Będzie o nich głośno!

Rozmowa z Pawłem Szukalskim, Dyrektorem Generalnym MALL.PL w Polsce.

 


Jak wyglądały początki funkcjonowania firmy?


pawel5_929Wszystko zaczęło się w 2000 roku w Czechach kiedy Ondřej Fryc sprzedał kuchenkę gazową za 510 euro. Wówczas jako sklep Bilezbozi.cz sprzedawaliśmy wyłącznie sprzęt AGD, czyli kuchenki mikrofalowe, pralki, lodówki itp. Już w pierwszym roku działalności obroty przekroczyły milion euro, a zatrudnienie - 100 osób. Sklep zaczął wchodzić na kolejne rynki: węgierski, słowacki, polski potem słoweński. W 2007 r. firma miała sprzedaż sięgającą już 57 mln euro i poza AGD handlowała również elektroniką, artykułami dla dzieci, artykułami sportowymi i karmą dla zwierząt.
MALL.PL pojawił się w Polsce w 2005 roku. Początek naszej działalności nie był usłany różami. Funkcjonowaliśmy podobnie jak w innych krajach, nie uchroniło nas to jednak przed popełnieniem kilku błędów. Najwięcej czasu zajęło nam poznanie specyfiki lokalnego rynku i zrozumienie potrzeb polskiego klienta. W roku 2011 zaczęliśmy wszystko od nowa przenosząc m.in. główną siedzibę polskiego oddziału z Warszawy do Wrocławia. Nastąpiło również sporo zmian personalnych oraz organizacyjnych. Stery firmy przejął Vit Endler, doświadczony manager, który zaraził nas swoją pasją i pokazał, że ciężką pracą można osiągnąć wyznaczone cele. Opracowaliśmy nową, długofalową strategię zdobywania polskiego rynku e-commerce. Zmiany zaowocowały zwiększeniem obrotów o ponad 100% każdego roku.
W roku 2014 przejąłem kierowanie firmą kontynuując strategię rozwoju firmy. Jesteśmy sklepem wielobranżowym- internetową galerią handlową. W ofercie posiadamy ponad 65 000 produktów. Naszą stronę odwiedza miesięcznie ponad 1,5 miliona klientów. Swój profil działalności opieramy na handlu detalicznym, nasza oferta jest dopasowana do potrzeb najbardziej wymagającego klienta.



Jakie czynniki wpłynęły na szybki rozwój firmy?


Codziennie widzę uśmiechnięte twarze swoich pracowników, ludzi kreatywnych, pełnych pasji, zaangażowanych w realizację powierzonych im zadań. MALL.PL to zgrany zespół, jeden dobrze funkcjonujący organizm. Dzięki ludziom udało nam się w trzy lata zbudować firmę, która jest w czołówce sklepów internetowych w Polsce.


 

Czym na tle konkurencji wyróżnia się Mall.pl?


To, co nas wyróżnia to fakt, że jesteśmy firmą z ogromnym zapleczem i know-how. Należymy do międzynarodowej grupy ALLEGRO, grupy z dużym doświadczeniem w e-commerce. MALL.PL to firma, dla której najważniejszy jest klient. Budujemy długofalowe, pozytywne relacje z konsumentami. Zależy nam na komforcie zakupów w internecie. Dzisiaj mamy w swojej ofercie ponad 65 000 produktów, znajdujących się w pełni zautomatyzowanym centrum logistycznym w Długołęce pod Wrocławiem. Tylko w MALL.PL w jednym miejscu klient może kupić zarówno sprzęt AGD i RTV, ale także kosmetyki, odzież czy artykuły dla zwierząt. Jesteśmy internetową galerią handlową ale w odróżnieniu od tych tradycyjnych wystarczy jeden klik i wszystkie produkty są na wyciągnięcie ręki.



Od początku istnienia firmy, każdy rok to dla Mall.pl szybki rozwój i duże inwestycje. Jakie są Państwa plany rozwojowe na najbliższy czas?


Tak, to prawda, dynamika naszego rozwoju pokazuje, że obraliśmy właściwy kierunek. Nasz cel to osiągnięcie statusu lidera rynku e-commerce w Polsce. Nieustannie rozwijamy ofertę produktów i usług dopasowanych do potrzeb konsumentów. Otwieramy punkty odbioru osobistego w największych miastach w Polsce, w których klienci mogą bezpłatnie odebrać zamówione produkty. Niedługo uruchomimy nowy kanał dostaw w systemie „blisko domu” w celu poprawienia komfortu zakupów w naszym sklepie. Klient sam będzie decydował, która forma odbioru towaru jest dla niego najwygodniejsza. Dział obsługi klienta będzie dostępny przez całą dobę. Planujemy szeroko zakrojone działania marketingowe. Będzie o nas głośno!


 

Państwa działalność jest doceniana i wyróżniana, w lipcu otrzymali Państwo tytuł Dobra Marka 2014 - Jakość, Zaufanie, Renoma. Jakie znaczenia ma dla Państwa ta nagroda?


Ta nagroda jest dla nas wielką nobilitacją, pokazuje, że warto się starać i konsekwentnie zmierzać do celu. Jest dla nas szczególnie ważna bo pokazuje, że ufa nam coraz więcej konsumentów. Zajmujemy znaczącą pozycję na rynku e-commerce, a marka MALL.PL rośnie w siłę. Ten sukces to efekt pracy zespołowej, nie byłby możliwy bez zaangażowania i poświęcenia naszych pracowników. Chciałbym wszystkim serdecznie podziękować.

 

Więcej na: www.mall.pl

 

Rozmawiała Karolina Machura

 

 

           mall_internetowa_logo_1726   dm_2014_small_142

                 

 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
59%
41%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Nasze programy
njqi_286
img3_286_2a_286_03
img2_286
pg_2017_286
dm17_286
dp_286_03
Giełda
WIG20
wykres WIG20 w money.pl
Wspierane przez Money.pl
Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2017-02-21 18:59)
WIG 59331.91 +2,08%
WIG20 - -
mWIG40 4883.48 +1,73%
sWIG80 15718.95 +0,66%
Wspierane przez Money.pl
Sonda
DOBRA MARKA - Wskaż najlepszy według Ciebie preparat wzmacniający odporność:
ASCORUTICAL
CERUTIN
CITROSEPT
ECOMER
ISKIAL
MAXILAC C
OEPAROL
RUTIMAX CE
RUTINACEA
RUTINOSCORBIN
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.