Sopot – nadbałtyckie Cannes

6 lutego 2014 roku w Hotelu Bristol w Warszawie Prezydent Jacek Karnowski spotkał się z przedstawicielami branży eventowej. Podczas spotkania zarówno przedstawiciele Sopotu, jak i firmy, które miały już okazję organizować wydarzenia na terenie tego malowniczego nadbałtyckiego kurortu jednogłośnie przyznali, że to miejsce wyjątkowe pod każdym względem.

 

Każdy event manager zapytany o przepis na udane wydarzenie przyzna, że  właściwy dobór miejsca to przynajmniej połowa sukcesu. Organizatorom zależy, aby choć na kilka godzin wytrącić gości z codziennej rutyny i zawłaszczyć ich uwagę. Są miejsca posiadające magiczną moc, która pozwala zapomnieć o  sprawach dnia codziennego i Sopot na pewno jest jednym z nich.

 

Wyjątkowa atmosfera, piękne krajobrazy i pokaźna baza noclegowa na najwyższym poziomie – to tylko niektóre z atutów wymienianych jednym ciągiem przez uczestników konferencji. „Europejskie Forum Nowych Idei to prestiżowy i bardzo merytoryczny event, ale jego uczestnicy lubią też poznawać się nawzajem. Dlatego skupienie tysiąca osób w jednym miejscu było dla nas koniecznym warunkiem wyboru lokalizacji” – powiedział Zbigniew Gajewski, Dyrektor EFNI. „Sopot okazał się jedynym miejscem w Polsce posiadającym tak liczną bazę noclegową w hotelach 4 i 5-gwiazdkowych położonych obok siebie i estetykę, w której bez kompleksów moglibyśmy się spotkać z liderami europejskiej polityki i biznesu” – przyznał.

 

Wspaniały Grand, luksusowy Sheraton, nawiązujący do tradycji uzdrowiskowych kurortu Haffner czy nowoczesna Mera to najbardziej rozpoznawalne hotele w mieście. Obok nich ponad 250 lokali zachęca gości do zabawy i cieszenia się życiem przez 24 godziny na dobę. Prezydent Karnowski przyznaje, że również organizatorzy Halowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce docenili sopocką bazę noclegową i już w marcu Sopot będzie miejscem zmagań najlepszych sportowców ze 160 krajów. Zawody odbędą się w Ergo Arenie, która jest sportową wizytówkę miasta.

 

Dawid Wilda, Prezes Stowarzyszenia Turystycznego Sopot, przyznaje, że miasto stawia na sport i kulturę. Z roku na rok Sopot przyciąga coraz więcej wydarzeń o charakterze międzynarodowym. Jest to efekt strategii promocyjnej miasta i wynikających z tego inwestycji na terenie kurortu. Artur Manista, Wiceprezes Zarządu firmy Prime Group organizującej od 10 lat prestiżowe Regaty Pucharu Świata Sopot Match Race, podkreślał osobiste zaangażowanie Prezydenta Karnowskiego w budowę nowoczesnej mariny przy sopockim molo. Dzięki temu te wspaniałe zawody żeglarskie zyskały międzynarodowy rozgłos i zajęły ważne miejsce w kalendarzu światowych imprez.

 

Sopot to nie tylko sport profesjonalny, ale również bogata oferta rekreacyjna. Kilometry ścieżek biegowych i rowerowych zapewne nikogo nie zaskakują, ale to z czego niewiele osób zdaje sobie sprawę, to możliwość uprawiania sportów zimowych z widokiem na morze na Łysej Górze.

 

To, za co dotychczasowi organizatorzy wydarzeń cenią Sopot, to również otwartość i zaangażowanie w procesie produkcji eventów. „Jesteśmy po to, żeby pomagać. Osoby zarządzające najważniejszymi obiektami w Sopocie oraz władze miasta bardzo dobrze się znają. Razem potrafimy znaleźć rozwiązanie w każdej sytuacji” – zapewniał Marcin Kulwas, dyrektor zarządzający Kąpieliska Morskiego Sopot - Operatora sopockiego Molo. Podczas organizacji pierwszej edycji EFNI wyzwaniem okazał się brak sali konferencyjno-bankietowej, która mogła pomieścić 1000 osób. Miasto szybko zgodziło się na rozstawienie olbrzymiej hali namiotowej na plaży, co nie tylko rozwiązało problem, ale również wpłynęło na atrakacyjność wydarzenia i jego odbiór przez gości urzeczonych klimatem sesji i galowych kolacji nad samym morzem. W tej chwili takie rozwiązanie eventowe stosuje wiele firm i imprezy nad brzegiem Bałtyku wydają się kartą przetargową Sopotu.

 

Prezydent Karnowski podczas konferencji zachwalał również walory Opery Leśnej. Obiekt po gruntownym remoncie 2 lata temu, nie tylko zachwyca architekturą, ale również oferuje możliwość organizacji uroczystych wydarzeń typu gala, ze względu na możliwość demontażu części miejsc na widowni. 

 

Sopot bezsprzecznie wyrasta na jedną z najważniejszych lokalizacji eventowych w Polsce, ale co również warte odnotowania, to fakt, że miasto staje się coraz bardziej rozpoznawalne na arenie międzynarodowej. Można zaryzykować stwierdzeniem, że przy takiej dynamice rozwoju, jak w ostatnich latach, Sopot wkrótce stanie się drugim Cannes.

 

Na zdjęciach:

1. Panel dyskusyjny „Dlaczego warto spotkać się w Sopocie?”. Od lewej: Dawid Wilda, prezes, Stowarzyszenie Turystyczne Sopot; Zbigniew Gajewski, dyrektor, EFNI; ; Jacek Karnowski, Prezydent Sopotu; Mariusz Pszczółkowski, PR manager, BART; Marcin Kulwas, dyrektor zarządzający, Kąpielisko Morskie Sopot - Opertor sopockiego Molo

2. Od lewej: Richard Stephens, Publisher & Editor in Chief, Poland Today; Jacek Karnowski, Prezydent Sopotu; Igor Sokołowski, moderator

3. Uczestnicy spotkania

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.