Kompleksowe dostarczanie rozwiązań IT: konsulting SAP i outsourcing IT z itelligence

Rozmowa z Wojciechem Darłowskim, Członkiem Zarządu itelligence Sp. z o.o., Head of Global Managed Services Center Poland, Head of GMS Data Center Services Poland
 

Już po raz piąty zostali Państwo Laureatem programu Najwyższa Jakość Quality International w kategorii Usługi. Co oznacza dla Państwa to wyróżnienie?

 
Jednym z najważniejszych argumentów przy pozyskiwaniu klientów, niezależnie od branży, jest zapewnienie jakości oferowanych usług. Im bardziej wyspecjalizowane usługi, tym częściej klienci oczekują, że ich dostawca będzie posiadał stosowne certyfikaty lub poświadczenia gwarantujące, że są one zgodne np. z międzynarodowymi standardami lub branżowymi „best practices”. Cała działalność itelligence jest objęta certyfikacją ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji (ISO/IEC 27001), zarządzania usługami IT (ISO/IEC 20000) i zarządzania ciągłością działania (ISO 22301), a wewnętrzne procedury są stale udoskonalane. Godło Najwyższa Jakość Quality International w kategorii Usługi przyznane przez patronów gwarantujących obiektywną ocenę i bezstronność to wyróżnienie dla nas i dodatkowy przekaz dla rynku, że można nam zaufać.


W tegorocznej edycji Programu pod ocenę Kapituły zgłosili Państwo pełny zakres usług związanych z użytkowaniem systemów i rozwiązań SAP - począwszy od analizy przedwdrożeniowej, przez wdrożenie rozwiązania, po hosting w data center itelligence oraz wsparcie techniczne oraz aplikacyjne. Jakie atuty wyróżniają spółkę spośród innych firm świadczących tego typu usługi?


Naszym atutem jest to, że należymy do międzynarodowej grupy, która od ponad 25 lat ściśle współpracuje z SAP i dostarcza usługi dla tego środowiska na całym świecie. Dzięki synergii wiedzy i doświadczeniu ponad 6 tys. specjalistów możemy odpowiedzieć na najbardziej specyficzne potrzeby naszych klientów. Firma itelligence jest również częścią NTT DATA, jednego z globalnych liderów usług IT, który dysponuje ponad 9 tys. konsultantów SAP. Na polskim rynku wyróżnia nas kompleksowość oferty – klientom, których biznes jest wspierany przez rozwiązania SAP oferujemy pełen zakres usług – od doradztwa w zakresie doboru aplikacji, przez ich wdrożenie po utrzymanie i rozwój. Ale nasz zespół to nie tylko eksperci od rozwiązań SAP. W naszym data center oferujemy usługi outsourcingu IT również klientom, którzy korzystają z aplikacji innych producentów, takich jak Microsoft czy Oracle. Patrzymy w przyszłość kładąc nacisk na rozwój naszego portfolio usług o najnowsze technologie, takie jak integracja z rozwiązaniami liderów "usług chmurowych", projektowanie rozwiązań i implementację środowisk klienckich w oparciu o chmury publiczne, prywatne czy hybrydowe.

IT jest jednym z zasadniczych czynników wpływających na realizację strategii przedsiębiorstwa. Co gwarantuje outsourcing IT?

 
Oddanie części obszaru IT zewnętrznemu partnerowi pozwala skupić się na podstawowej działalności. Uwalnia nas od potrzeby inwestowania w wąsko specjalizowanych pracowników IT, których wiedzy i umiejętności raczej do końca nie wykorzystamy. Dział IT jest budowany wtedy na innej zasadzie, skupia się na części procesowej, na wsparciu biznesu w oparciu o IT, a niekoniecznie na konfigurowaniu systemów czy diagnostyce macierzy dyskowych.


Trudno jest nadążać za bardzo szybko rozwijającą się technologią. Środowiska informatyczne są coraz bardziej rozbudowane i skomplikowane. Nauka i szkolenia są czasochłonne i kosztowne, a innowacje najpierw trafiają do firm specjalizujących się w outsourcingu IT i tam związana z nimi wiedza jest adoptowana najszybciej.

 
Powierzenie zewnętrznej firmie tego, co często najcenniejsze w przedsiębiorstwie, czyli kluczowych dla biznesu aplikacji i danych to poważna decyzja. Przedsiębiorcy oczekują, że będą one dostępne i bezpieczne, a działalności ich firmy nie zakłóci żaden niespodziewany incydent. Mówimy tu o aplikacjach kluczowych dla działalności przedsiębiorstwa, gdzie nawet najmniejsza przerwa w dostępności systemów może być niezwykle kosztowna. Firmy outsourcingowe oferują zatem szereg rozwiązań i procedur. Dla itelligence kluczowe jest zapewnienie trzech podstawowych parametrów, które gwarantujemy umowami SLA. Dostępność - systemy muszą być dostępne dla naszych klientów. Przy niektórych zastosowaniach nawet godzina przestoju to już potężne straty. Wydajność – system musi przetwarzać dane tak, aby nie spowalniać procesów biznesowych klienta. Braki w wydajności wpływają na działalność przedsiębiorstwa pomimo, że system jest dostępny. Bezpieczeństwo – zarówno dane jak i system muszą być bezpieczne. Odpowiednio kontrolowany dostęp do danych, logika wykonywania i przechowywania kopii zapasowych, zapasowe centra przetwarzania z odpowiednimi zarezerwowanymi zasobami gwarantują, że niezależnie od rodzaju zagrożenia czy to z zewnątrz jak wirusy, pożary, awarie prądu czy to z wewnątrz, jak błędy w oprogramowaniu sprzętowym czy aplikacjach. Nasze dane pozostaną nienaruszone i system będzie działał. Często outsourcing IT kojarzy się z drogą usługą dla dużych firm, a może być rozwiązaniem efektywnym kosztowo również dla mniejszych przedsiębiorstw, dzięki elastycznemu dopasowaniu usług do potrzeb klienta i modelu jego działalności.


