Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy - relacja z konferencji

"Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy" - relacja z konferencji


Doroczna jesienna ogólnopolska konferencja turystyczna organizowana jest w Świdnicy na Dolnym Śląsku w oparciu o wnioski Kongresu Turystyki Polskiej, który się tam odbył dwa lata temu. Doroczne spotkanie przedstawicieli branży turystycznej i paraturystycznej, samorządu terytorialnego, świata nauki w tym roku odbyło się pod hasłem „Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty w czasach experience economy”.

 

W tym roku organizatorzy zaproponowali uczestnikom dziewięć sesji: plenarnych, tematycznych, warsztatowych oraz panele dyskusyjne. W ich trakcie można było dowiedzieć się m.in. jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, jak turyści doświadczają świata, jak połączyć rozproszonych w turystyce i jaką rolę ogrywają w tym ekomuzea, spojrzeć na produkty sieciowe jako źródło nadzwyczajnych wrażeń turystycznych, poznać modele tworzenia sieciowych produktów turystycznych, organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju sieciowych produktów turystycznych na przykładzie szlaków kulturowych i tematycznych pakietów lokalnych, porozmawiać o warunkach powodzenia inicjatyw sieciowych w turystyce, sposobach kształtowania nadzwyczajnych doświadczeń gości w oparciu o sieć relacji regionalnych.

 

01_1000

Beata Moskal Słaniewska, Prezydent Świdnicy. Uroczsta inauguracja konferencji

 

Nie zabrakło również tematów poświęconych nowej ustawie o usługach turystycznych oraz praktycznego zastosowania RODO w turystyce. Tegoroczna tematyka została tak dobrana, że w każdej z prelekcji oraz warsztatach wątki dla siebie znaleźć mogli zarówno urzędnicy i samorządowcy zajmujący się rozwojem turystyki w swoich gminach i regionach, przedsiębiorcy i pracownicy sektora turystycznego, przedstawiciele organizacji pozarządowych, jak i reprezentanci nauki - w zależności od roli, jaką spełniają w turystyce.

 

Na liście osób, które wygłosiły prelekcje i poprowadziły warsztaty merytoryczne dla uczestników  znaleźli się cenieni przez  branżę eksperci łączący naukę z praktyką – m.in. prof. Magdalena Kachniewska, Violetta Hamerska, prof. Armin Mikos von Rohrsheidt, dr Iwona Batyk, dr Elżbieta Wąsowicz–Zaborek, Adam Karpiński, dr Jerzy Raciborski i Adam Stanach.

 

- Wartością dodaną tegorocznej konferencji były sesje warsztatowe skierowane do tych, którzy chcieliby rozwinąć swój turystyczny biznes lub poważnie myślą o rozwoju turystycznym regionu. Brali w nich udział przedstawiciele różnych grup interesariuszy, po to by wspólnie wypracować jak najlepsze rozwiązania. W trakcie workshopów wspólnie z ekspertami było można przepracować wiele problemów, a także  zdobyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę w zakresie rozwoju turystyki w regionie, rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego. Warsztaty adresowane były dla m.in. urzędników i samorządowców zajmujących się turystyką, zarządców obiektów i atrakcji turystycznych, przedsiębiorców – pracownikom biur podróży, restauracji, hoteli, producentów lokalnej żywności i pamiątek - mówi Sylwia Osojca-Kozłowska, koordynator wydarzenia z ramienia Gminy Miasto Świdnica.


Konferencji towarzyszył jarmark, który rozlokował się na Rynku Starego Miasta, na którym prezentowali się producenci spożywczych produktów regionalnych, rękodzieła oraz firmy i instytucje z różnego typu usługami, produktami i atrakcjami turystycznymi.

 

02_1000

 

Podczas konferencji zostały ogłoszone wyniki plebiscytu redakcji Forum Biznesu: Przyjazna Gmina 2018 oraz Turystyczny Produkt Roku 2018 i Turystyczna Usługa Roku 2018. Podczas wieczoru networkingowego dla uczestników zagrał zespół PapaD.

