Polski biznes nie korzysta z Internetu

Mimo, że 83 proc. przedsiębiorców uważa, iż Internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku mniej niż co trzeci przedsiębiorca podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania - wynika z badania „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonego przez Millward Brown.

 

- Polscy przedsiębiorcy nie wypadają najlepiej, jesteśmy w tyle listy w większości rankingów kompetencji cyfrowych. Generalnie Polacy nie wypadają najlepiej jeżeli chodzi o umiejętność korzystania z komputerów.  Problem polega na tym, że w Polsce jest dość sprzętu. Mało ludzi ma kłopot z dostępem do komputera, połączeniem internetowym, mamy za to lukę kompetencji - mówi newsrm.tv Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.

 

Tymczasem już teraz te polskie firmy, które rozwijają się w Internecie, zwiększają swoją efektywność i zaczynają docierać do klientów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. W procesie ucyfrawiania firm dużym wyzwaniem jest edukacja oraz szkolenie pracowników z zakresu kompetencji cyfrowych, tym bardziej, że w kontekście jednolitego rynku cyfrowego poziom przyswojenia technologii i przede wszystkim umiejętności cyfrowych przez przedsiębiorców będzie przesądzał o ich sukcesie lub porażce.

 

Wciąż zmieniają się umiejętności, jakie trzeba opanować, by znaleźć dobrą pracę lub prowadzić dochodową firmę. Niezbędne stają się kompetencje cyfrowe. Każdy powinien mieć szansę na ich zdobycie, dlatego uruchomiliśmy edukacyjną platformę online - internetowerewolucje.pl. Dostępne na stronie szkolenia pomagają zdobyć wiedzę, potrzebną do rozwoju firmy w internecie, a opracowany przez Centrum Cyfrowe katalog jest doskonałym narzędziem, które pozwala przedsiębiorcom precyzyjnie zdefiniować swoje potrzeby i wyznaczyć drogę cyfrowego doskonalenia - powiedziała Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

 

Rok temu Google ogłosił inwestycję 25 mln euro w stworzenie programów edukacyjnych i platformy do nauczania umiejętności cyfrowych, by do końca 2016 roku przeszkolić 1 milion Europejczyków, również w Polsce, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych.

 

Wypowiedź: Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
47%
53%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Nasze programy
qi2015_286_01
img4_286_02
img2_286
pg_286_07
dm16_286
dp2016_286
Giełda
WIG20
wykres WIG20 w money.pl
Wspierane przez Money.pl
Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2016-07-22 18:59)
WIG 46541.69 -0,21%
WIG20 1792.97 -0,59%
mWIG40 3563.85 +0,60%
sWIG80 13432.34 +0,28%
Wspierane przez Money.pl
Sonda
DOBRA MARKA - wskaż najlepsze według Ciebie soki owocowe:
CAPPY
CAPRIO
FORTUNA
GARDEN
HORTEX
KUBUŚ
TARCZYN
TYMBARK
SIÓDME NIEBO
INNE
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2016 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.