Podłogi Baltic Wood – Super Marka 2018

Baltic Wood powstał pod koniec lat 90, przebojem zdobywając rynek nie tylko w Polsce, ale i za granicą, stając się szybko podmiotem o zasięgu międzynarodowym. Dziś podłogi Baltic Wood trafiają do klientów w ponad 50 krajach całego świata.

 

Rozmowa z Rafałem Zawieruchą,

Prezesem Zarządu Baltic Wood S.A.

 

W ub. roku Baltic Wood stał się „pełnoletni”, obchodząc swoje 18 urodziny. Jak ocenia Pan pozycję firmy po tych kilkunastu latach działalności i co zdecydowało o dzisiejszej pozycji firmy?

 

Bez wątpienia jesteśmy dziś globalnym graczem w segmencie produkcji podłóg drewnianych. Firma powstała w 1999 r. w Jaśle na Podkarpaciu, tu pozostaje nadal nasz główny zakład produkcyjny i stąd nasze wyroby trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. Udało nam się zbudować markę, której rozpoznawalność jest bardzo wysoka i na wielu rynkach jesteśmy liderem w segmencie drewnianych podłóg.


Dzisiejsza pozycja to efekt szeregu czynników w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, budowania i umacniania jego wizerunku oraz marki produktów, które bronią się dziś same najwyższą jakością i jej idealną relacją do ceny. Jakość na każdym etapie produkcji i dystrybucji jest dla nas najważniejszym kryterium. Uważamy, że podłoga wykonana z najwyższej jakości drewna jest tym, co nadaje niepowtarzalnego charakteru każdemu wnętrzu – zarówno klasycznemu, jak i nowoczesnemu - dlatego na bieżąco śledzimy aktualne trendy w designie, by trafić zarówno w gust tradycjonalistów, jak i tych, ceniących bardziej awangardowe wzornictwo.

 

No właśnie, jakie są obecnie tendencje na rynku w zakresie podłóg drewnianych? Czego oczekują klienci Baltic Wood?

 

Tendencje nie są jednolite w danym okresie dla wszystkich rynków, na których jesteśmy obecni. Mówimy o bardzo indywidualnych społecznie upodobaniach konsumentów, które w znacznej mierze, mimo że poddają się uwarunkowaniom globalizacji, są uwarunkowane kulturowo, geograficznie, zarówno w odniesieniu do tradycji, jak i tendencji obowiązujących współcześnie. Inne trendy i design są popularne w krajach skandynawskich, a inne w południowych. Skandynawia to tradycyjnie wzornictwo surowe, a więc kolorystyka odmian szarości i bieli, a południe to piasek i słońce, ale też drewno naturalne. Ciągle szukamy, obserwujemy zainteresowania, tendencje i poprzez naszą ofertę staramy się zaspokajać na bieżąco zmieniające się oczekiwania. Upodobania konsumentów dotyczące podłóg drewnianych nie zmieniają się tak gwałtownie jak w innych segmentach, niemniej jednak tendencje te ewoluują, a my mamy odpowiednie możliwości technologiczne, aby im sprostać. Uważam, że naturalne drewno jest tak pięknym i szlachetnym surowcem, że zawsze będzie modne, choć mocno konkuruje dziś z szeroką ofertą innych pokryć podłogowych. My na tę naturalność stawiamy i stawiać będziemy.

 

Ostatnio branża przeróbki drewna nie ma dobrej prasy, pojawiło się sporo kontrowersji dotyczących wycinek drzew, pozyskiwania przez producentów drewna z obszarów chronionych. Skąd Baltic Wood pozyskuje surowiec do produkcji swoich podłóg? To zagadnienie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, zatem jak ważnym elementem w strategii zarządzania przedsiębiorstwem pozostają te zagadnienia?

 

         Zagadnienia ochrony środowiska są dla nas szalenie istotne i mają również wpływ na wizerunek Baltic Wood jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego, dbającego o zrównoważony rozwój, który, rzecz jasna, obejmuje także eko-zagadnienia. Surowiec pozyskujemy w dużej mierze z naszego regionu, a więc Podkarpacia, ale też z innych części kraju i zza granicy, głównie Ukrainy i Słowacji, ale to Polska jest dla nas największym dostawcą drewna. W tym zakresie bezwzględnie kierujemy się aspektami środowiskowymi, więc drzewo pochodzi ze źródeł z certyfikatami ekologicznymi. Rocznie produkujemy ok. 1,7 mln m2 podłóg, a największy udział surowcowy stanowi drewno dębowe.

