Lider hurtowego handlu materiałami budowlanymi i placówek z sektora „dom i ogród”


Grupa PSB Handel S.A.


Grupa PSB Handel S.A., z siedzibą w Wełeczu koło Buska-Zdroju (województwo świętokrzyskie), działa na rynku od ponad 20 lat. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów typu „dom i ogród” w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 397 małych i średnich rodzinnych firmy z terenu całego kraju, które prowadzą handel w 303 składach budowlanych, w 285 marketach PSB Mrówka oraz 62 centrach handlowych PSB Profi.


Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., na koniec 2018 r., osiągną pułap ok. 6,8 mld zł (i będą wyższe o ponad 11% w stosunku do 2017 r.). Przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w 2018 r. wyniosą ok. 2,7 mld zł i były wyższe o 13% niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 18%. W 2018 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 46% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 64%, a placówek PSB Profi 20%.

 

mrowka_profi_zakliczyn_hb-15_1600

 

 

Podmioty zrzeszone w Grupie oraz ich oferta


Obecnie Grupa zrzesza 397 firm z całej Polski. W jej ofercie znajduje się cały wachlarz produktów potrzebnych do budowy i remontu domu lub mieszkania. Zawiera on 360 tys. pozycji asortymentowych, które pochodzą od 715 dostawców – producentów materiałów w Polsce. W ofercie składów i placówek Profi znajdują się materiały do budowy i remontu, a w sklepach Mrówka dostępne są materiały wykończeniowe, dekoracyjne, oświetleniowe, hobbistyczne elektronarzędzia oraz produkty do ogrodu. Placówki PSB oferują także doradztwo i pomoc przy wyborze materiałów – rzetelną i fachową obsługę. Dlatego też co roku ok. 1,5 tys. pracowników sieci uczestniczy w szkoleniach poszerzających wiedzę o produktach i technologiach dostawców Grupy, jak i w szkoleniach z procedur i standardów obsługi klienta.



Jakość i rzetelność – marka rekomendowana przez klientów


W Grupie PSB fundamentem działalności jest jakość materiałów, usług około sprzedażowych oraz rzetelność wobec interesariuszy. Kluczowymi dostawcami Grupy są krajowi liderzy w swoich kategoriach asortymentowych. Grupa podnosi standardy obsługi klienta i rozszerza gamę produktów poprzez rozbudowę sieci detalicznej PSB Mrówka. Tradycyjne hurtownie są przekształcane w nowoczesne centra budowlane pod nazwą PSB Profi. Od wielu lat Grupa prowadzi także intensywne programy szkoleniowe, podnoszące kwalifikacje pracowników sieci oraz kilku tysięcy wykonawców budowlanych, stale zaopatrujących się w jej placówkach. Firmy rodzinne w zorganizowanej grupie są bardziej mrwka_kwidzyn_4032elastyczne – indywidualnie dostosowują się do zmieniających się potrzeb Klientów na rynkach lokalnych, a właściciele tych placówek są bardziej decyzyjni niż kierownicy w sieciach scentralizowanych. Dowodem na długoterminową opłacalność inwestycji w jakość jest obecność Grupy PSB w pierwszym w Polsce rankingu 100 najlepszych polskich marek rekomendowanych przez Klientów. Odpowiedzi udzielone przez 5 tysięcy rodzimych Konsumentów uplasowały firmę na 35. miejscu w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród”. Ponadto marka PSB Mrówka znalazła się po raz trzeci w gronie Laureatów „Dobra Marka 2019” w kategorii „Markety budowlane” , w X edycji ogólnopolskiego, ponadbranżowego programu Jakość, Zaufanie, Renoma. Dodatkowo PSB Mrówka jako trzykrotny laureat programu otrzymała tytuł specjalny „Super Marka 2019”. W roku 2019 została również doceniona sieć składów PSB, która również otrzymała godło „Dobra Marka 2019”.

 

Logistyka


Centrala Grupy PSB w celu grupa_psb_centrala_sierpina_2016_g0061791_1280zapewnienia sprawnej logistyki dostaw materiałów do sklepów Mrówka dysponuje dwoma Centrami Logistycznymi. Jedno zlokalizowane jest w centrali w Wełeczu (na południu Polski) o powierzchni 10 tys. mkw., zawiera 15 tys. miejsc paletowych i daje możliwość jednoczesnego załadunki 7 samochodów ciężarowych. Drugie nowo otwarte w 2017 r. Centrum Logistyczne w Wąbrzeźnie (na północy) dysponuje powierzchnią 18,6 tys. mkw. oraz utwardzonym placem o powierzchni ponad 18 tys. mkw. Jednocześnie może załadować 5 samochodów ciężarowych.


 

Plany na przyszłość


W Polsce istnieje ponad 400 powiatów, a sieć Mrówek liczy obecnie 285 marketów. To wyraźnie pokazuje potencjał do zagospodarowania. Tym bardziej, że obecność sklepów budowlanych, zlokalizowanych w małych miastach (powiatowych i gminnych), jest bardzo pożądana przez lokalne społeczności. Mrówki są konceptem skupiającym w jednym miejscu niezbędne materiały do bieżącego utrzymania domu i ogrodu. Będziemy więc rozwijać sieć handlową – w 2019 roku planujemy otwarcie ok. 30 Mrówek, przyjęcie kilku kolejnych hurtowni budowlanych oraz przekształcenie ok. 7 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa Profi. Grupa PSB rozwija także sprzedaż przez Internet. W tym celu powstaje wspólna baza produktów, obejmująca obecnie ponad 64 tys. pozycji katalogowych, pochodzących od ponad 380 dostawców Grupy. Firma planuje też budowę kolejnego centrum logistycznego w Pińczowie – głównie pod kątem obsługi rynku e-commerce.

