Aplikacje mobilne oczami kobiet

Do czego Polki potrzebują aplikacji mobilnych

 

Polki coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, ale nie ze wszystkich. Bardzo dużą popularnością cieszą się wśród rodaczek aplikacje służące do przeglądania internetu, obsługi poczty elektronicznej i mediów społecznościowych. Z drugiej strony kobiety niezwykle rzadko decydują się skorzystać z aplikacji, gdy chcą zamówić jedzenie, taksówkę bądź dokonać rezerwacji – dowodzą wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living przez firmę badawczą PMR.

 

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie klubu zakupowego Westwing Home & Living zapytano Polki, jak często wykorzystują różne typy aplikacji. Jak pokazują wyniki sondażu, kobiety najchętniej korzystają z przeglądarki internetowej – 7 na 10 posiadaczek smartfonów posługuje się nią codziennie. Zaraz za przeglądarką uplasowały się aplikacje umożliwiające korzystanie z poczty (67%) oraz serwisów społecznościowych (62%). Dużą popularnością wśród kobiet cieszą się również komunikatory mobilne. Co druga badana korzysta z nich każdego dnia! Co ciekawe, komunikatory są również bardzo lubiane przez osoby starsze – 66% ankietowanych powyżej 55. roku życia wykorzystuje je przynajmniej raz w tygodniu, a 33% robi to codziennie.

 

– Rozwój komunikacji mobilnej zmienił nasze codzienne życie. Posiadając smartfona, mamy w każdej chwili dostęp do nieograniczonych zasobów informacji, rozrywki i aplikacji. Kontakty z innymi, czy to służbowe czy prywatne, stanowią niezwykle istotny element naszego życia. Dzięki aplikacjom mobilnym możemy utrzymywać je w sposób nieprzerwany, gdziekolwiek jesteśmy, stąd tak wysokie miejsce w rankingu aplikacji umożliwiających korzystanie z poczty i serwisów społecznościowych. Nasze badanie pokazuje także, jak istotną rolę odgrywają komunikatory mobilne. To wynik ich wszechstronności i multimedialności. Można za ich pomocą błyskawicznie przesłać nie tylko wiadomość tekstową, ale także zdjęcie, wideo, notatkę głosową, a nawet przeprowadzić rozmowę – mówi Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

 

Nieco rzadziej Polki wykorzystują aplikacje mobilne do przeglądania serwisów informacyjnych (codziennie robi to niespełna 40% badanych), słuchania muzyki oraz sprawdzania pogody (po 34%). Znacznie mniejszą popularnością cieszą się wśród rodaczek aplikacje służące do nauki (15%), bankowości, sporządzania notatek (po 14%) i oglądania filmów (13%).

 

Polki bardzo rzadko sięgają po aplikacje mobilne, jeśli chcą dokonać zakupów – zaledwie 5% badanych zadeklarowało, że robi to codziennie, nieco więcej, bo 36% przyznało, że czyni to
przynajmniej raz w tygodniu. Jeszcze rzadziej Polki korzystają z aplikacji podczas zamawiania jedzenia. Tylko 1 na 10 ankietowanych wykorzystuje je do tego celu co najmniej kilka razy w tygodniu. Sporadycznie kobiety w Polsce używają aplikacji do rezerwacji biletów, hoteli lub restauracji – niemal co druga posiadaczka smartfona nie korzysta z nich w ogóle. Jeszcze gorzej sytuacja wgląda w przypadku zamawiania taksówek. Aż 60% badanych nie wykorzystuje dedykowanych temu aplikacji mobilnych.

 

– Dla polskich konsumentek zakupy to przyjemność sama w sobie. Poza zaspokajaniem potrzeb zakupowych dają szansę na przyjemne spędzenie wolnego czasu, spotkanie z przyjaciółmi. Trwa walka miedzy handlem nowoczesnym a e-commerce, centra handlowe prześcigają się w ofercie zagospodarowania wolnego czasu konsumentek. Aplikacje zakupowe to dla e-commerce drugi poziom wtajemniczenia. Jak widać Polki nie są jeszcze w pełni gotowe na tę przygodę, barierą jest jednak czas, a nie funkcjonalność – mówi Marcin Rzepka, Partner PMR.

 

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

 

Więcej informacji na:

www.westwing.pl

 

___________________________________________________________________________________________

Westwing to międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, który oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe produkty do domu w atrakcyjnych cenach. Westwing działa obecnie w 14 krajach
na 3 kontynentach, a siedziba główna firmy znajduje się w Monachium, w Niemczech. Firma została założona w 2011 roku i zatrudnia na świecie ponad 1500 pracowników. Westwing otrzymał do tej pory ponad 209 mln euro finasowania od grupy inwestorów, wśród których są m.in. Access Industries, Fidelity Worldwide Investment, Holtzbrinck Ventures, Investment AB Kinnevik, Odey, Summit Partners i Tengelmann Ventures.

 

Westwing prowadzi działalność w Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Kazachstanie, Polsce, Rosji, Szwajcarii, we Francji, Włoszech oraz na Słowacji.

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
45%
55%
Komentarze (1)
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
jago
2016-09-27(15:55:56)
Ja korzystam z kobiecych aplikacji, tych do menstruacji.

Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2017 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Korzystanie z witryny forumbiznesu.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.