 

X edycja Programu „Przyjazna Gmina”

 

Przyjazna Gmina to ogólnopolski program, który redakcja Forum Biznesu po raz dziesiąty skierowała do polskich Miast i Gmin. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych samorządów w Polsce, promocja i wspieranie sprawdzonych rozwiązań oraz nowych projektów w zakresie gospodarczym, społecznym, ekologicznym, turystyczno-przyrodniczym i historyczno-kulturowym.  Poprzez ten program chcemy szeroko prezentować sukcesy polskich Miast i Gmin, wiele uwagi poświęcamy roli samorządów w kontekście euroregionalnego funkcjonowania, nowoczesnych rozwiązań, jakie Gminy wprowadziły, by podnieść poziom życia mieszkańców i atrakcyjność inwestycyjną, gwarantującą wzrost gospodarczy. Promowanie polskich Miast i Gmin jest elementem niezbędnym w tworzeniu ich silnej pozycji konkurencyjnej, zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i międzynarodowym. Program „Przyjazna Gmina” nakreśla pełniejszy obraz przemian, jakie zachodzą w Gminach oraz pozwala na pozyskanie nowych obszarów współpracy.

 

Nagrody Programu Przyjazna Gmina 2018 odebrały gminy:

 

Miasto Jelenia Góra, woj. dolnośląskie

Jelenia Góra to miasto o 900-letniej historii, licznych zabytkach i atrakcjach turystycznych, ale też wiele miejsc niezwykłych, które tworzą klimat miasta. Obronne kościółki, stare chaty sudeckie, średniowieczne warownie i otoczone romantycznymi parkami pałace.

 

Miasto Świdnica, woj. dolnośląskie

W tym roku nagroda Przyjazna Gmina trafia do Urzędu Miasta Świdnicy za szereg inwestycji i prac, realizowanych na przestrzeni minionych 4 lat, dzięki którym miasto staje się piękniejsze i przyjaźniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i odwiedzających je turystów. Rewitalizacja Starówki z renowacją kamienic i elemetnów małej architektury, skuteczne wdrażanie ustawy krajobrazowej, dzieki której miasto staje coraz bardziej estetyczne, szereg dziłań z zakresu turystki, sportu i rekreacji, wzbogacającej ofertę Świdniy w zakresie zafospodarowania czasu wolnego – budowa ścieżek rowerowych, zmodernizowana hala sportowa, stadion miejski, czy rewitalizacja Parku Centralnego i Parku Sikorskiego oraz inwestycje w nowoczesny i ekologiczny tabor komunikacji miejskiej. To także szereg akcji rekreacyjno-edukacyjnych, jak np. Świdnica na rowery (w tym roku 1500 uczestników), edukacja regionalnej o księciu Bolku, czy przystąpienie do programów Smart city oraz odsmogowywania miasta.

 

Miasto i Gmina Międzychód, woj. wielkoposkie

Międzychód położony jest bardzo malowniczo, wśród czystych jezior i kompleksów leśnych. Turystów czaruje ciekawy i piękny układ urbanistyczny miasta, położonego na przesmyku miedzy jeziorem, a rzeką. Międzychód jest ważnym ośrodkiem gospodarczym w swoim regionie. Ale prawdziwym bogactwem Ziemi Międzychodzkiej jest nieskażone środowisko naturalne i malownicze, krajobrazy.

 

Gmina Starogard Gdański, woj. pomorskie

Nagroda za współudział w stworzeniu tamtejszego jednego z najciekawszych produktu turystycznego Kociewia – Samorządowej Instytucji Kultury Grodzisko Owidz. Pomysł zrekonstruowania XI-wiecznego grodu był inicjatywą Stowarzyszenia FIBULA ze Starogardu Gdańskiego. Stowarzyszenie poszukiwało partnera, który mógłby wziąć na siebie ciężar realizacji inwestycji i znalezienia źródeł finansowania. Wyzwanie to podjęła gmina wiejska Starogard Gdański. Udało się pozyskać środki i inicjatywa działa od 2012 r. Od tego czasu na tym terenie realizowane są inwestycje w ramach kolejnych projektów i programów.

