Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o komunikacji, ale baliście się zapytać

Ta jedna umiejętność może kształtować rzeczywistość, zmieniać świat i poszczególne osoby – tak o komunikacji mówi Krzysztof Hillar, trener biznesu i mówca motywacyjny. Ta jedna umiejętność oddziałuje na dużą i małą skalę – zmienia społeczeństwa, firmy, rodziny. Komunikacja to umiejętność życiowa. Wszyscy codziennie się komunikujemy

 

Gdy komunikujemy się, stoi za tym zawsze jakiś cel. Czasem chcemy przekonać do zmiany zdania, albo do produktu, czy usługi. Czasem chcemy po prostu zostać zrozumianymi, czasem chodzi o dostarczenie przyjemności, albo o pomoc – wskazanie rozwiązania.

 

Gdy ludzie nie zastanawiają się nad tym celem, najczęściej, w sytuacjach prywatnych, komunikują się w sposób naturalny. I to wychodzi, z lepszym lub gorszym skutkiem, ale działa. W sytuacjach biznesowych, gdy mamy poczucie, że jesteśmy oceniani lub auditorium jest większe, albo nam nieznane, nagle uświadamiamy sobie, jak wiele zależy od naszej komunikacji – zwraca uwagę Krzysztof Hillar, który wraz z zespołem trenerów i coachów biznesu Momentum Way prowadzi autorski program treningowy dotyczący komunikacji.

 

Wraz z tą świadomością przychodzi często blokada, która wynika ze obawy, czy umiem, czy podołam, czy będę skuteczny. Pierwsza zasada, której uczy Krzysztof Hillar, brzmi: wykorzystuj swoją autentyczność, swoje doświadczenia i swoje historię, ucz się tego, czego ci brakuje, trenuj to, w czym czujesz się najsłabszy, ale nie gub przy tym siebie. Kompetencje są powtarzalne, wiele osób ma te same kompetencje: niepowatrzalne jest tylko wewnętrzne ja, to, co płynie z serducha, z duszy. A prawda, autentyczność zawsze się obroni – podkreśla Krzysztof Hillar.

 

Po drugie rozwój, czyli osiąganie mistrzostwa, zawsze odbywa się poza strefą komfortu. Warto o tym pamiętać, zawsze gdy mamy poczucie, że stoimy przed wyzwaniem, czy sprawdzianem. Tak długo, jak przed wystąpieniem, czy zadaniem odczuwamy niepokój, poczucie dyskomfortu tak długo to, co robimy, przenosi nas na nowy, wyższy poziom. Często powtarzam ludziom, których szkolę: życzę wam, pozostawajcie poza strefą komfortu jak najdłużej. Tam kształtują się osobowości, które dokonują niemożliwego – mówi Krzysztof Hillar.

 

Wreszcie, po trzecie, nieważne, czy mamy małe, czy duże auditorium, czy chcemy przekonać do czegoś żonę, męża, potencjalnych inwestorów, czy klientów, najpierw musimy nawiązać więź na bazie na przykład wspólnych doświadczeń, wspólnych poglądów, albo wspólnych celów.  Znajdźmy to, co łączy nas w danej sytuacji z określonym audytorium i wykorzystajmy to do zaangażowania słuchacza, czy słuchaczy w naszą sprawę.

 

www. momentumway.com

 

 

 

 

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
50%
50%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.