 

 

 

 

 


Grupa PSB Handel S.A.

Grupa PSB Handel S.A., z siedzibą w Wełeczu koło Buska-Zdroju (województwo świętokrzyskie), działa na rynku od ponad 20 lat. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów typu „dom i ogród” w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 397 małych i średnich rodzinnych firmy z terenu całego kraju, które prowadzą handel w 303 składach budowlanych, w 285 marketach PSB Mrówka oraz 62 centrach handlowych PSB Profi.

 

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., na koniec 2018 r., osiągną pułap ok. 6,8 mld zł (i będą wyższe o ponad 11% w stosunku do 2017 r.). Przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w 2018 r. wyniosą ok. 2,7 mld zł i były wyższe o 13% niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 18%. W 2018 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 46% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 64%, a placówek PSB Profi 20%.

 

Podmioty zrzeszone w Grupie oraz ich oferta

Obecnie Grupa zrzesza 397 firm z całej Polski. W jej ofercie znajduje się cały wachlarz produktów potrzebnych do budowy i remontu domu lub mieszkania. Zawiera on 360 tys. pozycji asortymentowych, które pochodzą od 715 dostawców – producentów materiałów w Polsce. W ofercie składów i placówek Profi znajdują się materiały do budowy i remontu, a w sklepach Mrówka dostępne są materiały wykończeniowe, dekoracyjne, oświetleniowe, hobbistyczne elektronarzędzia oraz produkty do ogrodu. Placówki PSB oferują także doradztwo i pomoc przy wyborze materiałów – rzetelną i fachową obsługę. Dlatego też co roku ok. 1,5 tys. pracowników sieci uczestniczy w szkoleniach poszerzających wiedzę o produktach i technologiach dostawców Grupy, jak i w szkoleniach z procedur i standardów obsługi klienta.

 

 

Jakość i rzetelność – marka rekomendowana przez klientów

W Grupie PSB fundamentem działalności jest jakość materiałów, usług około sprzedażowych oraz rzetelność wobec interesariuszy. Kluczowymi dostawcami Grupy są krajowi liderzy w swoich kategoriach asortymentowych. Grupa podnosi standardy obsługi klienta i rozszerza gamę produktów poprzez rozbudowę sieci detalicznej PSB Mrówka. Tradycyjne hurtownie są przekształcane w nowoczesne centra budowlane pod nazwą PSB Profi. Od wielu lat Grupa prowadzi także intensywne programy szkoleniowe, podnoszące kwalifikacje pracowników sieci oraz kilku tysięcy wykonawców budowlanych, stale zaopatrujących się w jej placówkach. Firmy rodzinne w zorganizowanej grupie są bardziej elastyczne – indywidualnie dostosowują się do zmieniających się potrzeb Klientów na rynkach lokalnych, a właściciele tych placówek są bardziej decyzyjni niż kierownicy w sieciach scentralizowanych. Dowodem na długoterminową opłacalność inwestycji w jakość jest obecność Grupy PSB w pierwszym w Polsce rankingu 100 najlepszych polskich marek rekomendowanych przez Klientów. Odpowiedzi udzielone przez 5 tysięcy rodzimych Konsumentów uplasowały firmę na 35. miejscu w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród”. Ponadto marka PSB Mrówka znalazła się po raz trzeci w gronie Laureatów „Dobra Marka 2019” w kategorii „Markety budowlane” , w X edycji ogólnopolskiego, ponadbranżowego programu Jakość, Zaufanie, Renoma. Dodatkowo PSB Mrówka jako trzykrotny laureat programu otrzymała tytuł specjalny „Super Marka 2019”. W roku 2019 została również doceniona sieć składów PSB, która również otrzymała godło „Dobra Marka 2019”.

 

Logistyka

Centrala Grupy PSB w celu zapewnienia sprawnej logistyki dostaw materiałów do sklepów Mrówka dysponuje dwoma Centrami Logistycznymi. Jedno zlokalizowane jest w centrali w Wełeczu (na południu Polski) o powierzchni 10 tys. mkw., zawiera 15 tys. miejsc paletowych i daje możliwość jednoczesnego załadunki 7 samochodów ciężarowych. Drugie nowo otwarte w 2017 r. Centrum Logistyczne w Wąbrzeźnie (na północy) dysponuje powierzchnią 18,6 tys. mkw. oraz utwardzonym placem o powierzchni ponad 18 tys. mkw. Jednocześnie może załadować 5 samochodów ciężarowych.

 

 

Plany na przyszłość

W Polsce istnieje ponad 400 powiatów, a sieć Mrówek liczy obecnie 285 marketów. To wyraźnie pokazuje potencjał do zagospodarowania. Tym bardziej, że obecność sklepów budowlanych, zlokalizowanych w małych miastach (powiatowych i gminnych), jest bardzo pożądana przez lokalne społeczności. Mrówki są konceptem skupiającym w jednym miejscu niezbędne materiały do bieżącego utrzymania domu i ogrodu. Będziemy więc rozwijać sieć handlową – w 2019 roku planujemy otwarcie ok. 30 Mrówek, przyjęcie kilku kolejnych hurtowni budowlanych oraz przekształcenie ok. 7 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa Profi. Grupa PSB rozwija także sprzedaż przez Internet. W tym celu powstaje wspólna baza produktów, obejmująca obecnie ponad 64 tys. pozycji katalogowych, pochodzących od ponad 380 dostawców Grupy. Firma planuje też budowę kolejnego centrum logistycznego w Pińczowie – głównie pod kątem obsługi rynku e-commerce.

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.