 

06_1000

  

Turystyczny Produkt / Turystyczna Usługa Roku

 

Z kolei idea nagrodzenia najlepszych produktów i usług dedykowanych uczestnikom i organizatorom turystyki w Polsce, powstała cztery lata temu własnie tu, kiedy dołączylismy do grona partnerów Kongresu Turystyki Polskiej, którego głównym organizatorem i gospodarzem jest Miasto Świdnica.

 

Celem programu jest promocja usług i produktów z branży turystycznej, które reprezentują najwyższe standardy oraz gwarantują klientom otrzymanie produktu lub usługi na najwyższym poziomie. Również i w tym kontekście, jako redakcja na łamach naszych mediów dużo miejsca poświęcamy m.in. promocji podmiotów sektora turystycznego w podejmowanych przez Państwa działaniach w odniesieniu do oferowanych produktów i świadczonych usług.

 

 

07_1000

 

Laureaci nagród Turystyczny Produkt / Turystyczna Usługa Roku 2018

 

Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
Produkt turystyczny: Sztolnia Królowa Luiza

 

Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
Produkt turystyczny: Rezerwat Archeologiczny
 
Giżyckie Centrum Kultury w Giżycku
Produkt turystyczny: Twierdza Boyen

 

Twierdza Kłodzko w zarządzie Zakładu Administracji Mieszkaniami Gminnymi Gminy Miejskiej Kłodzko Sp. z o.o.
Produkt turystyczny: Twierdza Kłodzko wielokubaturowy i wielopoziomowy obiekt militarny

 

Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Produkt turystyczny: Ekspozycja światowej techniki lotniczej

 

Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko w Chorzowie
Produkt turystyczny: Legendia – Największy Tematyczny Park Rozrywki w Polsce

 

Sasanka Hotel SPA Resort w Szklarskiej Porębie
Produkt turystyczny: Sasanka Hotel

 

Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury (Laksiury) Hotel & SPA,
Gola Dzierżoniowska, woj. dolnośląskie
Nagroda za usługi Wellness & SPA by L’Occitane (Loksiten) Uroczysko

 

Tarnowskie Termy sp. z o.o. Tarnowo Podgórne, woj. wielkopolskie
Usługi ośrodka sportowo-rekreacyjnego Tarnowskie Termy w Tarnowie Podgórnym

 

Samorządowa Instytucja Kultury Grodzisko Owidz, Gmina Starogard Gdański
Usługi zagospodarowania czasu wolnego w zakresie turystyki i edukacji historycznej, zarówno dla odbiorcy indywidualnego, grup zorganizowanych, jak i klienta biznesowego w Grodzisku Owidz

Świdnickie Bractwo Rycerskie w Świdnicy
Nagroda za propagowanie  historii Świdnicy

 

09_1000

 

*** 

Organizatorami konferencji „Jak złapać turystę w sieć? – Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy" były Gmina Miasto Świdnica, Fundacja Symbioza, Dolnośląska Izba Turystyki, Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, partnerami: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Forum Biznesu, Gazeta Prawna, Rynek Turystyczny, Wiadomości Turystyczne, WaszaTurystyka.pl oraz hotele: Buczyński Medical & Spa ze Świeradowa - Zdroju, Krasicki Resort & SPA ze Świeradowa - Zdroju, SASANKA ze Szklarskiej Poręby, Corum z Karpacza, Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel z Goli Świdnickiej, Dwór Elizy z Długopola – Zdroju.

   

Wywiad z Beatą Moskal-Słaniewską, Prezydent Świdnicy>>>

 

konferencja_banner_601

 

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
56%
44%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.