Co oprócz polskich domów buduje GRUPA ATLAS?

Słysząc o firmie ATLAS, zwykle myślimy o klejach do ceramiki, gładziach czy systemach ociepleń, czyli materiałach budowlano-wykończeniowych. I słusznie, gdyż największy polski producent chemii budowlanej, korzystając z technologii spółek GRUPY ATLAS, oferuje kompleksowe rozwiązania dla wykonawców i inwestorów, pozwalające zrealizować projekt wymarzonego domu od fundamentów aż po dach. Misja i działalność firmy nie ogranicza się jednak jedynie do branży budowlanej i staje się przykładem pełnowymiarowego zaangażowania w budowanie wizerunku Polski.

 

Od samego początku istnienia, jako firma powstała w okresie przemian ustrojowych, ATLAS był zaangażowany w kreowanie polskiego budownictwa, tworząc produkty dla nowej Polski, wprowadzając polską myśl techniczną w życie w zupełnie innych realiach, wymagających kreatywności, przedsiębiorczości, sumiennej pracy, transparentnej komunikacji i silnej wiary w możliwości z domieszką szczęścia. Dla założycieli firmy i twórców marki, dom jednak był i jest czymś więcej niż tylko czterema ścianami z podłogą i sufitem, na które nanoszone są materiały wykończeniowe. Dom to także wartości i emocje, wiedza oraz – przede wszystkim – ludzie, dlatego ATLAS wyszedł poza „plac budowy”, by zaangażować się w budowanie innych fundamentów nowej Polski – w sporcie, kulturze, sztuce i edukacji.


Kulturą w dom, czyli od komiksowych dymków po galerie sztuki


Jednym z najwidoczniejszych przykładów działalności na rzecz kultury jest galeria Atlas Sztuki, powstała w 2003 r. z inicjatywy Andrzeja Walczaka, jednego z założycieli firmy ATLAS. W znajdującej się w centrum miasta galerii, w odrestaurowanym zabytkowym budynku przy ul. Piotrkowskiej 114/116 w Łodzi, gościli zarówno polscy, jak i zagraniczni artyści. Misją jest ukazywanie różnych obliczy współczesnej sztuki – w wykonaniu zarówno uznanych artystów, jak i młodych twórców. Przez ponad dekadę istnienia Atlas Sztuki dał się poznać jako wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie Łodzi czy nawet Polski, a organizowane wystawy czy spotkania z artystami wpisały się na stałe w kalendarz wydarzeń kulturalnych. Do tej pory zaprezentowano blisko 80 projektów.


atlas_warsztaty_atlas_sztuki_mniejszy_473


Co więcej, Atlas Sztuki kieruje swoją ofertę do odbiorców niezależnie od ich wieku, organizując także warsztaty dla najmłodszych. Część inicjatyw realizowana jest w należącej do GRUPY ATLAS Stacji Nowa Gdynia, gdzie artystyczne ekspozycje zyskują dodatkową oprawę w postaci pięknej przyrody. Wsparcie dla kultury i sztuki to także sponsoring Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier, jak i wydarzeń organizowanych przez Łódzkie Centrum Komiksu, czyli m.in. Światowy Dzień Publicznego Czytania Komiksów.


Oprócz stałego wsparcia wydarzeń kulturalnych, firma angażuje się w patronaty koncertów czy festiwali, będących przykładem nowej, młodej energii w ramach klasycznych ram, panoramicznie ujmujących pewne problemy lub podejmujących międzykulturowy dialog ponad wszelkimi podziałami. Przykładem jest m.in. koncert „Teraz Polska” (którego główną gwiazdą był Jan Lisiecki, dwudziestoletni pianista polskiego pochodzenia, tworzący w Kanadzie) czy Festiwal Rubinsteina w 2013 r. oraz ubiegłoroczny Festiwal Tansmana. W tym roku ATLAS miał zaszczyt być sponsorem generalnym koncertu „Tansman Festival”, na którym odbyła się polska premiera „IV Symfonii” Henryka Mikołaja Góreckiego – „Tansman Epizody”. Łódzka firma wsparła także wydanie płyty polskiej śpiewaczki operowej, Elżbiety Towarnickiej, oraz albumu pochodzącego z Łodzi jazzowego mistrza, Michała Urbaniaka – „Miles of Blues”.


Działanie na rzecz kultury i sztuki nie ogranicza się jednak jedynie do łódzkiej spółki, lecz wynika z aktywności także innych podmiotów GRUPY. Przykładami wydarzeń skierowanych do mieszkańców miast i regionów, wspartych przez kopalnie i zakłady produkcyjne, są m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamróz czy Pińczowskie Zaduszki Jazzowe, których realizację wspomogła Dolina Nidy. Kopalnia Gipsu i Anhydrytu Nowy Ląd w Niwnicach połączyła w swoich projektach troskę o środowisko, historię i sztukę, a także działania charytatywne angażując się w przygotowanie obchodów Dni Lasu, występów grup teatralnych czy także znaną na skalę europejską giełdę mineralogiczną Lwóweckie Lato Agatowe.


