Nie ma odwrotu od wymiany walut online

Internetowe platformy wymiany walut jeszcze kilka lat temu były nowością rynków finansowych. Obecnie nie tylko przedsiębiorstwa, ale także znaczna grup klientów indywidualnych nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez usługi internetowej. Kantory stacjonarne już nie wystarczają.

Rozmawiamy ze Sławomirem Kowalem, Prezesem Zarządu Spółki Payholding, która jest właścicielem trzech internetowych platform wymiany walut.


Redakcja: Panie Prezesie, dlaczego firmy, zwłaszcza te realizujące transakcje międzynarodowe tak upodobały sobie wymianę walut online?
 

 

Sławomir Kowal: Dzisiaj to już nie 36577209_2430936653590889_5780078592234881024_n_1280_01tylko przedsiębiorstwa zajmujące się współpracą z firmami zagranicznymi odkryły wymianę walut online. Coraz więcej podmiotów operujących wyłącznie na rynku krajowym wymienia waluty w kantorach internetowych. Często firmy prywatne za pośrednictwem kantorów internetowych prowadzą aktywną, zmierzającą do uzyskiwania dodatkowych przychodów grę rynkową na walutach. Ale faktycznie największy udział w wymianie online mają przedsiębiorstwa handlujące z całym światem. Obserwujemy to na naszych trzech platformach: Amronet.pl, Gieldawalut.com oraz Pluskantor.pl. Dlaczego tak się dzieje? Głównie dlatego, że liczą się pieniądze. Tak jest taniej, znacznie wygodniej i bezpiecznie w porównaniu do tradycyjnych kantorów. Oprócz tego firmy korzystają z przelewów ekspresowym co znaczy, że w przypadku waluty EUR środki na koncie odbiorcy są już po kilkudziesięciu minutach w każdym zakątku świata.
 

Redakcja: Czy są jakieś inne przewagi wymiany online nad tradycyjnymi kantorami?

 

S. K.: Jedną z wad kantorów tradycyjnych jest fakt, że przedsiębiorstwo wymieniające w nich waluty nie otrzyma faktury, gdyż obowiązuje tam spread, co powoduje, że brak jest prowizji. Natomiast każdy klient wymieniający waluty na platformach internetowych przy odpowiednio wysokim poziomie obrotów otrzymuje duży rabat, np. w Amronet.pl 0,15% i także na tę kwotę otrzymuje fakturę. Jeśli nie ma faktur, jak w przypadku kantorów stacjonarnych, nie można wliczać tych kwot w koszty. Ponadto, wymieniając pieniądze online są one cały czas na kontach, dzięki czemu wymiana jest prawie natychmiastowa. W internetowym kantorze możemy wymieniać naprawdę duże kwoty. Nie wyobrażam sobie w dzisiejszych czasach noszenia takich pieniędzy w plecaku.
 

R.: Wspominał Pan o bezpieczeństwie transakcji internetowych. Czy faktycznie nie ma tu zagrożeń?

 

S.K.: Właśnie ze względu na konieczność noszenia pieniędzy ze sobą oraz ze zwykłej wygody rezygnujemy z wymiany walut w kantorach stacjonarnych, podobnie jak już powszechnie korzystamy z kart płatniczych. Internetowe transakcje są obecnie bardzo bezpieczne. Nasze kantory skutecznie chronią transakcje dzięki szyfrowanemu łączu opatrzonemu certyfikatem SSL EV. Wprowadziliśmy limit czasowy każdej sesji, stosujemy weryfikację osoby która przelała środki, a do każdego zlecenia wymiany oraz wypłaty wysyłane są potwierdzenie. Zabezpieczenia naszych platform są identyczne z tymi jakie funkcjonują w bankowości elektronicznej.

R.: Już od trzech lat kantory prowadzone przez  Payholding są nagradzane w różnych konkursach. Także w tym roku marka Amronet została nagrodzona certyfikatem DOBRA MARKA 2018. Czy to zasługa technologii?
 

 

S.K.: To, że stale się rozwijamy i że Klienci to zauważają i doceniają to zarówno zasługa najnowszych rozwiązań technologicznych jakie ciągle wprowadzamy oraz zespołu  prowadzącego nasze trzy kantory: Amronet.pl, Gieldawalut.com i Pluskantor.pl. W tym roku Amronet otrzymał tytuł Dobra Marka 2018, ale już wcześniej wyróżniano go wieloma600x500_600_02 nagrodami. Pierwsza nagroda, to godło ODKRYCIE ROKU w ogólnopolskim konkursie LAUR KONSUMENTA 2016, w kategorii KANTORY INTERNETOWE. Druga nagroda CERTYFIKAT LAUR EKSPERTA 2016/2017. Usługa: "Bezpieczna wymiana walut online". W Konkursie "LAUR Eksperta" identyfikowane i wyróżnione są produkty oraz usługi, które w opinii Kapituły właściwie odpowiadają na potrzeby konsumentów, cechują się wysoką jakością, są interesujące, wartościowe, nowoczesne i godnie polecenia klientom. Trzecia nagroda CERTYFIKAT DOBRA MARKA 2016 JAKOŚĆ, ZAUFANIE, RENOMA, w kategorii "ODKRYCIE ROKU". Czwarta nagroda CERTYFIKAT "LAUR KONSUMENTA 2017", SREBRNE GODŁO w ogólnopolskim konkursie LAUR KONSUMENTA 2017 w kategorii KANTORY INTERNETOWE.

 

R.: Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
55%
45%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.