Portale pracy a udana rekrutacja

Nie ulega wątpliwości, że odpowiednia praca stanowi jeden z najważniejszych filarów dobrego samopoczucia człowieka. Współcześnie bardzo ważne jest, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika, aby odpowiedni człowiek zajmował odpowiednie stanowisko. Jednak obecne tendencje rynkowe oraz mnogość najróżniejszych sposobów na szukanie pracy czy pracownika nie ułatwiają zadania ani rekrutującym, ani potencjalnym zainteresowanym.

 

Tendencje rynkowe

stopa_bezrobocia.png_z_4_lat_363_01

Od 2017 roku po raz pierwszy od upadku komunizmu zaobserwowano, że rynek pracy stał się rynkiem pracownika, a nie pracodawcy. Obecnie to właśnie ta pierwsza grupa może przeglądać codziennie setki ofert, płynnie zmieniać miejsce zatrudnienia czy też stawiać własne warunki. Coraz trudniejszym zadaniem zatrudniających jest odpowiednie zachęcenie do siebie potencjalnych pracowników. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest rosnący Produkt Krajowy Brutto (PKB), rosnące kwoty wynagrodzeń, ciągłe zapotrzebowanie na pracownika oraz spadające z roku na rok bezrobocie.

W porównaniu z rokiem 2015 bezrobocie spadło o ponad 6 punktów procentowych i w dalszym ciągu maleje. Problemy kadrowe sprawiają, że firmy coraz częściej ograniczają plany inwestycyjne, co negatywnie wpływa na  rozwój gospodarczy.

Specjalistka portalu pracy Talink.me, Beata Pisula, dostrzega, że mimo zauważonej już jakiś czas temu potrzeby szerszego otwarcia rynku HR na świat, w Polsce wciąż brakuje międzynarodowych  platform z ogłoszeniami widocznymi poza krajem. – Taka możliwość jest istotna nie tylko dla samych kandydatów, ale również dla firm, których profile i ogłoszenia będą obserwowane poza Polską – wyjaśnia ekspertka. – Rekruterzy wciąż za dużo czasu poświęcają procesom rekrutacji, które powinny być skracane do minimum poprzez odpowiednie wyszukiwarki na portalach pracy, dostosowane do oczekiwań pracodawców z jednoczesnym zapewnieniem bezpośredniego kontaktu pomiędzy firmą i kandydatem – komentuje Beata Pisula z portalu Talink.me.

 

Istota właściwego doboru portalu pracy

 

fotolia_117786738_subscription_monthly_m_1688

W związku z powyżej przedstawionymi tendencjami nasuwa się pytanie, gdzie szukać, żeby znaleźć – oczywiście z pozytywnym skutkiem dla obu stron? Kluczowym czynnikiem jest wybór odpowiedniej platformy z ofertami. Niestety, spora część wiodących portali pracy funkcjonujących w naszym kraju nastawiona jest głównie na zysk, nie skupiając się przy tym na indywidualnych potrzebach pracodawców oraz potencjalnych pracowników.  – Rekruterzy narzekają, że ceny zamieszczania ofert na polskich portalach są wciąż za wysokie w stosunku do jakości oferowanych usług – tłumaczy specjalistka Beata Pisula.

Często zdarza się, że ogłoszenia na portalach są bardzo ubogie w treść, brakuje informacji o firmie, czasem nie wiadomo nawet gdzie składa się swoje CV. Dla portalu pracy żadna firma nie powinna być anonimowym podmiotem gospodarczym. Bo przecież zarówno firmie, jak i samej platformie, powinno zależeć, aby jak najwięcej przedsiębiorstw znalazło swoich przyszłych pracowników za jej pośrednictwem – dodaje ekspertka Talink.me.

 

Cechy dobrego portalu

Nasuwa się więc pytanie, jaki portal pozwoli mi najszybciej i najwygodniej osiągnąć cel? Na co powinien stawiać największy nacisk? Liczy się tu przede wszystkim wypracowanie odpowiednich metod obsługi danego klienta, dopasowanych do jego potrzeb i oczekiwań, nie tylko poprzez pomoc techniczną, ale również merytoryczną. – Odpowiednio sformułowane ogłoszenia pracy, zbudowanie interesującego dla przyszłych pracowników profilu firmy czy odpowiednia promocja ogłoszeń pracy na portalach społecznościowych, które z roku na rok stają się coraz bardziej nośnym narzędziem rekruterów. Te aspekty mogą znacząco zwiększyć skuteczność działań rekrutacyjnych. Dlatego współpraca między pracodawcą a portalem pracy jest tak istotna – wyjaśnia Beata Pisula.

Strony z ofertami zatrudnienia powinny dostosowywać jakość swoich usług oraz innowacyjność do nieustannie zmieniającego się rynku pracy. – Rekruter powinien mieć również wgląd w liczbę kandydatów zainteresowanych ogłoszeniem oraz liczbę odpowiadających na nie osób. Jeśli dysproporcja będzie zbyt duża, powinien mieć możliwość przeredagowania ogłoszenia, aby wzbudzało większe zainteresowanie, a w konsekwencji ułatwiło znalezienie najlepszego kandydata – dodaje ekspertka portalu Talink.me Beata Pisula.

 

Informacja o portalu:

Talinkme.pl to portal pracy z ogłoszeniami na stanowiska specjalistyczne średniego i wyższego szczebla. Jest dedykowany dwóm głównym grupom odbiorców. W pierwszej kolejności to kandydaci poszukujący pracy aktywnie lub pasywnie (z możliwością włączenia profilu anonimowego, który pozawala na przeglądanie ofert tak, aby obecny pracodawca o tym nie wiedział). Drugą grupą odbiorców są firmy, które mogą publikować na portalu i udostępniać w mediach społecznościowych dodane przez siebie oferty pracy. Każdy rekruter może pozyskiwać kandydatów z bazy portalu Talinkme.pl oraz sieci społecznościowych. Dodatkowo może też kontaktować się z anonimowymi profilami specjalistów, po wyrażeniu przez nich

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
52%
48%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2019 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.