Co w trawie klekocze, czyli rola edukacji i ekologii


Jako polski lider chemii budowlanej, ATLAS oferuje nie tylko produkty czy systemowe rozwiązania, ale również wiedzę i umiejętności praktyczne. Stanowiąc treść licznych szkoleń, pokazów i seminariów, są one kluczowe dla prawidłowego poziomu prac budowlanych, wykończeniowych, a w konsekwencji całego budownictwa. Dlatego od kilku lat ATLAS z dumą pełni rolę sponsora generalnego konkursu „Nagroda Architektoniczna Polityki”, organizowanego przez ten szanowany tygodnik. Celem projektu jest wyłonienie, nagrodzenie i promowanie realizacji urbanistycznych, stanowiących symbol dobrego smaku, przyjaznych ludziom i wpływających pozytywnie na estetykę najbliższego otoczenia, jak i miasta.


atlas_askie_bociany_1204_01

Z edukacją branżową wiąże się świadomość odpowiedzialności wobec społeczności lokalnej, następnych pokoleń oraz środowiska. Dlatego prócz troski o ekologiczność produktów (czyli jak najniższą zawartość szkodliwych związków organicznych czy analizowanie wyrobów i wpływu na środowisko w całym cyklu życia), ATLAS dba o szacunek dla przyrody i otaczającego świata, jak i zgłębianie wiedzy u najmłodszych. Misję realizuje przez wspieranie programu „Łaskie Bociany”, finansując specjalistyczny sprzęt do obserwacji codziennego życia bocianów w ich gnieździe, bez zakłócania ich spokoju czy ingerowania w konstrukcję lęgowiska.


Rozszerzeniem inicjatywy jest organizowany od dwóch lat konkurs krasomówczy „Eko-Klekot”, skierowany do dzieci klas IV-VI szkół podstawowych i gimnazjów na terenie województwa łódzkiego. Celem projektu jest propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat ochrony środowiska i rozbudzenie zamiłowania do pięknego i sugestywnego wysławiania się - kształtowanie umiejętności poprawnego, jasnego i logicznego formułowania myśli.


Najważniejsza jest… zaprawa, czyli o budowaniu sportowej formy


ATLAS wspiera fachowców” to motto łódzkiej firmy, która mocno angażuje się we współpracę z profesjonalistami, ale nie ogranicza się jednie do fachowców budowlanych, lecz wspiera również  sportowców. Z logotypem łódzkiej firmy skacze dwukrotny mistrz olimpijski z Soczi, Kamil Stoch, zaś Paweł Tarnowski, windsurfer z Sopotu, wyzywa na pojedynek wiatr i wodę z charakterystycznym granatowo-czerwonym rombem na żaglu. We wcześniejszych latach największy polski producent chemii budowlanej wspierał także tenisistę Jerzego Janowicza czy kierowcę wyścigowego Macieja Steinhofa.

atlas_kamil_stoch_1024

Co szczególnie istotne, firma nie ogranicza się jedynie do finansowego wsparcia, lecz zaprasza swoich sportowców do udziału w kreatywnych przedsięwzięciach oraz do czerpania wspólnej radości z entuzjastami danej dyscypliny (jak np. podczas Atlas Jerzyk Cup – turnieju tenisowego dla najmłodszych). Współpraca zaowocowała m.in. „Przystankiem Janowicza”, czyli projektem miniatury kortu tenisowego na przystanku tramwajowym przy siedzibie firmy w Łodzi, gdzie sportowiec spotkał się ze swoimi fanami. Inny przykładem jest kampania „Zrobimy Cię na Biało”, która została nagrodzona przez ekspertów z branży marketingowej i public relations w prestiżowych konkursach „Kreatury 2014” i „Złote Spinacze 2014”.

Do uprawiania sportu zachęcają również sami pracownicy firmy ATLAS, wraz z przyjaciółmi firmy i wykonawcami. W 2014 powstał Atlas Running Team, czyli klub biegaczy biorących udział w licznych maratonach i biegach, choć tak naprawdę pierwsze wspólne starty miały miejsce znacznie wcześniej. W trakcie wyścigów „atlasowych zapaleńców” można poznać po strojach w firmowych barwach z bocianem-maratończykiem i hasłem „Lecę, bo chcę…”.


Atlas ludzkiej życzliwości, czyli o budowaniu fundamentów szczęścia


Pozabranżowe działania łódzkiej firmy nie ograniczają się jedynie do wzmacniania fundamentów i wspierania budowy wizerunku Polski w kulturze, sztuce, sporcie czy edukacji. To także pomoc w budowie szczęścia, gdyż firma – będąc liderem branży chemii budowlanej, dba o wyniki finansowe, ale od początku istnienia pamięta o ludziach i nie traci z pola widzenia ludzkich spraw. Na początku troska ta przejawiała się w spontanicznych akcjach w odpowiedzi na prośby o pomoc ludzi będących w potrzebie. Z czasem działań tych było coraz więcej i właściciele ATLASA postanowili je usystematyzować. I tak w 1996 r., 5 lat po założeniu firmy, powstała Fundacja Dobroczynności ATLAS, której celem jest pomoc osobom chorym i dzieciom żyjącym w biednych, często patologicznych rodzinach.


