Nowoczesne firmy wspierają sport


Nowoczesne przedsiębiorstwa, poza podstawową działalnością biznesową, swoją obecność na rynku akcentują poprzez wspieranie kultury, sztuki czy sportu. To właśnie dzięki tej pozabiznesowej działalności wiele marek zbudowało silną pozycję i dodatkowy kanał komunikacji z odbiorcami produktów czy usług. Przykładem firmy, aktywnej w obszarze marketingu sportowego jest Atlas, który od lat wspiera polski sport – od morza do Tatr.


Czasy, kiedy sponsoring rozumiano tylko jako umieszczenie logotypu na banerze czy ściance są już przeszłością. Podejmowane obecnie działania muszą być niestandardowe i nowatorskie. Zwiększają one dotarcie do potencjalnych klientów, pokazują innowacyjność oraz wszechstronność firmy. Niejednokrotnie są także szeroko komentowane i oceniane na portalach społecznościowych, dzięki czemu przekaz staje się jeszcze bardziej wiarygodny i zaangażowany. Na pozytywną ocenę działań firm duży wpływ mają również aktywności kierowane do młodego odbiorcy – różnego rodzaju festiwale, ogólnokrajowe wydarzenia sportowe. Szczególnym przykładem wielotorowości działań sponsoringowych jest łódzki Atlas. Ten lider rynku chemii budowlanej w Polsce od wielu lat wspiera obszar sztuki, kultury, a także sportu. W tym ostatnim, stawiając na zawodników różnych dyscyplin.

Efekt „wow”

Wykorzystując nowoczesne formy komunikacji, firma Atlas dotarła do dwóch najważniejszych dla firmy grup. Pierwszą z nich stanowią fachowcy, dzięki którym od ponad 25 lat łódzki producent chemii budowlanej kreuje swoje produkty i praktyczne porady. Drugą są inwestorzy, którzy wybierając produkty Atlas stawiają na doskonałą jakość, najnowsze wzornictwo i wieloletnie doświadczenie. Obie grupy, bez względu na wykonywaną profesję, są wiernymi kibicami polskich drużyn oraz poszczególnych zawodników i w czasie wolnym często śledzą ich dokonania. Dlatego Atlas postanowił to wykorzystać.

Komunikacja doskonała

Przykładem  modelowego zaangażowania sportowców, sponsorowanych przez firmę Atlas są dwie kompleksowe akcje marketingowe, które spotkały się z dużym zainteresowaniem zarówno kibiców, czyli klientów firmy, jak też mediów i niezależnych organizacji branżowych, które uhonorowały je prestiżowymi nagrodami. Mowa o kampaniach „Zrobimy Cię na biało”, realizowanej w 2014 roku oraz „Poznaj Mistrza”, która wystartowała pod koniec 2015 roku i trwa do dziś.

Wykorzystać efekt „stochomanii”

Doświadczenie wyniesione przez firmę Atlas z realizacji kampanii „Zrobimy Cię na biało” sprawiło, że kolejna sportowa kampania, tym razem z udziałem Kamila Stocha, także okazała się sukcesem. Ogromna popularność skoczka oraz wielkie zainteresowanie samą dyscypliną pozwoliły Atlasowi podjąć szeroko zakrojone działania komunikacyjne. Tu również firma postawiła na nieszablonowe działania, dzięki czemu kampania odniosła znakomite efekty.
 


wywiad_prokop_-_kamil_1280_01

Każdy może poznać mistrza

Kampania „Poznaj Mistrza”, to kompleksowe przedsięwzięcie, które podzielone zostało na 5 etapów. Pierwszy z nich polegał na przedstawieniu samego mistrza, czyli Kamila Stocha, jako nowej twarzy Atlasa. W tym celu przygotowany został wywiad, który przeprowadził Marcin Prokop. W wyjątkowych okolicznościach przyrody, na tle polskich Tatr, zadał Kamilowi 10 pytań, które pokazały jaki mistrz jest na co dzień, jakie ma pasje (poza samymi skokami) i co naprawdę lubi. Poszczególne części wywiadu, a także „making off” z realizacji tego nagrania prezentowane były w serwisie youtube.com, na kanale Atlasa. Łącznie uzyskały 173 337 wyświetleń. Wywiad połączony był także z quizem dla fanów marki i Kamila Stocha, w którym do wygrania były czapki z autografem mistrza. k3_860

 

„Kasking”, czyli wybieramy kask dla mistrza

Drugim etapem kampanii była akcja „Kasking”. Fani mieli za zadanie wybrać kask, w którym Kamil Stoch miał wystartować na zawodach Pucharu Świata w Zakopanem w styczniu 2016 roku. Wśród trzech wyjątkowych projektów zwyciężyła propozycja „Folk”, nawiązująca do tradycji i kultury Tatr, z których pochodzi sam mistrz – kask z motywem góralskiej parzenicy. Zagłosowało na niego blisko 13 tys. osób. Wszystkich osób biorących udział w głosowaniu było ponad 20 tys.

 

Cała Polska wspiera mistrza
 

Kiedy już wybrano ten jeden, mistrzowski kask, Atlas wraz z Kamilem Stochem postanowił w wyjątkowy sposób podziękować wszystkim fanom za ich zaangażowanie i obecność. Trzecim etapem kampanii była akcja „Cała Polska wspiera mistrza”, w ramach której każdy fan skoczka mógł zgłosić swoje zdjęcie, które wraz z fotografiami innych kibiców zostanie wydrukowane na kasku i poleci z mistrzem podczas zawodów Pucharu Świata w Zakopanem. Siedziba firmy Atlas została zarzucona zdjęciami fanów, a spośród nadesłanych zdjęć na kasku wydrukowanych zostało aż 4 tys.

Kolejne etapy przed nami

Już wkrótce Atlas wystartuje z kolejnymi etapami kampanii – „Mistrz jest w każdym z nas” oraz „Ile w Tobie Mistrza?”, w ramach których nastąpi niespodziewana zamiana ról pomiędzy Kamilem Stochem i fachowcami Atlasa. Ostatnie etapy kampanii będą więc dedykowane wykonawcom, którzy jak są jedną z dwóch najważniejszych grup docelowych Atlasa.

Pomimo, iż kampania „Poznaj Mistrza” trwa, już teraz można powiedzieć, że jest jedną z najczęściej śledzonych kampanii Atlasa we wszystkich kanałach komunikacji – od YouTube, po kanały social media i wewnętrzne wydawnictwa firmy.


Biuro prasowe Grupy ATLAS
 
 

Kampania „Poznaj Mistrza” w liczbach:

 

- 5 etapów kampanii
- 10 pytań w wyjątkowym wywiadzie z Kamilem Stochem
- 173 337 wyświetleń wywiadu na FB
- 4000 zdjęć się na kasku Kamila Stocha
- 20 tys. głosów oddanych w ramach akcji „Kasking”
- 12 tys. głosów na projekt „Folk”


           

Oceń artykuł:
zobacz ranking »
51%
49%
Autor
Zaloguj się i komentuj pod swoim nickiem, jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Treść
Obrazek
Podaj kod
 
Copyright © ForumBiznesu.pl 2012-2018 - Design & Engine - portale internetowe - FineCMS.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.