Polski biznes nie korzysta z Internetu

Mimo, że 83 proc. przedsiębiorców uważa, iż Internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku mniej niż co trzeci przedsiębiorca podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania - wynika z badania „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonego przez Millward Brown.

 

- Polscy przedsiębiorcy nie wypadają najlepiej, jesteśmy w tyle listy w większości rankingów kompetencji cyfrowych. Generalnie Polacy nie wypadają najlepiej jeżeli chodzi o umiejętność korzystania z komputerów.  Problem polega na tym, że w Polsce jest dość sprzętu. Mało ludzi ma kłopot z dostępem do komputera, połączeniem internetowym, mamy za to lukę kompetencji - mówi newsrm.tv Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.

 

Tymczasem już teraz te polskie firmy, które rozwijają się w Internecie, zwiększają swoją efektywność i zaczynają docierać do klientów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. W procesie ucyfrawiania firm dużym wyzwaniem jest edukacja oraz szkolenie pracowników z zakresu kompetencji cyfrowych, tym bardziej, że w kontekście jednolitego rynku cyfrowego poziom przyswojenia technologii i przede wszystkim umiejętności cyfrowych przez przedsiębiorców będzie przesądzał o ich sukcesie lub porażce.

 

Wciąż zmieniają się umiejętności, jakie trzeba opanować, by znaleźć dobrą pracę lub prowadzić dochodową firmę. Niezbędne stają się kompetencje cyfrowe. Każdy powinien mieć szansę na ich zdobycie, dlatego uruchomiliśmy edukacyjną platformę online - internetowerewolucje.pl. Dostępne na stronie szkolenia pomagają zdobyć wiedzę, potrzebną do rozwoju firmy w internecie, a opracowany przez Centrum Cyfrowe katalog jest doskonałym narzędziem, które pozwala przedsiębiorcom precyzyjnie zdefiniować swoje potrzeby i wyznaczyć drogę cyfrowego doskonalenia - powiedziała Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

 

Rok temu Google ogłosił inwestycję 25 mln euro w stworzenie programów edukacyjnych i platformy do nauczania umiejętności cyfrowych, by do końca 2016 roku przeszkolić 1 milion Europejczyków, również w Polsce, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych.

 

Wypowiedź: Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
48%
52%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Nasze programy
qi2015_286_01
img3_286_2a_286_03
img2_286
pg_2017_286
dm16_286
dp2016_286
Giełda
WIG20
wykres WIG20 w money.pl
Wspierane przez Money.pl
Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2016-12-08 18:59)
WIG 51123.43 +1,47%
WIG20 - -
mWIG40 4228.28 +1,46%
sWIG80 14073.14 +0,21%
Wspierane przez Money.pl
Sonda
DOBRA MARKA - Wskaż najlepszy według Ciebie preparat wzmacniający odporność:
ASCORUTICAL
CERUTIN
CITROSEPT
ECOMER
ISKIAL
MAXILAC C
OEPAROL
RUTIMAX CE
RUTINACEA
RUTINOSCORBIN
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2016 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.