PSB Mrówka - Dobrą Marką w kategorii „markety budowlane”

Grupa PSB Handel S.A. działa na rynku od 20 lat. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów typu „dom i ogród” w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 382 małe i średnie rodzinne firmy z terenu całego kraju, prowadzące handel w 315 składach budowlanych, w 269 marketach PSB-Mrówka oraz 53 centrach handlowych PSB-Profi.

 

Grupa oraz jej oferta

Obecnie Grupa zrzesza 382 małe i średnie rodzinne firmy z terenu całego kraju, prowadzące handel w 315 składach budowlanych, w 269 marketach PSB-Mrówka oraz 53 centrach handlowych PSB-Profi. W ich ofercie znajduje się cały wachlarz produktów potrzebnych do budowy i remontu domu lub mieszkania. Zawiera 360 tys. pozycji asortymentowych, które mrowka_zbaszyn_20170803_082147_797pochodzą od 715 dostawców – producentów materiałów w Polsce. W ofercie składów i placówek Profi znajdują się materiały do budowy i remontu, a w sklepach Mrówka dostępne są materiały wykończeniowe, dekoracyjne, oświetleniowe, hobbistyczne elektronarzędzia oraz produkty do ogrodu. Placówki PSB oferują także doradztwo i pomoc przy wyborze materiałów – rzetelną i fachową obsługę. Co roku ok. 1,5 tys. pracowników sieci uczestniczy w szkoleniach poszerzających wiedzę o produktach i technologiach dostawców Grupy, jak i w szkoleniach z procedur i standardów obsługi klienta. Grupa PSB, korzystając z efektu skali, od wielu lat nabywa taniej nie tylko materiały budowlane, ale również inne środki i usługi niezbędne do funkcjonowania hurtowni i sklepu Mrówka.

W tym zakresie Grupa oferuje:


• specjalne warunki na zakup paliwa, energii, telefonów, sprzętu i technologii IT, samochodów, wózków widłowych, wyposażenia placówek – regałów, systemów kasowych itp.;


• ogólnopolski marketing – kampanie promocyjne, medialne, program telewizyjny z lokowaniem produktu, program lojalnościowy, własne publikacje poradnikowe, czasopisma „Głos PSB” i „M jak Mrówka”, portale poradnikowe http://www.domnowoczesny.pl/ oraz blogi;


• targi wewnętrzne, umożliwiające zawieranie specjalnych kontraktów z dostawcami PSB, co buduje przewagę cenową w stosunku do lokalnych konkurentów;


• usługi doradcze audytorów w zakresie prowadzenia Mrówki i Profi.


Jakość i rzetelność

W Grupie PSB fundamentem działalności jest jakość materiałów, usług około sprzedażowych oraz rzetelność wobec interesariuszy. Kluczowymi dostawcami Grupy są krajowi liderzy w swoich kategoriach asortymentowych. Grupa podnosi standardy obsługi klienta i rozszerza gamę produktów poprzez rozbudowę sieci detalicznej PSB Mrówka. mrowka_kazimierza_wielka_085155_2016_745_01Tradycyjne hurtownie są przekształcane w nowoczesne centra budowlane pod nazwą PSB Profi. Od wielu lat Grupa prowadzi także intensywne programy szkoleniowe, podnoszące kwalifikacje pracowników sieci oraz kilku tysięcy wykonawców budowlanych, stale zaopatrujących się w jej placówkach. Firmy rodzinne w zorganizowanej grupie są bardziej elastyczne – indywidualnie dostosowują się do zmieniających się potrzeb Klientów na rynkach lokalnych, a właściciele tych placówek są bardziej decyzyjni niż kierownicy w sieciach scentralizowanych. Dowodem na długoterminową opłacalność inwestycji w jakość jest obecność Grupy PSB w pierwszym w Polsce rankingu 100 najlepszych polskich marek rekomendowanych przez Klientów. Odpowiedzi udzielone przez 5 tysięcy rodzimych Konsumentów uplasowały firmę na 35. miejscu w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród”. Ponadto marka PSB Mrówka już drugi raz znalazła się w gronie Laureatów „Dobra Marka 2018” w kategorii „Markety budowlane”, w IX edycji ogólnopolskiego, ponadbranżowego programu Jakość, Zaufanie, Renoma.


Inwestycje w ostatnich latach

Co roku centrala Grupy PSB inwestuje od 10 do 20 mln zł, na które składają się m.in. rzeczowe składniki majątku trwałego, jak i wartości niematerialne i prawne. Poniżej przedstawiono najważniejsze inwestycjeprofi_gniezno_bol-ann_dscn1886_692_01 przeprowadzone w ostatnich latach. W 2012 r. rozbudowano biurowiec centrali PSB (powierzchnia użytkowa 1700 m2). W tym samym roku oddano Centrum Logistyczne w Wełeczu (w centrali PSB, powierzchnia 10 tys. m2), zawierające 15 tys. miejsc paletowych i dające możliwość jednoczesnego załadunku 7 samochodów ciężarowych. Dzięki temu polepszono logistykę dostaw do Partnerów sieci PSB. W celu poprawy logistyki dostaw w północnej części Polski w 2016 r. rozpoczęto budowę kolejnego Centrum Logistycznego w Wąbrzeźnie (powierzchnia 18 tys. m2), która została otwarta 6 lipca 2017 r.


Plany na przyszłość

W Polsce istnieje ponad 400 powiatów, a sieć Mrówek liczy obecnie prawie 270 marketów. To wyraźnie pokazuje potencjał do zagospodarowania. Tym bardziej, że obecność sklepów grupa_psb_centrala_sierpina_2016_g0061791_560budowlanych, zlokalizowanych w małych miastach (powiatowych i gminnych), jest bardzo pożądana przez lokalne społeczności. „Mrówki są konceptem skupiającym w jednym miejscu niezbędne materiały do bieżącego utrzymania domu i ogrodu. Będziemy więc rozwijać sieć handlową – w tym roku planujemy otwarcie ok. 40 Mrówek, przyjęcie kilku kolejnych hurtowni budowlanych oraz przekształcenie 7–10 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa Profi. Grupa PSB rozwija także sprzedaż przez Internet. W tym celu powstaje wspólna baza produktów, obejmująca obecnie ponad 64 tys. pozycji katalogowych, pochodzących od ponad 380 dostawców Grupy. Firma planuje też budowę kolejnego centrum logistycznego w Pińczowie – głównie pod kątem obsługi rynku e-commerce.

 

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.