Każde zlecenie traktujemy priorytetowo

O tym, jak w krótkim czasie osiągnąć sukces, zadbać o dynamiczny rozwój firmy, a także jak ważna jest jakość oferowanych usług rozmawiamy z Beatą Ostrowską, właścicielką F.P. Szlif-Pol.

 

 

Jaka jest geneza powstania firmy F.P. Szlif-Pol i jaki jest profil jej działalności?

 

W związku z zapotrzebowaniem branży motoryzacyjnej i nie tylko na usługi szlifiersko-polerskie, 6 lat temu zostało podjęte wyzwanie o uruchomieniu działalności, która na terenie Śląska wówczas nie istniała. Ideą powstania firmy są wyspecjalizowane usługi w zakresie zapewnienia kompleksowej naprawy wyrobów z tworzyw sztucznych, metali i drewna. Głównym profilem firmy jest obróbka powierzchni detali. Możemy się również pochwalić umiejętnością odzysku elementów przeznaczonych do utylizacji oraz przywracaniem detali lakierowanych i surowych do powtórnego użytku. Świadczymy profesjonalne usługi w zakresie lakierowania, aktywowania, szlifowania, polerowania, montażu i sortowaniu podzespołów oraz myciu komponentów.

 

Jesteście Państwo młodym przedsiębiorstwem. Jak ocenia Pani obecną sytuacją firmy i jej pozycję w branży?

 

Z radością mogę powiedzieć, że nasza pozycja rynkowa jest bardzo stabilna. Świadczy o tym bardzo wysoki poziom wykonywanych przez nas usług i zadowolenie kontrahentów, którzy dzięki nam generują swoje koszty. Posiadamy wspaniałą, bardzo zdolną i pracowitą załogę (głównie kobiecą). Cały czas się rozwijamy, wzbogacamy firmę w nowoczesny park maszynowy, poszerzamy zakres usług ściśle ze sobą powiązanych, możemy działać na wielu płaszczyznach w różnych gałęziach przemysłu. Dostrzegają to również niezależne gremia. W 2013 r. otrzymaliśmy tytuł Najlepszego Przedsiębiorcy Powiatu Pszczyńskiego w kategorii usługi. Nagroda jest dla nas wielkim wyróżnieniem i satysfakcją, tym bardziej, że na rynku jesteśmy dopiero 6 lat. W tym roku jesteśmy nominowani do ogólnopolskiego wyróżnienia Najwyższa Jakość Quality International, co również jest dla nas wielkim powodem do dumy.

 

Miniony rok to także wiele przełomowych wydarzeń dla Państwa firmy.

 

Zgadza się. Rok 2013 był dla przedsiębiorstwa przełomowy i udany. Stał pod znakiem dużych inwestycji. Dzięki naszym staraniom oraz wsparciu z funduszy Unii Europejskiej powstała nowoczesna linia aktywowania płomieniowego oraz linia lakierowania mokrego metodą natrysku. Wszystkie stawiane cele i plany zostały w pełni zrealizowane, a co najważniejsze, udało się nam wyspecjalizować w usługach, zapewniających kompleksową naprawę wyrobów o różnych gabarytach. Dzięki tym działaniom wzrosła nasza konkurencyjność na rynku.

 

Czym jeszcze na tle konkurencji wyróżnia się Szlif-Pol? Dlaczego to właśnie z Państwa usług warto skorzystać?

 

Naszą przewagą jest przede wszystkim indywidualne nastawienie do klienta. Każde realizowane przez nas zlecenie traktowane jest priorytetowo. Zawsze staramy się spełniać oczekiwania kontrahentów wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom i traktując ich partnersko. Posiadamy bardzo dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną w dziedzinie lakiernictwa przemysłowego. Przeważająca ilość kobiet w naszej kadrze również wpływa na konkurencyjność – nasze panie nie mają sobie równych w pracach, które wymagają precyzji, cierpliwości i dokładności. Dzięki ich pracy firma kojarzy się z niezwykłą dbałością o szczegóły. Staramy się być postrzegani jako rzetelny i elastyczny partner, który realizuje zlecenia terminowo z największą starannością, przy zachowaniu zasad przyjaznego traktowania środowiska naturalnego i optymalizacji kosztów generując oszczędności produkcyjne u zleceniodawców.

 

Przewaga dzięki jakości. To sformułowanie dobrze oddaje filozofię waszej codziennej pracy?

 

Tak, zdecydowanie. Dążymy do tego, by nasze usługi były świadczone w sposób profesjonalny, na najwyższym poziomie, także jakościowym. Pracę nad każdym zleceniem traktujemy indywidualnie i zaczynamy od dokładnej analizy zagadnienia, włącznie z przeprowadzeniem koniecznych testów. Wybieramy optymalne rozwiązania i odpowiednie materiały. Posiadana wiedza, której uczyliśmy się na rynku niemieckim, pozwala dobrać i opracować metodę naprawy, zgodnie z wymogami jakościowymi klienta. Zakład wprowadził dwupoziomową kontrolę jakości podstawowych cykli technologicznych z zastosowaniem wyodrębnionych stanowisk „stuprocentowej kontroli jakości”, prowadząc przy tym dokumentację pozwalającą ocenić jakość pracy każdego pracownika. Dokładamy również starań, by procedury związane z utrzymaniem wysokiej jakości były stale związane z wysokim bezpieczeństwem pracy, starając się o ponadprzeciętność w dziedzinie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

 

Z jakim nastawieniem spoglądacie Państwo na kolejne miesiące tego roku?

 

Plany na przyszłość są bardzo optymistyczne. Nadal chcemy inwestować i realizować nowe pomysły, które już w głowach się rodzą. Pragniemy zaoferować swoje usługi również poza granicami naszego kraju, mieliśmy okazję już gościć u siebie delegacje z Niemiec i Chin. Na pewno postaramy się jeszcze intensywniej promować nasze usługi na targach branżowych, a w związku z uruchomieniem nowoczesnej lakierni mamy nadzieję że w tym roku przybędzie nam zleceniodawców. Chcielibyśmy mieć również możliwość zwiększenia zatrudnienia, tym bardziej, że w dzisiejszym świecie stabilna i pewna praca to jeden z najbardziej pożądanych aspektów u pracodawców.

 

Rozmawiał Tomasz Popławski

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.