Wyższa kultura bankowości

Alior Bank pojawił się na rynku w 2008 roku i przez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i produktów, wyznaczył nowy kierunek rozwoju polskiej branży bankowej. Obecnie Bank obsługuje już ponad 1,74 mln klientów, konsekwentnie umacniając swoją pozycję na rynku. Niecały rok po udanym debiucie giełdowym i największej w historii GPW publicznej ofercie akcji prywatnej firmy, Alior Bank znalazł się wśród spółek, które we wrześniu br. wejdą w skład nowego indeksu WIG30. Dowodzi to skuteczności realizowanej strategii oraz słuszności decyzji biznesowych podejmowanych przez Zarząd Banku.

 

 wojciech_sobieraj_493

 

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 r. jako bank nowego typu – łączący zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami i produktami. Jakimi osiągnięciami mogą się Państwo pochwalić?

 

W ciągu 4 lat udało nam się zbudować Bank z silną i rozpoznawalną marką, któremu zaufało już ponad 1,74 mln klientów, w tym ponad 112 tys. klientów biznesowych. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię biznesową, co przekłada się na stabilny i zrównoważony wzrost wyników finansowych oraz rozwój sieci dystrybucji. Obecnie Alior Bank posiada czwartą pod względem liczby - 795 placówek -  sieć tradycyjnej dystrybucji w Polsce. Najważniejszym wydarzeniem w ostatnim czasie był bez wątpienia zakończony sukcesem debiut akcji Alior Banku na Giełdzie Papierów Wartościowych w grudniu 2012 r. Giełdowy debiut poprzedziła oferta publiczna o łącznej wartości 2,1 mld zł, było to tym samym największe IPO prywatnej spółki w ponad 21-letniej historii GPW. Obecnie znaleźliśmy się wśród spółek, które wejdą do nowego indeksu WIG30, co jest zasługą naszego dynamicznego rozwoju i szybkiego umacniania pozycji na rynku. Dla mnie osobiście wielkim powodem do satysfakcji jest również fakt, że polski bank w tak krótkim czasie zdobył międzynarodowe uznanie i jest teraz w gronie najlepszych banków w Europie. Dodowem na to są liczne nagrody przyznane Alior Bankowi przez międzynarodowych ekspertów za innowacyjność rozwiązań oraz efektywność modelu biznesowego.

 

Czym wyróżniają się zaproponowane przez Państwa rozwiązania?

 

Jedną z cech wyróżniających Alior Bank jest jego innowacyjność. Nieustannie wprowadzamy usługi i produkty bankowe niedostępne dotąd na polskim rynku. W czerwcu 2012 r. uruchomiliśmy wirtualny bank nowej generacji Alior Sync. Przygotowując jego koncepcję myśleliśmy o tym, jak powinien wyglądać bank przyszłości. W rezultacie, jako pierwsi w Polsce, stworzyliśmy bank w pełni wirtualny, skierowany do osób, które nie wyobrażają sobie życia bez Internetu i urządzeń mobilnych. Klientom Alior Sync udostępniliśmy m.in. Wirtualny Oddział, dzięki któremu mogą się oni kontaktować z doradcą z dowolnego miejsca na świecie za pośrednictwem kamery internetowej, rozmowy audio lub chatu.

Innym przykładem jest stworzony przez nas pierwszy w Polsce bankowy kantor internetowy. Platforma umożliwia klientom wymianę 14 walut w czasie rzeczywistym, oferując bardzo konkurencyjne kursy. Usługa zyskała dużą popularność wśród naszych klientów, w tym szczególnie osób, planujących wyjazd zagraniczny bądź spłacających kredyt hipoteczny we frankach. Potwierdzeniem naszego sukcesu jest fakt, że nasze rozwiązania cieszą się popularnością wśród klientów i naśladują je inni uczestnicy rynku.

 

W Programie Najwyższa Jakość Quality International 2013 Alior Bank został laureatem w kategorii QI Services, za wdrażanie najwyższej jakości rozwiązań oraz konsekwentne promowanie idei wysokiego standardu oferowanych usług. Co to dla Państwa oznacza?

 

Analizując obecną sytuację na rynku, silną konkurencję, i to nie tylko w branży bankowej, nasuwa się oczywisty wniosek, że sukces mogą odnieść tylko te firmy, które potrafią zaoferować klientom najwyższej jakości produkty i usługi. Od początku istnienia Alior Banku, naszym celem było wprowadzanie nowych standardów w bankowości. Nagroda w kategorii Najwyższa Jakość QI Services jest kolejnym wyróżnieniem dla Alior Banku, które stanowi potwierdzenie, że droga, którą wybraliśmy jest słuszna. Zapewniam, że dalej będziemy zmierzać w tym kierunku.

 

Jaki jest klucz do sukcesu w bankowości?

 

Pracowitość, otwartość na nowe pomysły, pasja i umiejętność współpracy. Wszystkie te czynniki przyczyniły się do naszego sukcesu. W bankowości ważne jest również umiejętne połączenie funkcjonalności oferowanych produktów i usług oraz wysokiej jakości obsługi. Nie wystarczy zaproponować atrakcyjny produkt, trzeba jeszcze skutecznie dotrzeć z nim do klienta.

 

Rozmawiała Joanna Chrustek

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
46%
54%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.