HR

Firma, która zostawia negatywne wrażenie z rekrutacji ponosi nie tylko straty wizerunkowe, lecz także biznesowe. W Polsce 6 na 10 kandydatów nie kupi produktów lub usług firmy, która niewłaściwie ich potraktowała w procesie rekrutacyjnym. Co więcej, swoim negatywnym doświadczeniem podzielą się z innymi osobami – potwierdza opublikowany dziś raport ManpowerGroup. Na negatywne wrażenia kandydatów wpływają między innymi brak jasnych zasad w kwestii wynagrodzenia, niejednoznaczny opis stanowiska pracy, brak odpowiedzi firmy na przesłane cv.
Współczesne technologie pomagają rekruterom w szybkim kontakcie kandydata z pracodawcą, a przede wszystkim ułatwiają znalezienie idealnie dopasowanego pracownika do wymogów danego stanowiska pracy. Wykorzystując nowoczesne rozwiązania cyfrowe i Virtual Reality,...
Czasy, w których to kandydaci zabiegali o uwagę pracodawców minęły, a stosowane dotąd metody rekrutacji zaczynają zawodzić. Szczególnie w przypadku najbardziej pożądanych kandydatów z branży IT, inżynierii i przemysłu czy centrów usług wspólnych.
Rekruter, raz na jakiś czas, powinien sam wcielić się w rolę kandydata do pracy. Zamiana miejsc powinna skutecznie ustrzec go przed powszechnymi błędami, które popełniają HR-owcy.
Odpowiednie przygotowanie dokumentów aplikacyjnych to podstawa w szukaniu pracy. Z doświadczenia konsultantów HRK wynika, że odpowiednio przygotowane CV jest przepustką do dalszych rozmów z potencjalnym pracodawcą. Jednak w dobie mediów społecznościowych, jedno uniwersalne CV wysłane na kilkadziesiąt ofert pracy może być niewystarczające.
Biuro Aktuarialne Prospecto jest jedną z najbardziej doświadczonych i uznanych firm na polskim rynku aktuarialnym, na którym działa już ponad 17 lat.
Proste pytania na rozmowie kwalifikacyjnej bywają najtrudniejsze. Głównie dlatego, że nie zastanawiamy się wcześniej, co odpowiedzieć. Oto 10 popularnych pytań, które warto przemyśleć przed spotkaniem z potencjalnym pracodawcą.
Zjawisko rosnącej absencji chorobowej w Polsce staje się coraz bardziej zauważalne, a jego skala kilkukrotnie przekracza średnią europejską. Przeciętna długość zwolnienia chorobowego wyniosła w ubiegłym roku 11,4 dnia, zaś na „L4” przebywał statystycznie co drugi Polak. Dla firm zaczynających odczuwać straty powodowane nieobecnością pracowników kluczowe staje się zidentyfikowanie rodzajów absencji chorobowej. Pozwala to odpowiednio dobrać narzędzia do właściwego radzenia sobie z sytuacją. Nowoczesne metody zarządzania absencją dają możliwość lepszego zrozumienia zagadnienia, co przekłada się na sprawniejszą pracę działów HR i zmniejszenie średniego poziomu absencji.
W 2018 roku wchodzi w życie kilka nowych przepisów oraz nowelizacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które mogą znacząco wpłynąć na pracę specjalistów ds. personalnych. Zmiany dotyczą między innymi wysłania jednego przelewu do ZUS, usunięcia limitów w płaceniu składek dla najwyżej zarabiających czy rozporządzenia unijnego o ochronie danych osobowych. Co więcej nowi przedsiębiorcy oraz ci o najniższych przychodach skorzystają z szerszych ulg. Co się jeszcze zmieni w 2018 roku w obszarze kadrowo-płacowym?
Już nie Millenialsi czy pokolenie Y – w 2018 roku rynek pracy coraz bardziej zasiedlany będzie przez pracowników urodzonych nie wcześniej niż w 1995 roku. Jacy są 22-letni pracownicy? Czego oczekują i czym przyciągnąć ich do firmy?.
Obecnie rynek pracy kusi mnogością ofert. Coraz bardziej komfortowe warunki zatrudnienia w firmach powodują, że kandydaci mają większe niż kilka lat temu wymagania. Zmienił się także system motywowania pracowników. Ekspertka ds. employer brandingu z firmy HRK doradza, w jaki sposób można skutecznie angażować ludzi do wykonywania zadań w pracy.
Dobrze sformułowana oferta pracy, promocja w social media i w serwisie poświęconych pracy oraz poczta pantoflowa – to elementy, które pomogą bez wsparcia specjalistów HR zatrudnić osobę do małej firmy. Niewielki gracz musi wystarać się o pracownika bardziej niż marka-gigant. Rekrutacja to wyzwanie!
Jeszcze kilka lat temu rekruterzy przekonywali, że skuteczne CV musi być papierowe. Dziś nowocześni HR-owcy wiedzą, że dobry kandydat może wysłać link do CV, które znajduje się na profilu społecznościowym...i że warto w ten link kliknąć.
Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy był jednym z atrakcyjniejszych benefitów, który mógł ostatecznie przekonać kandydata do podjęcia decyzji o przejściu do danej firmy. Dziś taki dodatek jest nie tyle nieatrakcyjny, ile zniechęcający. Zwłaszcza dla pracowników ceniących zasadę work&balance.
1
2
»
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.