Ogródek Dziadunia - Super Marką 2019

Iść z naszym produktem do tych, którzy cenią tradycję, albo przeciwnie – do tych, którzy szukają nowych wrażeń. Który klient lepszy, bardziej opłacalny? A może istnieje trzecia droga? Warto się temu przyjrzeć bliżej.


Co daje tradycja?


Bezpieczeństwo. Poczucie bezpieczeństwa to jedna z najbardziej podstawowych ludzkich potrzeb. Z tego właśnie powodu chcemy, by tradycje, powtarzalne reguły porządkowały nasz świat – to daje nam poczucie przewidywalności i kontrola. Tradycja wnosi do rzeczywistości doświadczenie poprzednich pokoleń. Jeśli wielu ludzi przede mną, uznało, że syrop malinowy jest pyszny i dobry dla zdrowia, to mogę polegać na ich opinii. Nic nie ryzykuję, bo to inni już to sprawdzili. . Dlatego też ważne dla klientów są certyfikaty, poświadczenia jakości, które są dowodem na potwierdzoną jakość.

ogrodek-dziadunia__dsc3534__internet_2000_01

Tradycja daje nam również poczucie pewnej łączności z przeszłością oraz przynależności do grupy. Sięgając po produkt tradycyjny, kojarzymy go np. z dawno minionym, beztroskim dzieciństwem, chcąc je przywołać. Dla jednych może to być syrop z malin z wakacji u babci, a dla innych wielkanocny żurek. Powstaje poczucie przynależności i zakorzenienia, które wyraża się w takich wypowiedziach klientów: „u nas w domu na Śląsku zawsze jadło się na Wigilię tą potrawę…”. Wraz z nim pojawi się pragnienie przekazania tradycji: „ …kiedy dzieci są przeziębione daję im herbatę z syropem z malin, tak jak zawsze babcia mi dawała…”.


Taki klient będzie lojalny, wróci po ulubiony smak, który dobrze i znajomo mu się kojarzy.

 

Co wnosi nowoczesność?


Zmianę. Otwiera na nowe, zupełnie nieznane doświadczenia. To, co nowe, jest ciekawe, obiecujące, a obietnica niemal zawsze wyidealizowana. Nowościom podświadomie dodajemy więcej wartości przez porównanie – coś nowego, a więc lepszego niż stare. Poprawione, ulepszone - budzi ciekawość, która napędza sprzedaż.


Najlepiej, gdy nowy produkt czy nowy eko-czekomiodoliwa_2603smak podąża za trendami, jest po prostu modny. Wraz z nim klient kupuje nie tylko szansę na nowe doznanie, nieznaną przyjemność, lecz także swoisty bilet wejściowy, do świata tych, którzy za trendami nadążają. To zaś daje poczucie bycia sprytniejszym, mądrzejszym, kimś, kto świetnie sobie w życiu radzi.


Jakie wady ma nowoczesność? Błyskawicznie przemija. W okamgnieniu to, co było nieznane, kuszące, jest już oswojone i mało interesujące. Klient poznał produkt, nawet docenił, ale szybko się nudzi i już szuka czegoś nowego, zaskakującego… Jak nadążyć za pojawiającymi się nowymi trendami? Jak stworzyć dobry produkt, pożądany i poszukiwany przez klientów, który nie przestanie być modny?


Łatwych rozwiązań tu nie znajdziemy. Nie da się oddzielić jednych i drugich potrzeb klienta, bo to wciąż ten sam klient. Nasz potencjalny klient. Niektóre firmy rozdzielają te potrzeby. Wybierają wyłącznie tradycję lub wyłącznie nowe trendy, jak najdokładniej dopasowując produkt. Ale są i takie firmy, które stawiają na posiadanie w ofercie różnorodnych produktów: i tych o cechach tradycyjnych i tych innowacyjnych. Tak jak Ogródek Dziadunia, który produkuje naturalne przetwory z owoców i warzyw – w ofercie jest zarówno na wskroś tradycyjny zakwas na żurek czy barszcz czerwony, ale jest i chrzan z wasabi czy pomarańcza z kakao.

 

Czy istnieje trzecia droga?


ogrodek-dziadunia__dsc3766__internet_2000- Owszem, istnieje – uważa Katarzyna Surowiec, współwłaścicielka firmy Ogródek Dziadunia. To oczywiste, że sam fakt produkowania przetworów, zwłaszcza w oparciu o domowe receptury, daje nam mocne nawiązanie do tradycji. Tradycyjne konfitury, syropy, warzywa konserwowe czy kiszona kapusta zawsze znajdą swoich wiernych miłośników. To świadomi i lojalni klienci, którzy chętnie zapłacą odpowiednią cenę za produkt naprawdę dobrej jakości. Dla nich bardzo ważna jest tradycyjna receptura i prosty, naturalny skład. Tak, by przetwory były jak najbardziej zbliżone do tych, które sami chcieliby robić w domu. Ale chcemy też otwierać się na klientów kierujących się w wyborze produktu czymś innym. Tworząc nowe produkty w Ogródku Dziadunia bardzo dbamy o zachowanie balansu między znanym smakiem owoców i warzyw, jakością domowych przetworów, a trafieniem w gusta klientów, z ciekawością szukających nowych kompozycji smakowych.


Rozmawiając z klientami i słuchając ich potrzeb, spróbowaliśmy połączyć te dwie drogi – tradycję i nowoczesność. I, o dziwo, niemożliwe stało się możliwe. Znaleźliśmy takie rodzaje przetworów, które są zakorzenione w tradycji, mają swoje miejsce wśród smaków kuchni polskiej, a jednocześnie są rarytasem i niewiele osób zna ich smak. W ten sposób, zupełnie niedawno, powstał chrzan tarty z polskim wasabi. Pierwsza partia znalazła nabywców jeszcze w fazie produkcji! Zaś namową szefów kuchni z najlepszych restauracji z Polsce, sięgnęliśmy do receptury na konfiturę z jarzębiny. W tradycji polskiej kuchni była ona znana od dawna, lecz jej oryginalny smak został zapomniany. I rzeczywiście znalazła swoich miłośników.


Sukces tego podejścia, które opiera się na balansie między tradycją a nowoczesnością, niewątpliwie dodał nam skrzydeł – zauważa Czesław Ślusarczyk, założyciel i współwłaściciel Ogródka Dziadunia.


urawinadodruku_2463 

- Potwierdzają to nagrody i wyróżnienia w konkursach branżowych i konsumenckich – m.in. zeszłoroczna ogólnopolska nagroda Perła Regionów dla Żurusia Dziadunia i najnowszy Złoty Medal targów World Food Warsaw dla wspomnianego Debiutu – chrzanu z wasabi. Przede wszystkim jednak sukces to setki zadowolonych klientów i wielu nowych partnerów biznesowych. Chcemy docierać z naszymi przetworami do klientów świadomych, którzy szukają produktu w jakości premium, o naturalnym składzie, tradycyjnej recepturze, a jednocześnie ciekawym, często zaskakującym smaku. Zatem i ten kto szuka żurku, jak dawniej u babci, i ten, kogo inspiruje połączenie pomarańczy i dyni znajdzie w Ogródku produkt, którym się zachwyci. I tradycja i nowoczesność rozgościły się u nas na dobre…

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.