Niezmiennie najlepsi !

Rozmowa z Anną Wicha, Dyrektorem Generalnym Adecco Poland Sp. z o.o.


W tym roku obchodzą Państwo jubileusz 20-lecia działalności. Jak Adecco zmieniało się na przestrzeni tych lat?

 

Jesteśmy obecnie światowym liderem wśród firm świadczących kompleksowe usługi z zakresu doradztwa personalnego i zarządzania kapitałem ludzkim. Działamy w 60 krajach zatrudniając 31-tysięczną kadrę profesjonalistów. W Polsce jesteśmy obecni od 1994 r., posiadamy ponad 50 biur w 30 miastach i zatrudniamy 290 pracowników obsługujących ponad 1,1 tys. klientów.Działalność Adecco w naszym kraju można podzielić na dwa okresy: przed, i po uchwaleniu ustawy o pracy tymczasowej. Przed zmianami prawnymi w 2004 r., na początku naszej drogi, pracowników zatrudniało się w Polsce głównie na umowę zlecenie. Nie funkcjonowała żadna ustawa, która regulowałaby sytuację pracowników tymczasowych, rynek rozwijał się właściwie bez żadnej kontroli. Nie było też określonych parametrów, które byłyby w tym zakresie mierzone. Adecco Poland podjęło więc starania, aby tę sytuację zmienić. To z naszej inicjatywy powstał Związek Agencji Pracy Tymczasowej (ZAPT), który cztery lata temu przekształcił się w Polskie Forum HR i obecnie skupia największe agencje zatrudnienia w naszym kraju. Kiedy została wprowadzona ustawa o pracy tymczasowej rynek się ustabilizował, a prowadzona przez nas działalność stała się bardziej przewidywalna, można więc było precyzyjniej szacować o ile będą rosły nasze obroty. Obecnie nasza branża jest certyfikowana, monitorowana, opisywana, ustalone zostały bariery wejścia itp. Cieszę się, że w tym procesie odegraliśmy znaczącą rolę.

 

Kto może zostać Klientem Adecco? Na jakie firmy profilują Państwo swoją ofertę?

 

Praktycznie każdy może skorzystać z naszych usług. Oczywiście, jesteśmy przede wszystkim nastawieni na sektor business to business, ale z naszych usług równie dobrze może skorzystać osoba prywatna. Mamy bardzo dobrze opracowaną segmentację naszych Klientów. Pakiety usług zróżnicowane są w odniesieniu od wielkości przedsiębiorstwa. Każda firma w swoim segmencie, w zależności od ilości zatrudnionych osób, może skorzystać z dedykowanego dla niej serwisu. I tak na przykład dla małych firm najpopularniejsze są takie usługi, jak praca tymczasowa, czy klasyczna rekrutacja oparta na naszej bazie kandydatów. Duże i średnie firmy korzystają dodatkowo np. ze wspomnianego już Adjust, czyli programu do optymalizacji kosztów. Zamawiane są u nas także usługi assessment center i developement center w rekrutacjach na stanowiska wyższego szczebla, gdzie trudno jest znaleźć kandydatów lub proces weryfikacji ich kompetencji jest bardziej złożony.


Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?

 

Po pierwsze to elastyczność w stosunku do potrzeb Klienta. Jesteśmy w stanie bardzo wiele zrobić, żeby dostarczyć rozwiązanie, którego nasz Kontrahent oczekuje i jest to moim zdaniem niezwykle rzadkie, jeśli chodzi o korporacje. Bardzo wielu Klientów mówi o nas, że potrafimy dopasować się do każdego segmentu rynku, do każdej usługi i stworzyć dokładnie to, czego sobie życzą. To także mówią nasi pracownicy, którzy dołączają do nas przechodząc z konkurencyjnych firm. Kolejny element, który nas wyróżnia, to innowacyjność. Nie tylko w kontekście wprowadzanych rozwiązań informatycznych, czy komunikacyjnych, ale w podejściu do już istniejących. Zależy nam na tym, aby nawet w najprostszej zamawianej u nas usłudze klient odczuł jak najwięcej tzw. wartości dodanej ze współpracy z nami. I wreszcie, po trzecie – dużą wagę przywiązujemy do mierzenia efektów swojej pracy, którymi dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi. Jesteśmy nastawieni na współpracę długofalową i obopólne sukcesy.