Prezesem Fundacji jest Jolanta Rojek, niepobierająca żadnego wynagrodzenia wynikającego z tej funkcji, co dodatkowo wyróżnia Fundację spośród podobnych organizacji. Jednym z założeń Fundacji było zminimalizowanie kosztów działania, by nie uszczuplać funduszy przeznaczonych na wsparcie potrzebującym. Działalność fundacji opiera się przede wszystkim na wolontariacie – pracy ludzi, dla których niesienie pomocy innym jest pasją i misją. Fundacja regularnie sprawdza wszystkie prośby o pomoc, sprawiedliwie rozdzielając fundusze. Systematycznie pomaga czterem domom dziecka – w łódzkich Grotnikach, w Zawierciu, w Dąbrówce k/Zgierza i Trzemiętowie, a także Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu w Pińczowie i Zespołowi Szkół Specjalnych w Kędzierzynie-Koźlu (od pamiętnej powodzi w 1997 r.).


atlas_hospicjum_w_sopocie_669

Za ideę budowy hospicjum w Sopocie i jej sfinansowanie, otrzymała tytuł „Dobroczyńca Roku” i Nagrodę Specjalną od Akademii Rozwoju Filantropii. Współfinansowała również powstanie pierwszego na Litwie stacjonarnego hospicjum im. bł. ks. Michała Sopoćki. Za swoją działalność firma została już kilkukrotnie nagrodzona tytułem Lidera Filantropii. We współpracy z Forum Darczyńców, Fundacja aktywnie uczestniczyła w projekcie „Podwyższenie jakości realizacji zadań publicznych przez fundacje korporacyjne w Polsce” zaś ATLAS propagował społeczną odpowiedzialność podczas spotkań i konferencji (w tym m.in. branżowego wydarzenia PR Forum).


ATLAS wyróżnia się na tle innych firm także indywidualnymi inicjatywami swoich pracowników, niezależnymi od polityki i działań firmy. W 2013 r., nim jeszcze oficjalnie powstał wspomniany klub biegacza, entuzjaści sportu z ATLASA wzięli udział w biegu „Dbam o Zdrowie”, by zebrać środki na pomoc i rehabilitację dla jednego z byłych pracowników, który uległ poważnemu wypadkowi. Rok później, już jako Atlas Running Team, „Atlasowi maratończycy” wystartowali w grupie niemal 50 ludzi w „Biegu Ulicą Piotrkowską”. Celem było zebranie funduszy na leczenie córeczki jednego z glazurników z Portalu AtlasFachowca.pl. Za każdy przebiegnięty przez klubowicza kilometr ATLAS przekazał 10 zł na pomoc dziewczynce.


Dobre praktyki – najlepsze przykłady


Opierając się na transparentności i otwartej, szczerej komunikacji, oraz chcąc nie tylko budować, ale i inspirować innych do budowania lepszej Polski, w 2013 r. ATLAS jako pierwsza polska prywatna firma z branży budowlanej, opublikował raport odpowiedzialności społecznej, raport roczny 2012 i raport otwarcia.

atlas_raport_csr_2013_900_02


Wydany także w kolejnym roku raport jest częścią strategii GRUPY ATLAS, implementacji jej planów działania i oceny wyników. Przygotowano go zgodnie z wytycznymi do raportowania w kwestii zrównoważonego rozwoju GRI (Global Reporting Initiative) na poziomie B+ (jednym z poziomów aplikacji GRI). Dokument, wychodzący również naprzeciw planowanym zmianom legislacyjnym w Unii Europejskiej, został zweryfikowany przez zewnętrzną jednostkę – PWC (PricewaterhouseCoopers), jak i samo GRI. W raporcie zaprezentowano podstawowe informacje o wszystkich podmiotach gospodarczych tworzących GRUPĘ ATLAS oraz o działaniach CSR podejmowanych przez firmę w ramach aktywności branżowych, działalności na rzecz propagowania ekologii, charytatywnej oraz wspierania inicjatyw lokalnych, kultury, sztuki i sportu.


ATLAS wychodzi bowiem z założenia, że pozycja lidera w branży chemii budowlanej to zaszczyt, ale i zobowiązanie. Tworząc silną, stabilną i stale rozwijającą się organizację, realizując strategiczne cele i plany, nie można bowiem zapominać o odpowiedzialności, jaką ponosi się wobec społeczeństwa i środowiska. Jakość wyrobów, racjonalne korzystanie z dostępnych zasobów, bezpieczeństwo i higiena pracy, troska o wszystkich interesariuszy, od pracowników firmy po kontrahentów i użytkowników produktów, to elementy, które niezmiennie powinny być wyznacznikami. W przypadku firmy ATLAS, takie podejście, umożliwia oferowanie Polakom nie tylko wyrobów najwyższej jakości do budowy i wykańczania domów i mieszkań, ale również uczestnictwo w budowie innego rodzaju – niemniej ważnej: tworzeniu polskiej kultury, sztuki, sportu i edukacji oraz fundamentów szczęścia i możliwości dalszego rozwoju.

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
49%
51%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.