Travelist – Dobra Marka wśród klubów travelowych

Podróżni śnią o pobytach w ekskluzywnych hotelach za bezcen, a właścicielom luksusowych obiektów spędza sen z powiek widmo pustych pokoi. Na styku potrzeb obu tych grup ukonstytuowała się w branży turystyki online formuła klubu travelowego, oferującego zarejestrowanym użytkownikom atrakcyjne oferty hotelowe w najniższych cenach na rynku. W Polsce strategię tę z powodzeniem realizuje Travelist – pierwszy polski klub travelowy, który po niespełna pięciu latach stanął na podium największych serwisów rezerwacyjnych w naszym kraju


Witaj w klubie


Pierwsze kluby travelowe na
deluxe-room-at-kempinski-hotel-adriatic_830świecie kusiły globtroterów wizją ekskluzywności, oferując pobyt w hotelach, w których regularne ceny były niebotyczne, a listy oczekujących na rezerwację dłuższe niż szlaki wiodące na Mount Everest. Pionierem w branży przecenionych wakacji z najwyższej półki był działający od 2009 r. amerykański Jetsetter – obecnie należący do serwisu TripAdvisor i znany z ekskluzywnej sprzedaży pobytów w najlepszych hotelach na całym globie, wspartej atrakcyjnie podanymi treściami na blogu czy w mediach społecznościowych. Bo klub to nie tylko sprzedaż, ale też społeczność. Jednocześnie już rok później rynek usług turystycznych online zyskał potężnego gracza także na Starym Kontynencie – brytyjską firmę Secret Escapes, która aktualnie jest największym klubem travelowym świata, działającym w ponad 20 krajach na trzech kontynentach, od Hiszpanii po USA i od Niemiec po Singapur.


Polskie inspiracje


Na początku 2013 r. w konstelacji
klubów travelowych zaświecił Travelist – pierwsza i najjaśniejsza gwiazda na polskim rynku. Dzięki swej innowacyjnej formule już w pierwszym roku działalności serwis osiągnął próg rentowności, a jego dynamiczny rozwój i potencjał szybko został dostrzeżony przez światowych liderów turystki online. W 2014 r. Travelist stał się częścią grupy Secret Escapes, zachowując jednak swój indywidualny charakter oraz rozpoznawalną lokalnie nazwę. Zainicjonowana przez brytyjskich inwestorów transakcja otworzyła przed polskim klubem perspektywę sprzedaży pobytów w hotelach z katalogu Secret Escapes oraz możliwość czerpania z międzynarodowego know-how i dodatkowych funduszy na marketing.
       arlamow_883
W ciągu nieco ponad roku od połączenia z gigantem z Wysp przychody polskiego start-upu wzrosły o prawie 500%, a w 2015 r. Travelist – jako część grupy Secret Escapes – uzyskał dofinansowanie o wartości 60 mln dolarów z funduszu Google Ventures. Dziś Polska jest trzecim największym rynkiem w ramach grupy, a każdy z przeszło 30-milionowej grupy klubowiczów z całego globu zaplanować może wakacje w Tatrach lub nad Morzem Śródziemnym, weekendowy city break w Londynie i Budapeszcie albo egzotyczną wyprawę na Zanzibar czy Sri Lankę. Oczywiście z atrakcyjną zniżką.

       lemon_resort_960

Pomysł na wypoczynek

Chociaż dylematy, przed jakimi stają co dzień członkowie klubu Travelist, mają ekskluzywny charakter, ich samych najwięcej kosztuje… samo podjęcie decyzji o wyborze idealnego miejsca i planu na wypoczynek. Dlaczego? Rejestracja w klubie jest natychmiastowa i całkowicie darmowa, a ceny pakietów hotelowych – bo większość klubowych ofert to pobyty z wyżywieniem i dodatkowymi atrakcjami – najniższe na rynku, ze zniżką sięgającą nawet 70%. Zarejestrowani użytkownicy zainteresowani ciekawymi wyjazdami stanowią bowiem bardzo atrakcyjną grupę docelową dla hoteli, które skłonne są w tej sytuacji zaproponować korzystniejsze warunki niż w przypadku ofert ogólnodostępnych.
       abaton_island_resortspa_756
Tym, co wyróżnia Travelist i inne kluby travelowe w branży turystycznej, jest jednak nie tylko wyselekcjonowana baza noclegowa i konkurencyjność w zakresie cen, ale przede wszystkim strategia polegająca na inspirowaniu klubowiczów poprzez podsuwanie im gotowych pomysłów na wypoczynek. Do członków klubu regularnie wysyłany jest indywidualnie przygotowany newsletter, a kategorie tematyczne dostępne na stronie pozwalają szybko i wygodnie znaleźć pobyt o sprecyzowanych parametrach. Dla tych zaś, którzy konkretnego pomysłu nie mają, co tydzień przygotowywany jest artykuł do Magazynu Travelist z nowymi inspiracjami na oryginalny wypoczynek w kraju lub za granicą. „Inspirujemy do podróży. Użytkownicy zwykłych portali rezerwacyjnych to osoby zdecydowane co do terminu i destynacji, my natomiast staramy się przedstawiać różne pomysły na wypoczynek, trafiać także do tych osób, których preferencje nie są ściśle sprecyzowane.” – wyjaśnia Agata Arciszewska, Marketing Director Central & Eastern Europe w Travelist.
       sheraton_dubrovnik_714_01

Sprawdzona marka

Travelist starannie weryfikuje udostępniane obiekty i sam również poddaje się regularnej weryfikacji przez swoich użytkowników. Opinie na temat serwisu udostępniane są na stronie Opineo.pl – gdzie przeczytać można, że aż 100% osób poleca jego usługi. Profesjonalizm i
dobra_marka-travelist-1_1141wiarygodność marki potwierdzają dodatkowo prestiżowe certyfikaty: Rzetelna Firma, Firma Wiarygodna Finansowo oraz Laur Konsumenta w kategorii „Odkrycie Roku 2015”. Travelist zajął III miejsce w rankingu najlepszych sklepów internetowych 2015 wg portalu Money.pl, a także II miejsce w konkursie UPC Think Big. Pod koniec 2016 roku stanął na podium największych serwisów rezerwacyjnych w Polsce według wskazań Megapanelu, zaraz po serwisach booking.com i nocowanie.pl, a po niespełna 5 latach działalności wyróżniony został tytułem „Dobra Marka 2018 - Jakość, Zaufanie, Renoma” w kategorii portali rezerwacyjnych.

 

 

 

 


Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
48%
52%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.