotnie nagradzane były także poszczególne kategorie produktowe – fugi, kleje do płytek oraz kompleksowe systemy ociepleń. Najważniejsze są jednak wyróżnienia przyznawane na podstawie niezależnych badań rynkowych, takie jak tytuł Marka Najbardziej Przyjazna Fachowcom, które świadczą o bliskiej współpracy partnerskiej i zaufaniu ze strony wykonawców.

Atlas dla środowiska

 

Zagadnienia związane ze środowiskiem, zajmujące istotne miejsce w strategii odpowiedzialnego biznesu firmy, są obecne na każdym etapie działalności Atlasa. Bogate zaplecze surowcowe, dające firmie dużą gospodarczą niezależność i dodatkowo właściwą kontrolę nad całym procesem produkcyjnym, jest obszarem szczególnej troski o zachowanie równowagi ekosystemów w miejscach wydobycia. Procesy produkcyjne w zakładach poddawane są ciągłemu monitoringowi w zakresie zużywania zasobów naturalnych i energii, poziomu emisji zanieczyszczeń do powietrza, wytwarzania odpadów i ścieków przemysłowych. Projektowanie wyrobów i kierowanie ich do rynkowej oferty związane jest ze świadomym doborem surowców i drobiazgową kontrolą jakości, co w rezultacie decyduje o bezpieczeństwie produktów dla użytkowników i środowiska. Dbając o środowisko Atlas zdecydował się dokonać kompleksowej oceny oddziaływań środowiskowych swoich wyrobów, uwzględniając każdy etap ich życia – od transportu surowców, przechodząc przez cały proces produkcyjny, późniejszy transport, montaż, użytkowanie, konserwację, demontaż po zakończeniu użytkowania i ewentualny sposób utylizacji. Dla kilku kluczowych grup produktowych, zgodnie z wymaganiami normatywnymi, opracowano deklaracje środowiskowe III typu.

 

Grupa Atlas od 25 lat z powodzeniem kształtuje polski rynek budowlany, pomagając w tworzeniu przestrzeni, w których Polacy czują się bezpiecznie. Jej produkty obecne są niemalże w każdym polskim domu, szkole, urzędzie czy biurze. To zaangażowana społecznie firma, która od początku swojej działalności wspiera wiele szczytnych inicjatyw i ludzi z pasją. Bo pasja wpisana jest w DNA marki Atlas.

Kluczowe daty w historii Grupy Atlas:

2016

Atlas kończy 25 lat.

2014

Trzeci z rzędu tytuł Lidera Filantropii, przyznany Atlasowi przez Forum Darczyńców w Polsce.

2013

Atlas zostaje większościowym udziałowcem firmy Fox – polskiego producenta i dystrybutora farb, tynków oraz narzędzi do dekoracyjnego wykańczania wnętrz.

2012

Atlas przystępuje do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej.

2011

Rozszerzenie Grupy Atlas o firmę Chemiks – producenta posadzek z żywic chemoutwardzalnych oraz systemów do powierzchniowego zabezpieczania obiektów budowlanych.

2010

Atlas kupuje większościowe udziały w rumuńskiej firmie Cesal-Romcolor (producent chemii budowlanej) oraz w gdańskiej spółce Izolmat (producent bitumicznych materiałów rolowych).

2009

Do Grupy Atlas dołącza białoruska spółka Taifun. Powstaje spółka Atlas Baltic – przedstawicielstwo handlowe Atlasa na Łotwie.

2008

Powstaje kompleksowy program współpracy z fachowcami oparty o własne wydawnictwo branżowe, portal społecznościowy, program lojalnościowy oraz szeroki zakres szkoleń i certyfikacji.

2007

Zarządowa zmiana warty – właściciele przechodzą do Rady Nadzorczej, powołując nowy, menedżerski zarząd.

2006

Do Grupy Atlas dołącza Izohan – producent materiałów chemii budowlanej opartej o surowce bitumiczne.

2005

Atlas zdobywa tytuły Superbrand Polska i Budowlana Marka Roku. Odtąd firma zdobywa te laury w każdym roku, potwierdzając swoją pozycję najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.

2003

Inauguracja działalności Atlasa Sztuki – jednej z najbardziej cenionych prywatnych galerii sztuki współczesnej w Polsce.

2002

Uhonorowanie Atlasa Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP.

Do zarządu dołącza dotychczasowy dyrektor finansowy firmy – Barbara Bik (zmarła w roku 2005).

2001

Otwarcie fabryki Atlasa w Zgierzu.

2000

Do Grupy Atlas dołącza Dolina Nidy – zakłady przemysłu gipsowego.

1998

Uruchomienie zakładów produkcyjnych w Dąbrowie Górniczej i Suwałkach.

Rozpoczęcie produkcji wyrobów marki Gipsar.


Atlas kupuje Kopalnię gipsu i anhydrytu „Nowy Ląd” oraz Kopalnię piasku kwarcowego Grudzeń Las.

1996

Atlas uruchamia produkcję w fabryce w Bydgoszczy.

Powołanie do życia Fundacji Dobroczynności Atlas.

1994

Atlas otwiera pierwszą własną fabrykę w Piotrkowie Trybunalskim.

1993

Przyznanie firmie prestiżowej nagrody „Teraz Polska”.

1992

Do trzyosobowego zarządu przystępują gdańszczanie: Mariusz Jurkowski i Roman Rojek.

1991

Łodzianie: Stanisław Ciupiński, Grzegorz Grzelak i Andrzej Walczak najpierw w garażu w pożyczonej betoniarce, a potem w halach na ul. św. Teresy, rozpoczynają produkcję polskiego kleju do glazury, którego recepturę opracowano we współpracy z prof. Piotrem Klemmem z Politechniki Łódzkiej.

15 lutego następuje oficjalne zarejestrowanie spółki.



Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.