Kartka, ołówek i żelazna dyscyplina, czyli domowe finanse okiem kobiety

Stereotypowe przekonanie, że kobiety potrafią wydać ostatnie pieniądze na kolejną torebkę czy buty, nie znajdują odzwierciedlenia w badaniach. Raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy pokazuje, że choć większość Polaków ma problem z planowaniem i kontrolowaniem swoich wydatków, problem ten w dużo większym stopniu dotyczy mężczyzn.

 

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy od 8 lat przygląda się wiedzy i postawom Polek i Polaków wobec finansów. Jak pokazuje tegoroczna edycja badania „Postawy Polaków wobec finansów”, o pieniądzach rozmawia się w dwóch trzecich gospodarstw domowych. Cieszy fakt, że systematycznie powiększa się liczba osób oszczędzających - od 2008 r. wzrosła ona z 41 proc. do 59 procent. Inaczej jednak do finansowej sfery życia podchodzą kobiety, a inaczej mężczyźni.


Płci pięknej z całą pewnością lepiej wychodzi planowanie domowego budżetu w tradycyjnym ujęciu „od pierwszego do pierwszego”. Częściej niż mężczyźni planują one wydatki w perspektywie miesiąca – udaje się to 37 proc. kobiet i jedynie 30 proc. mężczyzn. Kobiety dużo lepiej radzą sobie też z codziennym, bieżącym nadzorowaniem finansów – 36 proc. kobiet przyznaje, że kontroluje wszystkie, nawet najdrobniejsze wydatki. Podobną skrupulatność wykazuje tylko 22 proc. panów. Nietrudno się więc domyślić, że wśród osób, które w ogóle nie panują nad swoimi wydatkami, większą grupę stanowią mężczyźni – do takiej postawy przyznaje się co piąty mężczyzna i tylko 13 proc. kobiet.


W kontekście oszczędzania zarówno panie jak i panowie uważają, że warto oszczędzać:
to odpowiednio 69 proc. i 64 proc. Różne są natomiast źródła, z których czerpią wiedzę na temat rynku finansowego, lokowania i inwestowania swoich środków. Mężczyźni w większym stopniu ufają reklamom (22 proc. mężczyzn w stosunku do 18 proc. kobiet) i własnej intuicji (12 proc. mężczyzn w stosunku do 8 proc. kobiet). Kobiety zdają się natomiast na wiedzę i opinie znajomych i rodziny – odpowiedź taką wskazuje 34 proc. kobiet i tylko 22 proc. mężczyzn.


Przed nami kolejne rodzinne święta i związane z nimi wydatki. W trosce o stan domowego budżetu po świętach radzimy więc panom, aby przed wyruszeniem do centrum handlowego nie zapomnieli o ustaleniu z żoną listy potrzebnych sprawunków.


O Badaniu:

Badanie „Postawy Polaków wobec finansów” zrealizowane przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy przeprowadzane są na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku powyżej 15 lat. Wykorzystywana jest do tego technika CAPI (Computer Assisted Personal Interview).


Dodatkowych informacji udzielają:

Dorota Szostek - Rustecka, Dyrektor Biura Prasowego Citi Handlowy, tel. (+48 22) 690 10 49,
e-mail: dorota.szostekrustecka@citi.com

Krzysztof Kaczmar, Prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, tel. 501 128 882, e-mail: krzysztof.kaczmar@kronenberg.org.pl

Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse

organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.

Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje  6,8 tys. klientów korporacyjnych i ok. 709 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 46 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citi, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach na całym świecie.

Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citihandlowy.pl

 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
49%
51%
Komentarze (1)
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
TakeCare
2017-03-02(10:20:29)
Czy Twoje odszkodowanie jest zbyt niskie? Czy nie masz ochoty sądzić się z ubezpieczycielem?? Możemy odkupić od Ciebie zaniżoną cześć odszkodowania i dopłacić Ci dodatkową gotówkę. Oferujemy najlepsze ceny odkupowanych odszkodowań. Wycena odszkodowania jest zupełnie darmowa i niezobowiązująca. Działamy na terenie całej Polski. więcej na stronie www.take-care.com.pl

Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.