ATLASA recepta na sukces!

Produkty firmy Atlas już od 25 lat dostępne są na polskim rynku chemii budowlanej. Okres ten to czas nieustającego rozwoju, mającego na celu spełnienie oczekiwań i dostarczenie fachowcom nowoczesnych produktów. Podstawą sukcesu jest bowiem dążenie do nowoczesności, aktywny dialog z rynkiem i systematyczny rozwój.


Rozmowa z Marcinem Kuleszą, Dyrektorem ds. Badań w firmie Atlas.


Firma Atlas jest liderem rynku chemii budowlanej w Polsce. Jaka jest Państwa recepta na sukces?

Sukces osiągnięty przez firmę Atlas, którego początki stanowiła garażowa praca na pożyczonej betoniarce i sklepowej wadze, nie byłby możliwy bez analiz, badań i opracowywania autorskich rozwiązań. Na początku projektowaniem zajmowali się właściciele. Współpracując z technicznymi uczelniami wyższymi układali receptury, z których część do dziś stosowana jest w produktach Atlas. Obecnie firma wsłuchuje się w oczekiwania wykonawców i klientów, dostarczając najwyższej jakości produkty chemii budowlanej. Jednocześnie, będąc świadomą konieczności nieustającego rozwoju, angażuje siły i środki w badania. Przejmowanie innych podmiotów i rozwój struktury Grupy Atlas sprawiły, że dziś firma jest liderem rynku chemii budowlanej w Polsce, a jej produkty obecne są niemal na każdym placu budowy i w remontowanych przestrzeniach – od mieszkań po budynki użyteczności publicznej.

Co sprawiło, że firma odniosła tak wielki sukces i potrafiła zaistnieć w gospodarczo trudnych czasach?

Fundamentem firmy Atlas są dialog z rynkiem, rzetelność i odpowiedzialność. Grupę Atlas stanowi ponad 20 ściśle współpracujących ze sobą podmiotów. Firma obecna jest także za granicą, gdzie inna specyfika produkcji wymaga od niej inwestycji w tamtejsze laboratoria. Ich rolą jest zarówno współpraca w ramach prac badawczo-rozwojowych, jak i kontrola jakości. Wieloletnie doświadczenie, własna baza surowcowa oraz aktywna współpraca z fachowcami pozwala Grupie Atlas dostarczać najwyższej jakości produkty. Dzięki pracy laboratoriów możemy skutecznie projektować nowości, wprost odpowiadające aktualnym potrzebom rynku.

Badania i rozwój są podstawą funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw. Jak wygląda to w przypadku Atlasa?

W strukturze wszystkich podmiotów Grupy Atlas ważne miejsce zajmują laboratoria i centra kompetencyjne prowadzące prace badawczo-rozwojowe. Bez nich sukces rynkowy produktów Atlas nie byłby możliwy. Wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia pomiarowe zajmują się projektowaniem nowych wyrobów. Każda z jednostek ma inne zadania, bez których efekt końcowy nie byłby możliwy do osiągnięcia.

Czy mógłby Pan przybliżyć jak ta struktura wygląda?

W przypadku Atlasa mamy trzy centra kompetencyjne zajmujące się pracami badawczo-rozwojowymi. Każda z jednostek zajmuje się innymi produktami, choć współpraca wzajemnie się przenika.

Ośrodek w Łodzi, w którym zatrudnionych jest 19 osób, odpowiada za wyroby cementowe i dyspersyjne oraz posadzki gipsowe. Za wyroby gipsowe i cementowe aplikowane mechanicznie odpowiedzialnych jest 8 osób pracujących w Leszczach, a nad poprawnością domieszek betonów czuwa 6 osób z Piotrkowa Trybunalskiego. Ponadto laboratoria, zajmujące się badaniami i rozwojem posiadają także spółki Izohan i Chemiks, które wchodzą w skład Grupy.
Wykwalifikowana kadra łódzkiego laboratorium badawczo-rozwojowego uczestniczy w uruchamianiu produkcji oraz walidacjach nowych produktów w kraju i za granicą. Laboratorium odpowiada także za zapewnienie niezbędnej dokumentacji upoważniającej do wprowadzenia wyrobów do obrotu i kart charakterystyki produktu. To tutaj opracowywane są wytyczne do badań prowadzonych przez laboratoria kontroli jakości Grupy ATLAS i prowadzi się badania okresowe i uzupełniające produktów. W ramach swojej działalności laboratorium tworzy też wykraczające poza standardową paletę receptury kolorystyczne oraz dba, by każde zgłoszenie reklamacyjne zostało wnikliwie przeanalizowane.

Za każdym sukcesem stoją przede wszystkim ludzie. Czy również w przypadku Atlasa tak jest?

Wysokiej jakości praca każdej z tych jednostek nie byłaby możliwa bez specjalistycznych kompetencji i doświadczenia wykwalifikowanej kadry. Wsłuchując się w oczekiwania rynku, pracownicy laboratoriów skutecznie projektują nowe produkty. Dzięki walidacjom i rozmowom z fachowcami dostosowują je do potrzeb i sugestii grup, które będą z nich bezpośrednio korzystać.

Sukces rynkowy nie byłby możliwy również bez surowców. Skąd pozyskuje je Atlas?

