Kompleksowe dostarczanie rozwiązań IT

Rozmowa z Krzysztofem Witczakiem, Prezesem Zarządu itelligence sp. z o.o.

 

Są Państwo liderem w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT i międzynarodowym dostawcą pakietu rozwiązań w środowisku SAP dla podmiotów zewnętrznych. Jaka jest strategia działania itelligence w Polsce?

 

Od stycznia 2015 r. przejąłem stanowisko prezesa zarządu itelligence. Pozycja firmy na mapie spółek usprawniających zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednak silna i ugruntowana. Od 25 lat na świecie, a od 20 w Polsce dostarczamy klientom usługi odpowiadające na wszystkie potrzeby związane z użytkowaniem systemu SAP, od wdrożenia, przez hosting, po zdalne wsparcie użytkowników końcowych, również w formule 24/7/365. Będziemy nadal rozwijać sprzedaż usług konsultingowych i zdobywać nowych klientów, ale także proaktywnie wspierać obecnych, szukając rozwiązań problemów, z jakimi borykają się w swoich biznesach. Dzięki optymalizacji już wdrożonych rozwiązań i udoskonalaniu procesów, pomagamy maksymalnie wykorzystać potencjał systemów SAP. Mam również nadzieję, że będzie się zwiększać liczba klientów korzystających z szerokiego wachlarza usług świadczonych w data center itelligence zlokalizowanym w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem. Oferujemy hosting i administrację systemów, usługi sieciowe, a także te związane bezpośrednio z bezpieczeństwem, m.in. stały monitoring infrastruktury IT oraz rozwiązania chroniące przed utratą danych w razie niespodziewanej awarii.

Badania wskazują, że rynek centrów danych w Polsce będzie rósł w tempie 15-20 proc. rocznie. Ten fakt nie dziwi, biorąc pod uwagę, że usługi data center to z jednej strony wysoka dostępność systemów i bezpieczeństwo, jakiego nie są w stanie zapewnić firmowe serwerownie, a z drugiej – optymalizacja i kontrola budżetu firmy, zmniejszenie nakładu na zatrudnienie własnych specjalistów i utrzymanie infrastruktury IT. Coraz więcej firm decyduje się zatem przekazać swoje systemy zewnętrznemu usługodawcy i skoncentrować się na swoim biznesie.

 

Czyli oferują Państwo nie tylko twarde usługi IT, ale i bieżące doradztwo?

 

Tak. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na budowanie dobrych relacji z klientem opartych na zaufaniu i zrozumieniu specyfiki jego działalności oraz reguł rządzących branżą, w której prowadzi swój biznes. Każde przedsiębiorstwo jest na swój sposób unikatowe, niemal w każdej firmie można znaleźć niepowtarzalne procesy i my musimy je poznać, aby jak najlepiej dopasować funkcjonalności systemu do potrzeb klienta. Bez zaangażowania i proaktywnej postawy obu stron i komunikacji na najwyższym poziomie nie da się tego zrobić. Z drugiej strony często współpracujemy z pracownikami spoza z działu IT klienta, co wymusza na nas umiejętność jasnego i zrozumiałego przekazywania często skomplikowanych informacji osobom, które nie muszą znać się rozwiązaniach IT. Nasi specjaliści wraz z wiedzą techniczną powinni więc zdobywać miękkie umiejętności. Trzeba też zaznaczyć, że coraz częściej również po stronie klienta managerowie i pracownicy działów IT stają się partnerami, którzy wpływają na strategię firmy, a nie tylko odpowiadają za sprawne działanie systemów IT. To idealna sytuacja, gdy podczas wdrożenia systemu współpracują z nami, w porozumieniu, zarówno przedstawiciele biznesu, jak i obszaru IT.

 

Jakie wyzwania stają przed firmami w kontekście wykorzystania narzędzi IT?

 

Zapewnienie szybkiego dostępu do dużej ilości danych i ich szybkie przetwarzanie to wyzwanie przed którym staje dzisiejszy biznes. W obecnej, dynamicznej rzeczywistości, gdzie błyskawiczna reakcja na zmieniające się warunki rynkowe jest kluczem do sukcesu, umiejętność wykorzystania narzędzi analitycznych staje się niezbędna.

Przyszłość będzie zatem należała do rozwiązań typu Business Intelligence i Business Analitics, które pozwalają analizować operacje biznesowe na podstawie dużych ilości danych i informacji z praktycznie każdego źródła w czasie rzeczywistym. Przekonujemy klientów, że rozwiązania typu BI i BA służą nie tylko do bieżącej analizy sprzedaży i controllingu, ale także do przewidywania przyszłości w oparciu o dostępne dane, a tym samym do lepszego planowania i zarządzania ryzykiem. Będąc partnerem SAP, światowego lidera w obszarze oprogramowania BI/BA mamy dostęp do pełnej wiedzy jakie problemy w firmach może rozwiązać nowoczesna analityka, które procesy może usprawnić i gdzie pozwoli na redukcję kosztów.

 

Jakie zatem narzędzia z obszaru BI/BA oferuje itelligence?

 

Naszym klientom przedstawiamy korzyści z wdrożenia innowacyjnej platformy SAP HANA. Wykorzystuje ona technologię przetwarzania w pamięci (in-memory computing), która pozwala na przetwarzanie i analizowanie ogromnej ilości danych, z czym nie radzą sobie standardowe narzędzia IT. Dzięki SAP HANA firmy mogą skutecznie zarządzać danymi i analizować je w czasie rzeczywistym wykorzystując nowe możliwości biznesowe szybciej i efektywniej niż kiedykolwiek.

 

Jak Pan ocenia obecny trend przenoszenia systemów ERP do chmury?

 

Wiele firm ma wątpliwości czy chmura to rzeczywiście bezpieczne rozwiązanie. Nowoczesne, niezależne data center oferują jednak często dużo lepsze, kilkupoziomowe zabezpieczenia oparte na najnowszych technologiach. Mimo to od pewnego czasu faktycznie można zauważyć trend do przenoszenia systemów ERP do chmury. Coraz więcej przedsiębiorstw widzi w tym możliwość optymalizacji budżetu obszaru IT przez redukcję kosztów związanych z wdrożeniem systemu, utrzymaniem własnej infrastruktury i zapewnieniem bezpieczeństwa. ERP w chmurze to też atrakcyjne rozwiązanie dla firm rozproszonych geograficznie oraz tych, których specyfika działalności opiera się na mobilności. Każdy pracownik czy użytkownik sytemu ERP umieszczonego w chmurze może mieć do niego dostęp korzystając z połączenia z internetem.

 

Rozmawiała Joanna Jakoweńko

itelligence_ntt_data_business_solutions_rgb_3216_01

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.