Oferują Państwo kompleksowe usługi IT oraz doradztwo. Duży nacisk kładą Państwo na budowanie dobrych relacji z klientem, opartych na zaufaniu i zrozumieniu specyfiki jego działalności. Jakie zatem narzędzia z tego obszaru oferuje itelligence?

 
Rozwiązania, które oferujemy klientom mają na celu optymalizację oraz rozwój ich działalności. Często obejmują całość lub dużą część procesów istniejących w firmie. Aby rozwiązanie było idealnie dobrane i wdrożone musimy bardzo dobrze poznać działalność klienta i zrozumieć jego biznes, a do tego niezbędne są wzajemne zaufanie i otwarta komunikacja. Budujemy relację już podczas procesu sprzedażowego – klient na tym etapie poznaje konsulatów, z którymi będzie pracował, czasem przez wiele kolejnych miesięcy. W poszczególnych projektach biorą udział specjaliści znający specyfikę działalności klienta. Dzięki globalnym zasobom wiedzy możemy korzystać z bardzo bogatego doświadczenia projektowego w niemalże wszystkich branżach. Ponadto na każdym projektem czuwa jego kierownik, a każdy klient ma dedykowanego opiekuna, z którym może na bieżąco omawiać swoje potrzeby. Co roku przeprowadzamy również badanie satysfakcji klienta. Jego wynik jest dla nas cennym źródłem wiedzy, czego oczekują od nas klienci, w czym jesteśmy dobrzy, a gdzie są jeszcze obszary, które możemy poprawić.

SAP ma wiele innowacyjnych rozwiązań do zaoferowania, które zmieniają sposób, w jaki patrzymy na tradycyjne modele biznesowe. W jaki sposób w tym zakresie wspierają Państwo swoich klientów?

SAP nie jest już postrzegany tylko jako dostawca systemów ERP. Ma w swoim portfolio produktowym wiele innowacyjnych rozwiązań dla firm, które chcą przejść cyfrową transformację i stać się bardziej konkurencyjnymi. Naszym zadaniem jest wspierać ich w tych zmianach, najpierw pełniąc rolę zaufanego doradcy w zakresie wyboru najlepszych rozwiązań dla danego biznesu, następnie wraz z klientem przeprowadzając proces wdrożenia a po jego zakończeniu oferując pełne wsparcie w utrzymaniu i rozwoju wdrożonych aplikacji. Chcemy, aby z naszą pomocą przedsiębiorcy rozwijali firmy, zdobywali nowe rynki oraz odbiorców swoich produktów i usług. Nie ma wątpliwości, że w dzisiejszej gospodarce ten, kto nie wykorzystuje najnowszych technologii nie ma szans utrzymać przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorcy doskonale to rozumieją, potrzebują jednak rzetelnego technologicznego partnera, który będzie im towarzyszył w procesie cyfrowej transformacji. I tu wkraczamy my, zachęcając klientów do zaufania nowym technologiom. Mamy w tym obszarze bogate doświadczenie, jesteśmy ponadto bliskim partnerem firmy SAP, lidera wśród dostawców rozwiązań wspierających biznes.


Jak w obecnej erze cyfrowej można być konkurencyjnym na rynku?

 
Trzeba dotrzymywać kroku zmianom, jakie dokonują się w otaczającym na świecie dobrze zarządzając dostępnymi danymi i informacjami. To jest możliwe dzięki technologiom, które już na dobre zaadoptowały zachodnie przedsiębiorstwa, a do których przekonujemy klientów w Polsce. Mam na myśli przede wszystkim rozwiązania, które pomagają zbierać i analizować dane w czasie rzeczywistym takie jak np. platforma SAP HANA. Dzięki nowemu podejściu do przetwarzania dużych ilości danych, szybkości, możemy na bieżąco dokonywać analiz, które kiedyś ze względu na czasochłonność raportowania były niemożliwe. Na tej podstawie można podejmować szybkie i trafne decyzje oraz wyprzedzić konkurentów. Firmy działające w Internecie mogą wybrać rozwiązanie z pakietu SAP Hybris, który umożliwia np. dostarczanie klientom w czasie rzeczywistym spersonalizowanych ofert przez stronę WWW. Gama produktów SAP pozwalających na sprawniejsze prowadzenie biznesu jest naprawdę szeroka i dostępna już nie tylko dla największych firm.

 

                                                                                                             Rozmawiała Joanna Jakoweńko

image001_200

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
53%
47%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.