Grupa Atlas, jako jedna z nielicznych, ma własną bazę surowcową. Ich wykorzystanie możliwe jest na każdym z etapów tworzenia nowych produktów. Podstawą zaplecza firmy są trzy kopalnie:
- Kopalnia Gipsu i Anhydrytu Nowy Ląd,
- Kopalnia Piasku Kwarcowego Grudzeń Las,
- Kopalnia Gipsu Dolina Nidy.
Wydobywane w tych zakładach surowce stanowią podstawowy składnik produktów firmy Atlas. Znaleźć je można również w innych produktach, takich jak ceramika, wyroby sanitarne czy galanteria budowlana. Ponadto surowce pozyskiwane w należących do Atlasa kopalniach, wykorzystywane są w stacjach uzdatniania wody (żwirki), a nawet w paście do zębów i proszkach do prania. Z surowców korzystają też konkurenci rynkowi Atlasa i zagraniczni producenci. 60 proc. rynku odlewniczego w Czechach, 70 proc. na Słowacji i znaczna część zakładów na Węgrzech opiera swoją produkcję na piasku spod Tomaszowa. Wyjątkowe właściwości i doskonała jakość wykorzystywane są też w Austrii do produkcji części samochodowych (głowice i tarcze hamulcowe) oraz w Anglii i Francji – do produkcji szkła płaskiego.

Atlas dba także o edukację przyszłych fachowców. Dlaczego udział w kształceniu młodzieży jest dla firmy ważny?

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych i pracy na własnych surowcach, firma Atlas jest dziś fundamentem sektora budowlanego w Polsce. Szerokie portfolio produktów, współpraca z rynkami zagranicznymi i rozwój sprawiają, że Atlas uczestniczy niemal w każdej budowie czy remoncie. Firma stawia także na rozwój przyszłych fachowców. Współpracując ze szkołami budowlanymi w całej Polsce dostarcza wiedzę merytoryczną i najnowsze rozwiązania w zakresie chemii budowlanej. Wydając specjalistyczne poradniki uzupełnia również wiedzę praktyczną o niezbędną do prawidłowego korzystania z produktów firmy wiedzę teoretyczną.  

-------------------------------
Więcej o firmie Atlas

Grupa ATLAS powstała w 1991 r. i od 25 lat z powodzeniem kształtuje polski rynek budowlany. W ofercie ATLASA znaleźć można najszerszy na rynku asortyment produktów chemii budowlanej – kleje do płytek, tynki, gipsy, zaprawy, systemy ociepleń, spoiny, silikony, farby, wylewki czy systemy hydroizolacyjne i uszczelniające. Grupa ATLAS to dziś ponad 20 zakładów produkcyjnych (w tym również zagraniczne – ostatni uruchomiony został w Grodnie, w listopadzie 2015 r.), kopalnie surowców, zakład energetyczny, firma spedycyjna i zagraniczne przedstawicielstwa handlowe oraz organizacje pożytku publicznego i centrum sportowo-konferencyjne. Łącznie są to 22 ściśle współpracujące ze sobą podmioty. ATLAS jest liderem na rynku polskim, ale z sukcesem działa także poza granicami naszego kraju, eksportując swoje wyroby m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Rosji, Ukrainy, krajów bałtyckich, Skandynawii, a nawet do Mołdawii, Kazachstanu czy Mongolii.

Grupa ATLAS skupia rozpoznawalne i cenione przez fachowców marki nowoczesnych materiałów budowlanych, przede wszystkim w zakresie chemii budowlanej. W segmencie wyrobów na bazie cementu dominującą rolę pełni marka ATLAS. W segmencie produktów na bazie gipsu w Grupie skupione są takie marki jak GIPSAR, ATLAS GIPS oraz DOLINA NIDY. Produkty na bazie surowców bitumicznych i epoksydowych, reprezentują w Grupie takie marki jak IZOHAN, IZOLMAT, NEXLER oraz CHEMIKS. Portfolio marek uzupełnia też marka z branży dekoracyjnej –  FOX. Poza Polską, w Grupie ATLAS znajdują się także marki LUX i TAIFUN MASTER na Białorusi oraz CESAL i ROMCOLOR na rynku rumuńskim.

ATLAS to z jednej strony najsilniejsza marka budowlana w Polsce, a z drugiej firma zaangażowana społecznie w wielu obszarach – sztuki, edukacji, a także niesienia pomocy osobom potrzebującym. W 1996 r. powołała Fundację Dobroczynności ATLAS, która pomaga przede wszystkim ludziom chorym, wymagającym specjalistycznej opieki medycznej. W 2003 r. otworzyła w Łodzi galerię ATLAS Sztuki, która z czasem stała się jednym z najlepszych miejsc wystawienniczych w Polsce.

Od 2008 r. ATLAS prowadzi kompleksowy program współpracy z profesjonalistami rynku budowlanego. Dla tej grupy dedykowany jest program lojalnościowy oraz szeroka działalność szkoleniowa i program certyfikacji. Wspólnie z Fachowcami tworzony jest także magazyn „ATLAS fachowca” i Portal AtlasFachowca.pl, które integrują wykonawców wokół najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.

W 2012 r. firma dołączyła do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, będącej odpowiedzią na potrzebę zmiany w świadomości przedsiębiorców i ich pracowników, dotyczącej percepcji CSR. W 2013 r. Grupa ATLAS,  jako pierwsza na krajowym rynku, przygotowała raport polskiego producenta z branży wytwarzania materiałów chemii budowlanej, poświęcony społecznej odpowiedzialności biznesu.

Za swoją działalność społeczną, aktywność marketingową, a przede wszystkim ogromny wkład w polską gospodarkę, firma ATLAS była wielokrotnie wyróżniana prestiżowymi nagrodami. Na szczególną uwagę zasługują godła i certyfikaty Quality International, przyznawane nie tylko za produkty, ale też sposób zarządzania biznesem oraz budowanie wizerunku marki. Ponadto od 2005 r. firma rokrocznie otrzymuje tytuły Budowlana Marka Roku i Superbrand, w  tym roku świętując 10-lecie tego sukcesu.

 

Biuro prasowe Grupy ATLAS

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
53%
47%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.