Jakie zatem innowacyjne usługi wprowadzili Państwo w ostatnim czasie?

 

Tak się składa, że na początku marca Adecco Poland, jako pierwsza agencja zatrudnienia w Polsce, wprowadziła aplikację mobilną, dzięki której osoby zainteresowane znalezieniem pracy na bieżąco będą mogły w swoich telefonach przeglądać oferty zatrudnienia. Aplikacja Adecco Jobs in Poland jest bezpłatna. Już w tej chwili zawiera ponad 1 tys. ofert pracy z całej Polski i każdego dnia jest uaktualniana o nowe. Pracy można poszukiwać według lokalizacji, rodzaju umowy (stała lub agencyjna), czy daty pojawienia się oferty w systemie. Ponadto cały czas mocno rozwijamy wspomniany program naprawczy Adjust, skoncentrowany na optymalizacji kosztów w obszarze HR Klienta. Również usługi związane bezpośrednio z rekrutacją ulegają ciągłym modyfikacjom – przeprowadzamy nowe testy, moduły assessment center i development center. Poprawiamy systemy komunikacji z klientami oraz weryfikujemy jakość naszych serwisów poprzez badania ich satysfakcji. Kontynuujemy również w tym roku analizy Adecco Index, skierowane do partnerów na rynku pracy mierząc trendy i analizując nadchodzące zmiany.

 

Jakie są główne założenia Państwa strategii rozwoju na najbliższe lata?

 

Przede wszystkim stawiamy na dalszą ekspansję regionalną i otwieranie nowych lokalizacji w Polsce. W tym roku rozpoczną swoją działalność co najmniej dwa nowe biura – w Olsztynie i Legnicy. Drugi kierunek to ekspansja serwisowa i operacyjna. Bardzo duże nadzieje wiążemy w tym zakresie z nową usługą field marketingu, ponieważ dotychczasowe spotkania z klientami potwierdzają duże zainteresowanie taką kompleksową usługą. Mamy zamiar rozbudować dotychczasowe narzędzia IT, wspierające komunikację z kontrahentami oraz monitorujące zatrudnienie osób zatrudnionych przez nas na terenie całego kraju. W całym procesie zmian rola agencji nie ogranicza się wyłącznie do dostarczenia usługi i przedstawienia raportu. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu biznesowemu, towarzyszymy Klientowi przy wszystkich etapach reorganizacji, wspierając jego podstawowe cele – zwiększanie przychodów i optymalizację kosztów. Wciąż świetnie sprawdzają się nasze programy naprawcze, takie jak Adjust, które skoncentrowane są na optymalizacji, a nie chaotycznym cięciu kosztów. Trwałe obniżenie wydatków związanych z funkcjonowaniem firmy wiąże się z efektywnym zarządzaniem, a nie doraźnymi działaniami naprawczymi. Większość programów wdrażanych na rzecz usprawnienia funkcjonowania przedsiębiorstw koncentruje się na krótkoterminowym cięciu kosztów. Najczęściej odnoszą się do polityki kadrowej. Firmy pochopnie prowadzą redukcję zatrudnienia, zamiast postawić na efektywniejsze wykorzystanie posiadanych zasobów ludzkich.

 


Zostali Państwo po raz drugi Laureatem programu „Dobra Marka 2014 – Jakość, Zaufanie, Renoma”. Jakie znaczenie ma dla Państwa to wyróżnienie?

 

Nagroda jest dla nas bardzo istotna – potwierdza naszą silną pozycję i zaangażowanie w procesy zmieniające status quo na rynku pracy. Dedykuję tę nagrodę każdej Koleżance i każdemu Koledze, z którymi mam honor i przyjemność współpracować.

 

Rozmawiała Agnieszka Kluska

Tagi: Polska,Świat
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
42%
58%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.