Skoda na Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Skoda przygotowała bogatą i ciekawą prezentację. Gwiazdą stoiska jest nowy Karoq, ale nie mniejszą uwagę przyciąga prototypowa Vision E. Odwiedzający targi poznają również nowe odmiany Kodiaqa.

 

skoda_iaa_pk_2017_07_1000



Zaczynamy nasze odwiedziny stoiska Skody od zupełnie nowego modelu w portfolio marki. Karoq to kompaktowy SUV, którego największymi atutami mają być: przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, a także bogate wyposażenie. Stylistycznie pojazd kusi prostymi, ostro zarysowanymi liniami, wyrazistym przodem, a także ciekawą kolorystyką, która przyciąga wzrok.

 

ka_00002_900



Wymiary auta (4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1603 mm wysokości) gwarantują pojemne wnętrze, a pojemność bagażnika wynosi słuszne 521 l. W opcji można zamówić system tylnych foteli VarioFlex umożliwia dostosowanie pojemności bagażnika w zależności od potrzeb – od 479 do 588 litrów. Składa się on z trzech oddzielnych foteli, które można indywidualnie dostosowywać, a także istnieje możliwość wyjęcia wszystkich siedzeń. Jak na nowoczesne auto przystało Karoq oferuje wiele elektronicznych udogodnień.

 

ka_00004_900



Na pokładzie (opcjonalnie bądź seryjnie) znajdziemy m.in. platformę martLink+, która jest kompatybilna z Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink. Do tego dorzucamy szeroką gamę systemów wspomagających kierowcę obejmujących m.in. asystenta pasa ruchu (Lane Assist), system monitorowania martwego pola (Blind Spot Detect), czy też asystenta parkowania (Park Assist). Karoq to pierwszy model marki wyposażony w cyfrową tablicę przyrządów. Za napęd odpowiedzialnych jest pięć silników – dwa silniki benzynowe i trzy silniki wysokoprężne. Jednostki mają pojemność 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 l, a ich moc waha się od 115 KM do 190 KM.

 

ka_00025_900



Nie mniej uwagi co Karoq na stoisku Skody przyciągał prototypowy model - VISION E. To pierwszy w historii koncepcyjny model z napędem elektrycznym, który zapewniają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 306 KM. Auto posiada napęd na cztery koła, zasięg do 500 km, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Pojazd zapewnia jazdę autonomiczną na poziomie 3. Oznacza to, że może na przykład całkowicie przejąć prowadzenie na autostradach. Systemy sterują manewrami wyprzedzania i wymijania, przyspieszają i hamują. W sytuacjach niebezpiecznych kierowca wzywany jest do przejęcia kierownicy z powrotem na określony czas. Poczynając od poziomu 3, pojazdy mogą także automatycznie komunikować się z innymi pojazdami. Wyrazisty, pełen ekspresji i piękna design przykuwa wzrok, a do wnętrza dostajemy się poprzez drzwi otwierane przeciwlegle. W środku znajdujemy cztery obrotowe fotele, multimedialną deskę rozdzielczą, a w miejscu lusterek bocznych pojawiają się kamery.

 

ve_00003_900_01



We Frankfurcie debiutują również dwie nowe odmiany Kodiaqa. Pierwsza nosi nazwę Sportline i wyróżnia się 19-calowymi alufelgami (opcjonalnie 20-calowe), czarnym lakierem, którym wykończono niektóre elementy nadwozia, zmodyfikowanym tylnym zderzakiem, a także przyciemnianymi tylnymi szybami. We wnętrzu czekają na nas sportowe fotele pokryte tapicerką ze skóry i Alcantary, specjalny zestaw wskaźników, a do napędu posłużą dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne o zakresie mocy 150 – 190 KM.

 

ko_sl_00001_936



Druga wersja Kodiaqa to terenowa odmiana nazwana Scout. W jej wypadku nowością są srebrne, matowe wykończenie elementów nadwozia sięgające obydwu zderzaków, relingów dachowych oraz obudów lusterek bocznych, które uzupełniają osłony podwozia. Na kołach umieszczono 19-calowe alufelgi. We wnętrzu również króluje tapicerka powstała z połączenia skóry i Alcantary. Na drzwiach oraz desce rozdzielczej pojawiają się specjale, drewniane listwy wykończeniowe. Centralny wyświetlacz systemu multimedialnego wyświetla dodatkowe informacje dotyczące pochylenia samochodu w terenie, wysokości nad poziomem morza, stron świata oraz temperatury oleju i cieczy chłodzącej.

 

ko_sc_00001_900

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagi:
Oceń artykuł:
zobacz ranking »
48%
52%
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.