 

A jak duże jest znaczenie Baltic Wood w regionie, w którym funkcjonuje?

 

Jesteśmy jednym z większych pracodawców w regonie, nieustannie rozwijającym się. W naszym interesie jest pozyskiwanie wykwalifikowanych pracowników, zatem nasza aktywność społeczna w tym zakresie jest bardzo duża. Jesteśmy transparentni, aktywni w wielu obszarach, zarówno gospodarczych, jak i społecznych regionu. Jesteśmy nowoczesnym pracodawcą, oferującym atrakcyjne warunki zatrudnienia i inne formy pozapłacowe.

 

Baltic Wood otrzymał właśnie tytuł Super Marka 2018, przyznawany markom produktów, usług i podmiotów o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku, które są rzeczywistymi liderami w swoich branżach i pierwszym wyborem konsumentów w danych kategoriach. Co dla Państwa oznacza ta nagroda i w jaki sposób zamierzają wykorzystać Państwo ten fakt, godło i tytuł?

 

Ponieważ jest to wyróżnienie od konsumentów, którzy użytkują, a więc oceniają na co dzień nasz produkt, jest ono dla nas bardzo ważne i ma duże znaczenie. Godło Super Marka 2018 wyeksponujemy w naszych informacjach prasowych, na stronie internetowej i wykorzystamy w wielu innych działaniach, komunikując konsumentom, naszym obecnym i potencjalnym klientom, że niezależne gremia doceniają nasze produkty i że są one godne polecenia.

 

Super Marka – to Jakość, Zaufanie, Renoma. Z którą z tych trzech wartości Baltic Wood utożsamia się najbardziej?

 

Wszystkie te trzy pojęcia są ze sobą powiązane i definiują wszystko to, co najlepsze i kryje się pod pojęciem marki ugruntowanej na rynku, którą konsumenci obdarzyli zaufaniem. Nie można mieć wysokiej renomy bez troski o jakość i zaufania, na które z kolei pracuje się poprzez oferowanie przez wiele lat produktów najwyższej jakości. Musimy w każdym z tych obszarów pracować z takim samym zaangażowaniem. W przeciwnym razie efekty nie będą na zadowalającym poziomie.


Jakość jest oczywiście wpisana w politykę i strategię spółki. Baltic Wood to połączenie fascynacji pięknem drewna i wiedzy na temat jego fachowej obróbki. Dzięki temu, podłogi Baltic Wood są nie tylko piękne, ale też doskonałe jakościowo – trwałe, funkcjonalne i łatwe w bieżącej konserwacji. Cieszymy się, że najwyższa jakość zostaje doceniana przez naszych klientów, tym samym rośnie nasza renoma, zdobywamy zaufanie kolejnych odbiorców, a to wszystko oczywiście przekłada się na wskaźniki ekonomiczne, sprzedaż, inwestycje, wprowadzanie kolejnych produktów do oferty i  rozwój całej firmy.

 

Rozmawiała Magdalena Tułecka


Podobny obraz

Rafał Zawierucha

Absolwent zarządzania nieruchomościami i prawa na Uniwersytecie w Kolonii. Doświadczenie zdobywał na rynku niemieckim, zarządzając spółkami w sektorze nieruchomości, przez kilkanaście lat odpowiadał za rozwój jednej z sieci gastronomicznych, działającej w ponad 100 lokalizacjach w Niemczech, Polsce i Turcji i obsługującej ponad 45 mln klientów rocznie.
Posiada duże doświadczenie w sprzedaży i planowaniu strategicznym. Jest liderem sprawnie budującym i zarządzającym zespołami, dzięki czemu nie tylko tworzy wizję rozwoju firmy, ale także dąży do jej realizacji, wspierając jednocześnie rozwój utalentowanych pracowników.

Od lutego 2017 roku jest Prezesem Zarządu Baltic Wood S.A.

 

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
81%
19%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.