Doświadczenie i entuzjazm receptą na sukces

Rozmowa z Jakubem Gierasimiukiem, Dyrektorem Zarządzającym Tagomago.pl.

 

 

Perfumeria internetowa Tagomago.pl została założona w 2006 r. Jak wówczas wyglądał rynek zakupów w sieci, zwłaszcza w Państwa branży?


Stwierdzenie, że rynek internetowy jest perspektywiczny dziś brzmi jak banał powtarzany od wielu lat. Jednakże w tamtym okresie, a rozmowy nad powstaniem firmy toczyły się od 2005 roku, było to nadal nie lada wyzwanie. W okresie powstawania Tagomago.pl na rynku działało zaledwie około 20 perfumerii internetowych. W zdecydowanej większości każda z nich była działalnością jednoosobową. Ich właściciele nie posiadali magazynów i zamawiali towar od dostawców dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Ponadto większość transakcji odbywała się poprzez portale aukcyjne. Zaufanie do nowej formy zakupów było znikome, zwłaszcza z powodu obaw o oryginalność produktów. Od początku wiedzieliśmy, że aby zdobyć satysfakcjonujący nas udział w rynku musimy wyróżniać się szybkością realizacji zamówień i jakością obsługi klienta oraz konkurencyjnymi cenami. Stąd, od początku naszego istnienia, wszystkie zyski z działalności były inwestowane w dalszy rozwój firmy, rozbudowę infrastruktury, szkolenia personelu oraz pozyskiwanie wartościowych i sprawdzonych dostawców, co zaowocowało możliwością oferowania klientom produktów luksusowych, nawet 70 proc. taniej niż w tradycyjnych perfumeriach. Dużą wagę od początku przykładaliśmy również do atmosfery panującej wśród pracowników, dzięki czemu szczycimy się, że większość naszych pracowników jest z nami od wielu lat, identyfikuje się z firmą i jej osiągnięciami. Co warto podkreślić, Tagomago.pl pozostaje firmą rodzinną.


Jakie czynniki wpłynęły na szybki rozwój firmy?


Zespół zakładający Tagomago.pl okazał się być wyjątkowo energiczną mieszanką – jeden ze współwłaścicieli posiadał prawie dwudziestoletnie doświadczenie na rynku kosmetyków luksusowych, a dwaj pozostali – studenci ostatnich lat studiów ekonomicznych – wsparli firmę młodzieńczym entuzjazmem, wiedzą dotyczącą nowoczesnej ekonomii i znajomością zasad działania rynku internetowego. Mieszanka ta zaowocowała bardzo szybkim rozwojem firmy i osiągnięciem statusu jednej z największych perfumerii internetowych w Polsce. Ważniejszą decyzją na początku funkcjonowania Tagomago.pl było oparcie się w jak największym stopniu o sprzedaż towarów dostępnych bezpośrednio w naszych magazynach. Skróciło to znacznie czas dostaw do klientów. Szybko okazało się również, że kupujący bardzo sobie cenią możliwość odbioru zamówionych produktów osobiście w placówce firmy. To zaowocowało otwarciem punktu odbioru w centrum Warszawy, który dziś mieści się w nowych pasażach handlowych Dworca Centralnego, gdzie obecnie, już około 20 proc. naszych klientów odbiera produkty osobiście.


Jakie produkty z Państwa oferty cieszą się największym zainteresowaniem klientów?


Nasz asortyment obejmuje aktualnie ponad 7 tys. artykułów w trzech głównych grupach towarowych: perfumy, kosmetyki do makijażu oraz kosmetyki do pielęgnacji ciała. Oferujemy produkty większości uznanych marek luksusowych, a także szereg „niszowych”, niedostępnych w większości sklepów. Sprzedaż perfum od początku stanowiła większość naszych obrotów. Od kilku lat obserwujemy jednakże, co nas wyjątkowo cieszy, wzmożone zainteresowanie kosmetykami do pielęgnacji oraz stale rosnący wolumen sprzedaży kosmetyków do makijażu. Nasze plany na najbliższy czas zakładają rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów oraz dalsze wspieranie wzrostu pozostałych grup kosmetyków.


Czym na tle konkurencji wyróżnia się Tagomago?


Funkcjonujemy na rynku już od 8 lat. Przez ten czas daliśmy się poznać jako pewny, wiarygodny partner w zakupach kosmetyków przez internet. Niezwykle cenimy sobie zaufanie, którym obdarzyli nas nasi klienci, którzy mogą być pewni, że wysyłane przez nas produkty będą zawsze najwyższej jakości i dostarczone na czas. Wierzymy, że dzięki najwyższemu poziomowi obsługi, klienci pozostaną z nami na dłużej. Odzwierciedleniem tych starań są nie tylko tysiące zadowolonych klientów, ale również liczne nagrody. W 2010 i 2011 roku zostaliśmy uznani za Najlepszy Sklep Internetowy w swojej kategorii przez Money.pl i Wprost, a także Gazetę Wyborczą. Od tego czasu rokrocznie znajdujemy się na podium tychże rankingów. Potwierdzeniem wysokiej jakości naszych usług jest autoryzowanie Tagomago.pl jako oficjalnego punktu sprzedaży przez globalne marki kosmetyczne. Jesteśmy również partnerem wielu znanych programów lojalnościowych. Czujemy się wyróżnieni faktem otrzymania nagrody „Dobra Marka 2014 – Jakość, Zaufanie, Renoma”, stanowi ona potwierdzenie celowości naszych wysiłków i potwierdza słuszność obranej przez Tagomago.pl strategii.


Jakie są Państwa plany rozwojowe na najbliższy rok?


Plany na przyszły rok są wyjątkowo ambitne. Wiele zmian dotyczy mechanizmów działania strony Tagomago.pl, stąd muszą pozostać poufne. W przygotowaniu jest nowa odsłona naszej strony internetowej. Wdrażamy również szereg rozwiązań ułatwiających nawigację i dobór najlepszych dla klienta produktów spośród całej oferty. Nawiązaliśmy również strategiczne sojusze z wybranymi markami globalnymi i koncernami, które powinny zaowocować znacznymi wzrostami obrotu w kolejnych okresach. Rok 2014 zakończy się prawdopodobnie wzrostem obrotów na poziomie wyższym niż 50 proc., w roku 2015 zakładamy zdecydowanie większy progres.


Rozmawiała Karolina Machura

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Nasze programy
njqi_286
img3_286_2a_286_03
img2_286
pg_2017_286
dm17_286
dp_286_03
Giełda
WIG20
wykres WIG20 w money.pl
Wspierane przez Money.pl
Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2017-02-21 18:59)
WIG 59331.91 +2,08%
WIG20 - -
mWIG40 4883.48 +1,73%
sWIG80 15718.95 +0,66%
Wspierane przez Money.pl
Sonda
DOBRA MARKA - Wskaż najlepszy według Ciebie preparat wzmacniający odporność:
ASCORUTICAL
CERUTIN
CITROSEPT
ECOMER
ISKIAL
MAXILAC C
OEPAROL
RUTIMAX CE
RUTINACEA
RUTINOSCORBIN
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.