Urząd bliżej mieszkańca

Rzeszów jest pionierem w Polsce w stosowaniu rozwiązań ułatwiających kontakty z tamtejszym Urzędem Miejskim.


Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w czterech galeriach handlowych utworzone zostały Punkty Obsługi Mieszkańców. Można w nich załatwić formalności urzędowe przy okazji zakupów. Wygodne załatwienie spraw umożliwia także infolinia miejska. Dzwoniąc pod jeden numer telefonu: 1 77 88 99 00 mieszkańcy mogą uzyskać wiele informacji bez konieczności wychodzenia z domu.


rzeszow_fot_1382

 

Prezydent miasta stawia na dialog. W tym celu co roku na wszystkich osiedlach odbywają się konsultacje społeczne. Każdy mieszkaniec może przedstawić propozycję zmian w funkcjonowaniu miasta. Na podstawie tych opinii ustalany jest m.in. budżet na kolejne lata. Rzeszów ustanowił budżet partycypacyjny. Pozwala on na realizację dodatkowych rozwiązań zgłoszonych przez mieszkańców.

Kolejnym rozwiązaniem partycypacyjnym jest Platforma Konsultacyjna Miasta Rzeszowa: www.dobrepomysly.erzeszow.pl. Mieszkańcy zgłaszają tam swoje pomysły na zmiany w mieście. Efektem tego dialogu są wdrożenia najciekawszych inicjatyw.

 

Marek Przybylski

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.